سرویس: استان ایلام
کد خبر: 24275
|
23:05 - 1395/09/22
نسخه چاپی

با تجمع مقابل استانداری ایلام؛

دانشجویان دانشکده قرآنی ایلام خواستار عدم انحلال این مرکز آموزش عالی شدند

دانشجویان دانشکده قرآنی ایلام خواستار عدم انحلال این مرکز آموزش عالی شدند
مشکلات یک سال اخیر دانشکده علوم قرانی ایلام، دانشجویان این مرکز را برای مطالبه خواسته هایشان وعدم انحلال دانشکده، مقابل استانداری جمع کرد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام رصد، دانشکده علوم قرآنی یک مرکز آموزش عالی دولتی است که منابع مالی و اعتبارات آن باید از سوی دولت تأمین شود، و به مانند سایر مراکز برای ابقاء و تداوم فعالیت نیازمند مسئولان دولتی در بخش هزینه ها و سرانه های مختلف بودجه ای است.

دانشکده علوم قرآنی ایلام نیز که از سال 90 تأسیس شده است هم اکنون با بیش از 180 دانشجو در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد که امسال اولین فارغ التحصیلان این دانشگاه جشن پایان تحصیلات خود را گرفتند با مشکلات فراوانی دست به گریبان است.

عدم حمایت مسئولین استانی دانشکده رادر معرض انحلال قرار داده است

اوج این گرفتاری ها در سال جاری و با بحث انحلال دانشکده و انتقال آن به دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه نمود پیدا کرده است، دلیل اصلی این موضوع نیز عدم حمایت مسئولان استانی، نبود مکان مستقل و در خور شان این مرکز آموزش عالی و قرآنی است.

در خبرهای قبلی که از اوضاع این دانشکده در سایت ایلام رصد، آمده است،  می توان به استعفای مسئول قبل این دانشکده و سخنان استاندار ایلام در خصوص ساختمان کنونی دانشکده قرآنی می توان اشاره کرد که مالکیت این ساختمان را از آن سازمان مدیریت و برنامه ریزی دانستند و اعلام کردند زمین و مکان متعلق به این سازمان است و به استانداری مربوط نبوده لذا سازمان حق دارد ملک خود را مطالبه کند چنان که به گفته نوری قائم مقام دانشکده این سازمان در نامه ای از مسئولین دانشکده خواسته هرچه سریعتر ساختمان دانشکده را تخلیه کرده و تمام اموال آن را به دولت تحویل دهند، که این امر مدت زمانی است که دغددغه اصلی دانشجویان و کارکنان این دانشکده شده است.

حسینی یکی از دانشجویان دانشکده باابراز نگرانی از این موضوع و حرف و حدیث هایی که در خصوص انحلال دانشکده پیش آمده است، گفت: دانشکده علوم قرآنی یکی از معدود مراکز آموزش عالی است که به صورت ویزه در رشته های قرآنی فعالیت می کند، و دلیل مخالفت استانداری با فعالیت این دانشکده برای دانشجویان توجیهی جز مخالفت آنان با دولت قبل و سیاسی بودن این اتفاق نیست.

انصراف دانشجویان از ادامه تحصیل؛ با انتقال دانشکده به کرمانشاه

امیدی دیگر دانشجوی این دانشکده در گفتگو با ایلام رصد، گفت:  انتقال دانشکده قرآنی ایلام به کرمانشاه باعث انصراف بسیاری از دانشجویان مشغول به تحصیل میشود، زیرا دلیل انتخاب این رشته و دانشکده  قرار داشتن آن در محل سکونت و زندگی دانشجویان بومی است، 

وی ادر ادامه اظهار داشت: ضررتعطیلی دانشکده علوم قرآنی ایلام، و دود این بازی های سیاسی تنها به چشم دانشجویان می رود لذا از استاندار ایلام انتظار داریم که به رفع دانشکده کمک نمایند نه اینکه موجب انحلال آن شوند، با از بین رفتن دانشکده تکلیف دانشجویانی که نمی توانند به شهر کرمانشاه مراجعه کنند و جو اسلامی و قرانی دانشکده از اولویت های انتخابی آنان بوده چه می شود.

یکی دیگر از دانشجویان این دانشکده بیان داشت:  متأسفانه بلاتکلیفی و زمزمه های انحلال دانشکده از دغدغه های این روزهای دانشجویان شده، و باعث شده سطح کیفیت آموزشی و خدماتی این دانشکده پایین بیاید و این موضوع فکر دانشجویان را درگیر کرده است که عواقب انحلال دانشکده  که حجم بیشتر آن را دانشجو متحمل می شود چگونه خواهد بود.

این موارد بیان شده گزیده ای از صحبت های دانشجویان دانشکده قرآنی ایلام بود که امروز با این مطالبه اصلی که مسئولین مانع انحلال دانشکده قرآنی ایلام بشوند درب استانداری تجمع کردند.

اما با عدم حضور استاندار، مسئولین استانداری نمایندگان دانشجویان معترض را برای بیان خواسته ها و مطالبات خود فراخواندند. اما چنان که از صحبت های دانشجویان مشخص بود، اتفاق خاصی رخ نداده و به دانشجویان برای بیان مشکلات خود خدمت استانداردر زمانی دیگروقت حضوری داده شده است.

به هر حال امید است که استاندار محترم فارغ از همه موضوعات و اختلافات سیاسی نسبت به رفع این مشکل و دغدغه دانشجویان علوم قرآنی ایلام، اقدام کند، و نگوید با وجود رشته های قرانی در دانشگاه های دیگر، نبود دانشکده قرآنی به جایی بر نمی خورد، چرا که تأسیس هر مرکز آموزش عالی سیاستی کلی و ملی است، و نباید در کش و قوس مسائل سیاسی مردم متضرر بشوند.

هرچند که علاوه بر دانشجویان، کارکنان شاغل در این دانشکده نیز مصونیت شغلی خویش را از دست داده اند.

انتهای پیام/س

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد