سرویس: استان ایلام
کد خبر: 2579
|
14:42 - 1392/03/03
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام:

اقدام شورای نگهبان اقدامی شجاعانه و با اقتدار بود

اقدام شورای نگهبان اقدامی شجاعانه و با اقتدار بود
امام جمعه ایلام گفت:اقدام شورای نگهبان اقدامی شجاعانه و با اقتدار بود.

به گزارشایلام فردا،حجت الاسلام لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام با اشاره به نظر شورای نگهبان در اعلام نامزدهای دارای صلاحیت برای انتخابات ریاست جمهوری گفت:تمکین به رای شورای نگهبان مصداق بارز قانونمداری است و همه وظیفه دارند از اقدام شورای نگهبان نسبت به احراز صلاحیت و عدم صلاحیت‌ها نامزدها تبعیت کنند.

وی ادامه داد: شورای نگهبان فصل‌الخطاب است و عالیترین مرجع تصمیم‌گیری در معرفی افراد برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: اقدام شورای نگهبان اقدامی شجاعانه، با اقتدار و بر اساس ضوابط و مقررات مندرج در قانون اساسی که میثاق بین ملت و نظام است و باید آن را بارزترین مصداق حماسه سیاسی دانست.

حجت الاسلام لطفی در ادامه با اشاره به حملات اخیر به شورای نگهبان بیان کرد:پس از اعلام نهایی شورای نگهبان در عدم احراز صلاحیت برخی نامزدها تخریب این شورا از سوی دشمنان تابلودار نظام شروع شد.

وی ادامه داد: در راس این دشمنان آمریکا، اسرائیل و مجموعه ضد انقلاب بر علیه شورای نگهبان سخن‌پراکنی کرده که این‌ هم انتظار می‌رفت اما از دوستداران نظام و انقلاب انتظار نمی‌رفت که با ادبیات دشمنان علیه شورای نگهبان سخن بگویند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: این افراد به جای اینکه از شورای نگهبان به عنوان میراث ماندگار امام راحل طرفداری کنند به اردوگاه دشمنان پیوسته و این نوع حرکات دور از انتظار بود.

لطفی تصریح کرد: امام راحل در خصوص شورای نگهبان فرموده است" هرکس علیه شورای نگهبان موضع‌گیری کند مفسد است."

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام در ادامه اظهار داشت:شورای نگهبان با وجود هجمه تبلیغاتی دشمنان خارجی و مزدوران داخلی و فضاسازی تبلیغاتی آنها با عدم تسلیم شدن در برابر آنها اقتدار و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت.

وی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در 24 خردادماه سال جاری اشاره کرد و افزود: انتخابات عرصه آزمون بزرگ نامزدها، رسانه‌ها، دستگاه‌های دست‌اندرکار برگزاری انتخابات و در نهایت آحاد مردم است و ضروری است باید همگان از این آزمون بزرگ سرفراز بیرون آیند.

وی تصریح کرد: انتخابات برای نامزدها امتحان بزرگی است که قانونمداری آنان، پرهیز از تخریب دیگران، رعایت اخلاق انتخاباتی، پرهیز از هزینه‌های زائد تبلیغاتی، نا‌امید کردن دشمنان، امیدوار ساختن مردم به آینده آنهم با ارائه‌ برنامه‌ای کارآمد نو و واقعی مد نظر باشد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد