سرویس: استان ایلام
کد خبر: 24296
|
18:18 - 1395/09/23
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام تاکید کرد؛

لزوم توسعه فعالیت‌های پژوهشی در حوزه‌های علمیه

لزوم توسعه فعالیت‌های پژوهشی در حوزه‌های علمیه
امام جمعه ایلام بر لزوم توسعه فعالیت‌های پژوهشی در حوزه‌های علمیه تاکید کرد.

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام والمسلمین "محمدنقی لطفی"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در نشست با طلاب حوزه علمیه که به مناسبت هفته پژوهش و آغاز هفته وحدت برگزار شد بر ضرورت تحقیق و پژوهش در حوزه علمیه تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: حوزه‌های علمیه پرچمداران علم و پژوهش در عرصه‌های مختلف هستند و در این راستا تلاش‌های ویژه‌ای صورت گرفته است.

امام جمعه ایلام در این مراسم پژوهش و تحقیق را لازمه کار طلاب و روحانیون دانست و اضافه کرد: طلاب و روحانیون باید با مجهز کردن خود به علم و تقوا بتوانند در پیشبرد علم و کمک به توسعه کشور گام بردارند.

لطفی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه هم پرچمدار پژوهش بودند و هم در عرصه‌های تالیف بهترین کتاب‌ها توفیقاتی داشته‌اند که از این دست می‌توان به آثار شهید مطهری اشاره داشت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: آثار شهید مطهری بیشتر در قبل انقلاب دانشگاه‌ها را متحول کرد و از این نمونه آثار در بین روحانیون به وفور یافت می‌شود.

وی ادامه داد: روحانیون باید با رصد برنامه‌های دشمن راهکارهای عملیاتی برای مقابله با اهداف دشمن با تکیه بر توانمندی‌های علمی و پژوهشی به ویژه در زمینه ناکارآمد کردن تحریم‌های ظالمانه ارائه دهند.

لطفی تصریح کرد: بر اساس اعلام مسؤولان امر در حوزه معاونت پژوهشی حوزه‌های علمیه استان ایلام تقریبا از سال گذشته فعالیت این معاونت به طور و مستقل آغاز شده و برنامه‌های متنوعی هم داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: از لحاظ زیرساختی نیز در سال گذشته نزدیک به 7 کتابخانه تاسیس و بیش از 5 هزار جلد کتاب بین کتابخانه‌های استان توزیع شده و  15 کارگاه و نشست علمی در سراسر استان برگزار شده است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد