سرویس: استان ایلام
کد خبر: 23490
|
10:32 - 1395/08/04
نسخه چاپی

با مشارکت دانش آموزان انجام گرفت؛

برپایی انتخابات شوراهای دانش آموزی در مدارس ایلام

برپایی انتخابات شوراهای دانش آموزی در مدارس ایلام
نوزدهمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی همزمان با سراسر کشور در مدارس مناطق شهری و روستایی برگزار شد.

به گزارشايلام بيدار، آیین نمادین انتخابات شوراهای دانش آموزی استان ایلام با حضور مدیرکل و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش استان در دبیرستان دخترانه شهادت شهر ایلام برگزار شد و دانش آموزان آرای خود را بر ای انتخاب اعضای شورای دانش آموزی مدرسه خود به صندوق ها ریختند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در این آیین گفت: زمینه سازی برای مشارکت دانش آموزان در فعالیت های، اجتماعی و گروهی بعنوان یکی از مهمترین اهداف تشکیل شورا های دانش آموزی است.

علی بیرانوند اظهار کرد: شوراهای دانش آموزی با هدف مشارکت دانش آموزان در تصمیم گیری های مدرسه تشکیل شده و اولیا مدارس باید از حضور، مشارکت و نظرات اعضای این شورا ها به عنوان نمایندگان دانش آموزان در فعالیت ها و تصمیم گیری های مدارس استفاده کنند.

وی افزود: مدار این حرکت مبارک به نفع مدرسه و آینده کشور است چرا که بسیاری از ارکان این نظام بر اساس آرای عمومی و رای مستقیم مردم انتخاب می شوند.

وی اضافه کرد: شوراهای دانش آموزی کمک کار مدارس هستند و حضور شماری از اعضا منتخب این شوراها در مجلس دانش آموزی بسیار مهم است چرا که در تصمیم گیری های آموزش و پرورش مشارکت خواهند داشت.

در این آیین دانش آموزان برای انتخاب اعضای شورای دانش آموزی به پای صندوق های رای رفته و آرای خود را از میان نامزدهای انتخابات به صندوق ها ریختند.

85 هزار از جمعیت 100 هزار نفری دانش آموزاندوره های تحصیلی ابتدایی و  متوسطه اول و دوم استان ایلام واجد شرایط برای شرکت در نوزدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی هستند که امروز در مدارس برگزار می شود. ودر مجموع 940 نفر از میان دانش آموزان استان ایلام به عضویت شوراهای دانش آموزی در می آیند.

 

اتنتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد