سرویس: استان ایلام
کد خبر: 24073
|
07:23 - 1395/09/13
نسخه چاپی

جولان فقر در یک خانواده سیروانی؛

پدری که تنها درآمد زندگی‌اش «یارانه» است + تصاویر

پدری که تنها درآمد زندگی‌اش «یارانه» است + تصاویر
در یکی از روستاهای سیروان، خانواده ای را می شناسیم که فقر از سر و رویشان می بارد و تنها درآمد زندگی‌شان یارانه است.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازسیروان نوین، در این روزها که بسیاری از مسئولان لغو سخنرانی یک نماینده را مایه  شرمساری می دانند، درگوشه و کنار این مملکت هستند خانواده های بسیار محرومی که حتی سقفی برای زندگی ندارند.

در یکی ازروستاهای محروم سیروان، خانواده ای رامی شناسیم که فقر از سرورویشان میبارد و تنها امیدشان دستان سخاوتمند هموطنانشان برای رهایی از این همه درد و رنج و نداری می باشد.

خانواده ای که مرد خانه بخاطر کهولت سن از کار افتاده و هیچ کس را ندارند تا کمک حالشان باشد یا برایشان درآمدی کسب کند.

چشمانتان را باز کنید و در ذهن تان تصویر خانواده ای را مرور کنید که امرار معاش آنها تنها از محل 90 هزار تومان یارانه که می گیرند که آن هم بخشی از آن هزینه بها آب، برق و ...  مصرفی خانواده می شود.

علی اشرف کرمی که 81 سال سن دارد همراه دخترش در مدرسه ای مخروبه ای که هر لحظه احتمال فروریختن آن است زندگی می کند و هیچ کس هم حاظر نیست برای این خانواده خانه ای بسازد.

هنگامی که وارد خانه آنها می شدی تازه عمق ماجرا پیدا می شد چرا که اسباب خانه آنها تنها چند ظرف و ظروف کهنه ای گوشه اتاق است.

وقتی با پدر خانه گفتگو کردیم اظهار کرد: دارای سه دختر و یک فرزند پسر هستم و سال ها قبل وضع زندگیم بسیار خوب بود بطوریکه خانه، گله گوسفند، گاو و ... داشتم و  خیلی ها آرزوی زندگی من را داشتند.

وی می گوید: در سال 70 تنها پسرم در حادثه رانندگی دچار صانحه شد و دکترا جوابش کردند و برای زنده ماندن او همه دارای هایم را فروختم و خداوند دوباره پسرم را به من برگردانند.

تنها درآمد پدر خانه یارانه است

کرمی عنوان کرد: حدود 5 سال است که در مدرسه قدیمی روستای حسن گاوداری زندگی می کنیم و ماهانه مبلغی بخاطر اجاره پرداخت می کنیم.

وی با بیان اینکه به خاطر کهولت سن و بیماری توان انجام فعالیتی ندارد و بیکار است، افزود: در حال حاظر خودم یکی از دخترام باهم زندگی می کنیم و تنها درآمدم یارانه است و هیچ منبع درآمدی ندارم.

وقتی پای صحبت های آقای کرمی می نشینی با چشم های که اشک در آنها حلقه بسته از دل نگرانی ها می گوید اینکه دخترش بخاطر او ازدواج نکرده و نمی تواند حتی آرزوهای هر چند کوچک دخترش را عملی کند.

داشتن یخچال آرزوی دختر خانواده

دختر خانواده از نداشتنه ها گفت اینکه حتی یک یخچال مناسب ندارند که مواد غذایی را در آن نگهداری کنند.

وی می گوید: یخچالمان خراب است و وقتی مواد غذایی و .. در آن می گذاریم فاسد می شود و متاسفانه توان این را نیز نداریم یک یخچال بخریم.

خانه ای که حتی پنجره هایش شیشه ندارند

فقر و نداری این خانواده حتی به حدی است که پنجره های خانه آنها شیشه ندارد.

کرمی بیان کرد: زندگی در این مکان بسیار سخت است ولی به اجبار بایستی در آن زندگی کنیم.

وی اظهار کرد: در و پنجره ها شیشه ندارند و برای پوشاندن آنها از نایلون و کارتون استفاده کردیم هرچند در زمان باد و باران به شدت اذیت می شویم.

آری یکی از بزرگترین مشکلات اجتماعی، که همواره بشر با آن مواجه است، علی رغم پیشرفت های صنعتی و مادی، فاصله طبقاتی است، به این معنا که در یک سو عده ای با پول ها و حقوق های نجومی غرق در ثروت و ناز و نعمت بوده و از بهترین وسایل آسایش و رفاه بهره مند باشند و در سوی دیگر عده ای به اندازه ای در فقر و نداری غوطه ور باشند که حتی از تهیه لوازم ضروری زندگی عاجز باشند.

 

 
انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد