سرویس: اجتماعی
کد خبر: 22596
|
08:34 - 1395/06/14
نسخه چاپی

گزارشی از تعرض به حقوق شهروندی در شهر ایلام؛

پیاده رو متری چند؟

پیاده رو متری چند؟
پارک اتومبیل ها در پیاده رو ها، اجاره دادن پیاده رو به میوه فروشان، پارک خودروهای میوه فروشی سیار در وسط خیابان ها تنها نمونه هایی تعرض به حقوق شهروندی در شهر ایلام است.

به گزارشايلام بيدار به نقل از ایلام پویا، تصرف خیابان ها و پیاده روها توسط دست فروشان و میوه فروشان سیار و بعضا مغازه دارن و بنگاه های خودرو به امری عادی برای شهروندان تبدیل شده و اگر کسی معلولیت جسمی داشته و یا نابینا باشد سقوط او برای رفتن و دور زدن موانع داخل پیاده روها حتمی است.

پارک اتومبیل ها در پیاده رو های خیابان اشرفی اصفهانی، اجاره دادن پیاده روها به میوه فروشان، پارک خودروهای میوه فروشی سیار در وسط خیابان ها به ویژه در بولوار شهید بهشتی از نمونه های تعرض به حقوق شهروندی است.
قطع کردن درختان و کوچک کردن پیاده روها و اینکه بعضا به دلیل عدم وسعت عرض پیاده روها حتی صف افرادی که در نانواها ایستاده اند به داخل خیابان ها کشیده می شود از مواردی است که باید برای آن فکر اساسی شود.
خوشبختانه یا متاسفانه سرپرست جدید شهرداری ایلام برای نشان دادن فعالیت های خود با همان کارهایی شروع کرد که دیگر شهرداران در ابتدای کار خود شروع می کردند و آن چیزی نیست جز رنگ کردن چشم مردم بدون آنکه به زیر ساخت ها توجه شود.
برای مثال چند روزی است که برای بار دوم در طول 5 ماه بلوک های سیمانی بولوارها دوباره در حال رنگ آمیزی است و رنگ قبلی هیچ مشکلی هم ندارد و کاش به جای این کارها و در آستانه فصل بارش باران ها خرابی های ناشی از سیل سال گذشته در بولوار صنایع و بانبرز و ...را تعمیر می کردند.
از آرزوهای مردم ایلام انتقال مکان بنگاه های اتومبیل، تمرکز زدایی مطب پزشکان از مرکز شهر، اضافه شدن سرانه فضای سبز، تقاطع غیر هم سطح میدان شهید کشوری، ساماتدهی دست فروشان و تعریض واقعی خیابان آیت الله حیدری با عقب نشینی کامل همه مالکان، ساخت سرویس های بهداشتی در سطح شهر و ... که در این نوشتار نمی گنجد.
مردم محروم و جنگ دیده ایلام لیاقت شهری با مبلمان شهری زیبا، المان ها و فواره ها و آب نمهای چشم نواز را دارند و رنگ کردن آنان که رنگ دفاع مقدس بر جسم و تن دارند و خدمات رایگان یک ماهه به زائرین امام حسین (ع) آنان جهانی شده کار شایسته ای نیست.
 
تصاویری که در ادامه آمده است تعداد اندکی از هزاران نمونه تعرض به حقوق شهروندی در شهرستان ایلام است.

 
 
انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد