سرویس: استان ایلام
کد خبر: 24268
|
08:32 - 1395/09/22
نسخه چاپی

گزارش؛

کتابخانه عمومی سراب ایوان ،چشم انتظار اعتبار

کتابخانه عمومی سراب ایوان ،چشم انتظار اعتبار
ساختمان کتابخانه عمومی دهستان سراب همچنان نیمه کاره مانده است.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازجویزر، فرهنگ،محوری‌ترین برگ هویتی یک ملت محسوب می‌شود و یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی اهمیت دادن به مساله کتاب، کتاب‌خوانی و ترویج مطالعه در جامعه، خصوصا در میان جوانان و نوجوانان است.

در واقع از شاخص‌های مهم توسعه‌یافتگی هر جامعه سرانه مطالعه، میزان تولید و مصرف اطلاعات و کالاهای فرهنگی در آن جامعه است و بنا بر اهمیت این مساله دولت‌ها و سیاست‌گذاران برنامه‌ریزی‌هایی در این رابطه صورت داده‌اند.

کتابخانه ها بوجود آمده اند تا در زمان های مختلف به نیازهای گوناگون بشر پاسخگو باشند و نوع، خصوصیات، اهداف و خدمات آن ها با توجه به نیازهای جوامعی که در خدمت آنها بوده اند، تعیین شده است ،هرگاه شرایط و رشد کتابخانه ها در جامعه ای فراهم آمده آن جامعه مراتب ترقی را یکی پس از دیگری طی کرده و هر زمان که به هر دلیلی کتابخانه ها در کنج انزوا و بی مهری قرار گرفته اند، سیر قهقرایی جامعه هم آغاز گردیده است.

در عصر حاضر کتابخانه سهم بسزایی در توسعه اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه داشته و نقش مهمی در حفظ و پیشرفت فرهنگ، آموزش رسمی و خود آموزی و غنی کردن اوقات فراغت ایفا کرده است.

کتابخانه های عمومی با توجه به اهداف و رسالت هایی که برای آنها معین شده است، می توانند نقش عمده ای در تحقق اهداف فرهنگی برنامه های توسعه ای ایفا کنند.

براساس این گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری جویزر به سراغ یکی از پروژه ها رفته  که بیش از2سال است که نیمه کاره مانده است .

بیش از 2سال است  است که ادامه عملیات اجرایی کتابخانه عمومی سراب در حد اسکلت گذاری باقی مانده است و متأسفانه عملیات اجرایی آن به صورت نیمه تمام به حال خود رها شده است.که جهت بررسی موضوع به سراغ رییس کتابخانه های عمومی شهرستان  ایوان رفته ایم.

"نیک قدم"، رییس کتابخانه های عمومی شهرستان ایوان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد :زمین ساختمان کتابخانه عمومی دهستان سراب اهدایی یکی از خیرین می باشد ،کار ساخت ساختمان  کتابخانه عمومی دهستان سراب از سال 1392آغاز شد ،در طول این مدت مبالغی را جهت ساخت ساختمان درنظر گرفته شد که متاسفانه تخصیص پیدا نکرد.

نیکقدم گفت:کتابخانه عمومی  دهستان سراب یکی از کتابخانه های غنی  می باشد که دارای  بیش از 13هزار نسخه کتاب بوده و در حال حاضر از ساختمان اداره بهزیستی استفاده می کند که این ساختمان خود دارای مشکلاتی می باشد.

وی افزود:از آن جایی که یکی از نیازهای اساسی دهستان سراب تکمیل این پروژه می باشد می طلبد مسئولین در زمینه تخصیص اعتبار به پروژه توجه ویژه ای داشته باشند.

 

انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد