سرویس: استان ایلام
کد خبر: 24283
|
10:38 - 1395/09/23
نسخه چاپی

رئیس سازمان تبلیغات آبدانان:

مهم ترین مشکل مساجد آبدانان، کمبود روحانی است

مهم ترین مشکل مساجد آبدانان، کمبود روحانی است
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آبدانان گفت: این اداره در شهرستانآبدانان به منظور اجرای برنامه های خود با کمبود روحانی مواجه است وکمتر از 10 روحانی در شهرستان فعالیت می کنند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازآبدانان خبر، حجت الاسلام "احمد اسماعیلی"، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان آبدانان اظهار داشت: مسجد نماد دینی ما مسلمانان است، و هرجا یک جمع مسلمانی زندگی می کنند، نشانه مسلمانی آنان حضور در مسجد است، و این مکان مقدس مرکز انواع فعالیت هایی است که زندگی فردی و اجتماعی یک مسلمان راتشکیل می دهد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان آبدانان با کمبود نیروی روحانی مواجه است،افزود: حضور روحانیون در مناطق محروم نقش مهمی در کاهش آمار آسیب‌های اجتماعی دارد و این امر از اهمیت مهمی برخوردار است.
اسماعیلی بابیان اینکه در سطح شهرستان آبدانان 34 مسجد وجود دارد، اضافه نمود: هم اکنون فقط 10 روحانی در شهرستان فعالیت می کنند، که با توجه به تعداد مساجد،به 10تا15 روحانی برای فعالیت در سطح مساجد شهرستان و روستاها نیاز داریم.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان اظهار داشت:بعد مسافت، کمبود امکانت در سطح شهرستان  و عدم حمایت مالی توسط خیرین از جمله عدم حضور روحانیون در آبدانان است.
وی تصریح کرد: باید همه سازمان ها و نهادهای انقلاب اسلامی بویژه نهادهای فرهنگی کمک و حمایت کنند تا نیازهای مساجد برطرف شود و در بحث آموزش و ارتقای سطح آگاهی منابع انسانی مساجد قدم های مؤثری برداریم.

انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد