سرویس: استان ایلام
کد خبر: 24256
|
10:17 - 1395/09/21
نسخه چاپی

گزارش؛

نارضایتی بازاریان از عدم رعایت «حدنصاب» در صدور پروانه کسب

نارضایتی بازاریان از عدم رعایت «حدنصاب» در صدور پروانه کسب
عدم رعایت «حدنصاب» در صدور پروانه کسب باعث نارضایتی جمعی از بازاریان آبدانان شده است.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازآبدانان خبر، با توجه به سرانه جمعیت و تعداد واحدهای صنفی یک شهر، ازدیاد این گونه واحدها و کمبود تقاضا نسبت به عرضه، عدم تناسب بین عرضه و تقاضا به‌وجود می‌آید و موجبات رکود کسبی اصناف را در پی خواهد داشت. بنابراین باید حدنصاب صحیح و منطقی با در نظر گرفتن سرانه جمعیت هر شهرستان برای صدور پروانه ساختمانی مراکز تجاری اعمال شود.

یکی از آخرین تغییراتی که طی سال۹۳ در قانون نظام صنفی کشور اعمال شد، مساله حذف حدود و حریم صنفی و عدم تعیین سقف تعدادی برای فعالیت صنوف بود. به این معنا که دیگر محدودیتی برای فعالیت چندین صنف مشابه در یک محدوده وجود ندارد و درخواست های صدور مجوز صنفی، بدون در نظر گرفتن سقف تعدادی فعالیت هر صنف در یک محدوده، صادر می شود.

این قانون جدید البته با هدف رونق کسب و کار، افزایش اشتغال و رقابت سالم صنفی در جامعه صورت گرفت اما در این مورد که آیا این مصوبه کارساز بوده است یا دردسرساز، اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد.

جمعی از بازاریان آبدانان نارضایتی خود را از این قانون با ارسال نامه ای به سایت آبدانان خبر اعلام کردندو خواستار پیگیری این مسئله از مسئولین ذیربط شده اند.
در همین راستا "ایوب جمشیدی" رئیس اتاق اصناف آبدانان به خبرنگار ما گفت: با توجه به تبصره (2)ماده(7)اصلاحیه قانون اجرای سیاستهای کلی اصل (44)قانون اساسی (مصوب مورخ 1393/4/1مجلس شورای اسلامی)، برقراری حدود صنفی و تعیین سقف صنفی مغایر با تصریح تبصره مذکور است.   
وی در پاسخ به دغدغه جمعی از بازاریان افزود: اصناف از زمان های گذشته در جامعه ما، قشری تاثیرگذار و مهم در اقتصاد بوده اند که بخشی از بار اشتغال و درآمدزایی جامعه را بر عهده داشته اند.
رئیس اتاق اصناف آبدانان اظهار داشت: برای اینکه این بخش مهم از اقتصاد باز هم بتواند رونق را تجربه کند و در نهایت بخش از رونق اقتصادی را رقم بزند باید از تصمیمات کوتاه مدت و مقطعی در این زمینه خودداری شود. و برنامه ریزی های کارشناسی در این مسیر راهگشا است.
جمشیدی ابراز امیدواری کرد مسئولین ذیربط یک بار دیگر قانون حذف حدود و حریم صنفی را مورد بررسی کارشناسی قرار دهند بلکه بتوانیم با اصلاح آن، به توسعه اشتغال و کارآفرینی پایدار دست یابیم.
 وی در پایان اضافه کرد: هم اکنون اتاق صنفی شهرستان ابدانان با داشتن 10 اتحادیه و ایجاد دفتر نمایندگی در شهر های مورموری و سرابباغ و با بیش از 2771 واحد صنفی در خصوص صدور پروانه کسب الکترونیکی یکی از شهرستان پیشگام در سطح استان است.


انتهای پیام/ الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد