سرویس: استان ایلام
کد خبر: 22481
|
08:42 - 1395/06/07
نسخه چاپی

گزارشی از سالن تیراندازی ورزشگاه غدیر ایلام؛

تیرهایی که به سنگ می خورد+تصاویر

تیرهایی که به سنگ می خورد+تصاویر
با گذشت سه سال از عمر دولت تدبیر و امید و تلاش های مسئولین استان، تیر تیراندازان ایلامی بدلیل مجهز و عملی نشدن وعد های مسئولین در زمان مقرر همچنان به سنگ می خورد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام پویا، عملیات احداث سالن بزرگ و مجهز تیراندازی استان ایلام در زمینی به مساحت 3 هزار و 150 متر مربع و با اعتبار اولیه 4 هزار و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات وزارت ورزش و جوانان در محل مجموعه ورزشی غدیر ایلام در حال ساخت است.احداث این پروژه مهم و تأثیر گذار در روند توسعه ورزش استان با هدف گسترش ورزش تیراندازی، توسعه ورزش قهرمانی، برگزاری مسابقات بین المللی و کشوری آغاز شد؛ این سالن ورزشی شامل امکاناتی همچون: سالن تیراندازی 10 متری و 25 متری و 50 متر رختکن، سرویس بهداشتی، سکوی تماشاگران، اطاق داوران و مربیان، رختکن معلولین، انبار مهمات، اطاق مدیریت، اطاق کمک های اولیه و موتور خانه است.

این پروژه با وجود وعده های مسئولین طی چند سال اخیر به اتمام نرسیده و این در حالی است که  ورزش تیراندازی از رشته های فعال و قهرمان پرور استان ایلام می باشد و تا کنون با کسب عناوین مختلف آسیایی، بین المللی و کشوری در رشته های اهداف ثابت و اهداف پروازی، ملی پوشان موفقی داشته است.

منابع مالی، سلاح و سالن اختصاصی کمبودهای ورزش تیراندازی  در استان ایلام است

"کبری غیاثی" رئیس هیات تیراندازی ایلام  در گفتگو با خبرنگار ایلام پویا گفت: جهت تکمیل سالن تیراندازی ایلام که سالهاست کار احداث آن آغاز شده پیگیری های بسیاری داشتم  اما به گفته مسئولین تربیت بدنی و استانداری، بودجه و اعتبار لازم برای تکمیل سالن تیراندازی وجود ندارد و از طرفی سالهاست که ورزشکاران این رشته مکان مناسبی برای تمرین و اعزام به مسابقات ندارند.

رئیس هیات تیراندازی ایلام  اظهار کرد: ورزشکاران و مربیان تقریبا انگیزه و امیدی برای ادامه این رشته را ندارند و فعالیت آنان بصورت خود جوش و بدون حمایت ارگان خاصی است.

وی افزود: با وجود ظرفیت ها و استعدادهای خوب در ورزش تیراندازی در 2 بخش بانوان و آقایان و کسب عنوان ها و سهمیه المپیک، مشکلات بسیاری در بخش تامین منابع مالی، تجهیزات و سالن اختصاصی داریم.

ورزش تیراندازی با وجود کمبود امکانات و تجهیزات در استان از رتبه خوب و قابل قبولی در سطح کشور برخوردار است و این نشان از ظرفیت و توانمندی های ورزشکاران در این رشته است.

"موسی نژاد" روابط عمومی تربیت بدنی ایلام در مورد سالن تیر اندازی مجموعه غدیر به خبرنگار ایلام پویا گفت: سالن تیراندازی استان جز پروژه های ملی است و هزینه ساخت آن از محل تامین اعتبارات ملی حاصل می شود و اگر چنانچه تامین اعتبار انجام گیرد، این پروژه تا پایان سال افتتاح خواهد شد و به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود :این مجموعه در حال ساخت تاکنون 85% پیشرفت فیزیکی داشته، اما تکمیل پروژه منوط به دریافت اعتبار خواهد بود، ولی با وجود اینکه نیمی از سال طی شده فعلا کمیته اعتبارات تشکیل نشده است.

روابط عمومی تربیت بدنی ایلام در ادامه گفت: در سایر پروژه ها نیز اعتبار از منبع تامین اعتبارات ملی دریافت می شود و استان ایلام فقط دستگاه بهره بردار است، بنابراین تمامی امور از طریق دولت صورت می گیرد.

موسی نژاد تصریح کرد: چندی پیش جلسه ای با حضور استانداری ایلام و مدیر عامل تجهیز مجموعه های ورزشی در استان برگزار شد که در این جلسه تصمیمی برای تامین اعتبار اتمام پروژه ها اتخاذ شد.

استان ایلام جز استان‌های مستعد تیراندازی در سطح کشور محسوب می‌شود ولی متاسفانه کمبود امکانات به صورت جدی تیراندازان ایلامی را رنج می‌دهد و بر اساس این گزارش از زمان آغاز احداث این پروژه تا کنون هر کدام از مسئولین و نمایندگان مجلس نهم وعده ای مبنی بر تامین اعتبار این پروژه به مبالغی مشخص را اعلام کرده اند و هر کدام به نوعی جهت اتمام این پروژه رایزنی کردند اما با گذشت 3 الی 4 سال هنوز این امر محقق نشده است.

انتهای پیام/س

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد