سرویس: استان ایلام
کد خبر: 25919
|
23:18 - 1396/01/11
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام:

مسؤولان در رفع مشکلات اقتصادی عملکرد قابل قبولی ندارند

مسؤولان در رفع مشکلات اقتصادی عملکرد قابل قبولی ندارند
امام جمعه ایلام گفت: مسؤولان اجرایی در زمینه رفع مشکلات اقتصادی عملکرد درست و قابل قبولی در کارنامه خود ندارند.

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام والمسلمین "محمدنقی لطفی"، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: بیانات مهم رهبر انقلاب در ابتدای سال تحلیل جامعی از شرایط سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی نظام اسلامی بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: فرمایشات رهبر حکیم انقلاب علاوه بر بیان پیشرفت‌های بزرگ و تحسین‌برانگیز کشور ایران اسلامی شرایط اقتصادی و فرهنگی کشور را بر اساس واقعیات جامعه ارائه فرمودند و راهکارهای خروج از چالش‌های پیش روی کشور به ویژه از شرایط بد اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی مردم مطرح کردند.

وی ادامه داد: فرمایشات رهبری بسیار مهم و ارزشمند و نقشه راه برای مسؤولان و کارگزاران برای برون رفت از مشکلات موجود کشور است، فلسفه نامگذاری سال 96 به عنوان اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال برای ناکام کردن دشمن از ضربه زدن به اقتصاد کشور است، امروز دشمنان تنها عامل برای ضربه زدن به نظام اسلامی را فشارهای اقتصادی و اعمال تحریم‌های جدید دانسته و این مهم را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

* تولید داخلی و حمایت از کالاهای ایرانی و مصرف آن نیاز به فرهنگ‌سازی دارد

امام جمعه ایلام اضافه کرد: دولت و رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی باید روی موضوع حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی به عنوان یک اصل راهبری و مقابله با کالاهای خارجی و پدیده شوم قاچاق کار کند.

لطفی تصریح کرد: دولت باید در راستای تحقق شعار مهم اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی ، انقلابی و جهادی عمل کند، رهبر معظم انقلاب در آغاز سال جدید و چند سال پیاپی بر ضرورت اقتصاد مقاومتی تاکید می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مسؤولان اجرایی در زمینه رفع مشکلات اقتصادی عملکرد درست و قابل قبولی در کارنامه خود ندارند، امیدواریم قوای سه‌گانه در سال 96 با وحدت منویات رهبری را در اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی، اقدام و عملی انقلابی و جهادی داشته باشند.

* 12 فروردین در تاریخ انقلاب اسلامی ایران یک روز تاریخی و به یاد ماندنی است

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به 12 فروردین اشاره کرد و افزود: 12 فروردین در تاریخ انقلاب اسلامی ایران یک روز تاریخی و به یاد ماندنی است که بخشی از تاریخ پر افتخار نظام اسلامی را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: در این روز نوع حکومت و نظام به عنوان جمهوری اسلامی توسط مردم با رای بالا انتخاب می‌شود، نظامی که در آن دو رکن اساسی جمهوریت و اسلامیت هر دو با هم لحاظ می‌شود.

لطفی تصریح کرد: حکومت  اسلامی در ایران با الگوگیری و تاثیرپذیری از حکومت نبوی و علوی اقتباس شده است، حکومتی که ولی فقیه مجتهد جامع شرایط زمام امور را بر عهده دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: در این روز بزرگ باید یاد معمار کبیر انقلاب اسلامی و شهیدان گرانقدر را گرامی‌بداریم.

* ماه رجب ماه دعا و نیایش است

خطیب جمعه ایلام همچنین به آغاز ماه رجب اشاره کرد و افزود: ماه رجب ماه دعا و نیایش و استغفار و ماه لیله ارغائب و ماه ورود به بساط قرب الهی است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد