سرویس: استان ایلام
کد خبر: 24271
|
08:54 - 1395/09/22
نسخه چاپی

گزارشی از مشکلات خیابان ولایت شهر ایلام؛

اینجا عبور و مرور به سختی ممکن است/ خطر تصادف در کیمن دانش آموزان + تصاویر

اینجا عبور و مرور به سختی ممکن است/ خطر تصادف در کیمن دانش آموزان + تصاویر
ساکنین و کسبه خیابان ولایت شهر ایلام از عدم وجود پارکینگ و پیاده روی نامناسب گلایه دارند و حتی شرایط به گونه ای است که خطر تصادف دانش آموزآن را تهدید می کند.

گروهای اجتماعی ایلام بیدار::بسیاری از خیابان های شهر ایلام گنجایش جمعیت زیاد با بار ترافیکی بالا را ندارند و در ساعات شلوغی و اوج ترافیک ،رفت وآمد در این خیابانها با مشکلاتی مواجه است.

نمونه بارز این مشکلات در خیابان ولایت شهر ایلام قابل مشاهده است که ساکنین و کسبه این خیابان از عدم وجود پارکینگ و پیاده روی نامناسب که گنجایش عبور دو نفر در کنارهم را ندارند گلایه دارند.

همچنین احداث بناهای تجاری بدون پارکینگ که خود نیز از عوامل ایجاد ترافیک است یکی از مشکلاتی است که به مشکلات این خیابان مهم و شلوغ شهر ایلام اضافه شده است.

خبرنگار اجتماعیایلام بیداربه سراغ ساکنین و کسبه این خیابان رفته تا از مشکلات آنها بیشتر بگوید.

اینجا عبور و مرور به سختی ممکن است

"حمید نظرپور"، از ساکنین و کسبه خیابان ولایت در گفتگو با ما اظهار کرد: از دیرباز تاکنون شاهد مشکلات ساکنین و کسبه این خیابان بوده ام.

این شهروند کم عرض بودن پیاده رو و وجود درختان چنار بزرگ در این مسیرو همچنین مغازه هایی که پله های آنها بیشتر عرض پیاده رو ها  را در بر گرفته را از مشکلات این خیابان عنوان کرد واظهارداشت: تردد عابران در این خیابان به سختی صورت می پذیرد.

وی در ادامه ترافیک خودرو در خیابان ولایت اشاره کرد وافزود:مشکل دیگرکه باعث افزایش حجم ترافیک شده است کم عرض بودن خیابان و پارک کردن خودروها در دو سمت آن می باشد.

نظر پور با بیان اینکه متاسفانه از طرف مسئولان شهرداری و نظام مهندسی هیچگونه دستور العملی بمنظورعقب نشینی منازل جهت عریض کردن خیابان اجرایی نشده اضافه کرد: این در حالیست که قبلا یک متر عقب نشینی در نظرگرفته شده بود اما هیچوقت اجرایی نشد.

نظر پور تاکید کرد: با توجه به رشد روز افزون جمعیت و وجود مدرسه و درمانگاه در این خیابان و همجواری آن با فرمانداری و پارک کودک و همچنین مسجد جامع شهر ایلام ، روز به روز شاهد افزایش ترافیک جمعیت و خودرو در این خیابان هستیم.

این شهروند گفت: زمان تعطیلی مدارس و با توجه به حجم بالای دانش آموزان، ما مجبور به بستن مغازه های خود هستیم که این نیز باعث ضرر و زیان کسبه می شود.

ضرورت ایجاد پارکینگ در مجاورتخیابان ولایت

بهنام کرمی از دیگر کسبه خیابان ولایت نیز در باره مشکلات خیابان ولایت شهر ایلام گفت: وجود مسجد جامع و پارک کودک از یک سمت و مسجد والی و فرمانداری ایلام از سوی دیگر و همچنین متمرکز شدن خیابان و کتابفروشی های شهر ایلام، شاهد حجم بالای جمعیت و عبور و مرور زیاد در این خیابان شده است.

کرمی عنوان کرد: با توجه به ساختمانهایی باقابلیت های تجاری و مسکونی بدون پارکینگی که در خیابان ولایت ساخته شده است در آینده نزدیک شاهد حجم بیشتر خودرو و عابر پیاده در این خیابان خواهیم بود.

این شهروند به وجود درمانگاه خیریه امام حسن مجتبی(ع) در این خیابان نیز اشاره کرد و افزود: مابارها شاهد بروز مشکلاتی برای بیماران اورژانسی و یا همراهان آنها به دلایل ترافیک بالا و عدم وجود جای پارک مناسب برای خودروی آنها بوده ایم.

وی در ادامه به مشکلات پیش آمده در زمان تعطیلی مدرسه شهید کرمی اشاره کرد و تاکید کرد: در زمان تعطیلی مدرسه نیز باتوجه به حضور سرویس های مدرسه و خودروهای اولیا دانش آموزان کسبه با مشکل مواجه می شوند ومشتریان نیز به دلیل عدم وجود جای پارک وترافیک بالا به مکانهایی غیر از خیابان ولایت مراجعه می کنند و این باعث کسادی بازار کسبه شده است.

این شهروند به ضرورت ایجاد پارکینگ هایی در مجاورت این خیابان اشاره کرد و گفت: علاوه به وجود تابلوهای پارک ممنوع ،ماشاهد پارک ماشین ها در این محدوده ها نیز هستیم.

لزوم ادامه عقب نشینی منازل و ساختمان ها

رضا اسماعیلی یکی دیگر از شهروندان ساکن در این خیابان گفت: خیابان ولایت یکی از قدیمی ترین خیابان های شهر ایلام است و ما شاهد تردد بیش از اندازه مردم جهت خرید کتاب هستیم.

وی در ادامه اظهار کرد: از ابتدای خیابان که ازمیدان 22 بهمن آغاز و تا انتهای آن که به پارک کودک ختم میشود ما در ساعات تعطیلی مدارس و شلوغی بازار شاهد ترافیک بالای جمعیت و ماشین هستیم.

این شهروند تصریح کرد: دلیل ایجاد ترافیک در محدوده خیابان ولایت ،یک طرفه کردن تمام خیابانها به سمت بالا در سه راهی منتهی به پارک کودک است که باید گنجایش آمد وشد سه خیابان پاسداران و سمندری و خیابان ولایت را داشته باشد که به دلیل عرض کم این خیابان، شاهد کندی حرکت خودروها وایجاد ترافیک هستیم.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت عقب نشینی منازل در این خیابان عنوان کرد: در سال 1370 شاهد عقب نشینی ساختمانها بودیم اما به مرور زمان این طرح نیز لغو شد.

خطر تصادف در کیمن دانش آموزآن

عبداللطیف سلیمانی معاون پرورشی دبستان المهدی واقع در خیابان ولایت نیز از مشکلات دانش آموزان در این خیابان گفت: 250 نفر دانش آموزان این مدرسه از دومقطع ابتدایی و راهنمایی می باشند.

وی در ادامه اظهار کرد:باتوجه به اینکه 12 سرویس جهت رفت وآمد دانش آموزان در نظر گرفته ایم اما متاسفانه باز شاهد این هستیم که اولیاء با خودروهای شخصی اقدام به جابجایی دانش آموزان می کنند و این کار به دلیل حجم کم خیابان و نبود جای پارک برای خودروها، مشکلاتی برای رانندگان سرویس ما نیز ایجاد کرده است وسرویس ها مجبور به پارک درکوچه های همجوار میشوند.

سلیمانی به عرض کم پیاده روهای خیابان ولایت اشاره کرد و افزود: دانش آموزان ابتدایی به دلیل اقتضای سنی وشوق رسیدن به خانه به سمت خیابان هجوم می آورند ولی متاسفانه به دلیل کم عرض بودن مسیر پیاده رو وهمچنین نصب فلکس ها و تابلوهای تبلیغاتی مغازه ها در مسیر عبور پیاده روها، لاجرم دانش آموزان از مسیر خیابان جهت عبور و مرور استفاده می کنند که این به نوبه خود می تواند حوادثی را به دنبال داشته باشد.

این مسئول در آخرعنوان کرد: ما از مسئولین ذیربط تقاضا داریم به شرایط و مشکلات عدیده خیابان ولایت توجه ویژه ای داشته باشند.

 

انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد