سرویس: استان ایلام
کد خبر: 21079
|
08:22 - 1395/03/27
نسخه چاپی

امام جمعه دهلران تأکید کرد/

ضرورت حضور فصلی استاندار ایلام در دهلران

ضرورت حضور فصلی استاندار ایلام در دهلران
امام جمعه دهلران: باتوجه به وجود مشکلات زیرساختی در شهر دهلران، از استاندار محترم انتظار می رود از نزدیک پیشرفت ها و مشکلات شهر دهلران را مشاهده کند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازنسیم دهلران، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحسن موسوی، امام جمعه شهرستان دهلران در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما به ظرفیت های موجود در شهرستان د

هلران اشاره و اظهار کرد: وجود پتانسیل های خدادادی بالقوه ای همچون نفت و کشاورزی در دهلران باعث شده است که این شهرستان به یک قطب ویژه در استان و کشور تبدیل شود.
 
وی افزود: باتوجه به اینکه در آستانه بودجه بندی سال 1395 قرار داریم، نیاز است که مسئولان استان معیارهای مهمی همچون گستردگی شهرستان، دوری از مرکز و وجود طرح های نیمه تمام دهلران را در تقسیم بودجه های عمرانی، فرهنگی و... مد نظر داشته باشند.
 
امام جمعه دهلران گفت: باتوجه به اینکه حضور شخص استاندار محترم ایلام در شهرستان دهلران باعث تسریع در کارها و دستور پیگیری مشکلات می شود، از ایشان هم انتظار می رود حضور و سرکشی حداقل فصلی یک بار در دهلران را در برنامه های کاری خود قرار دهد تا از نزدیک پیشرفت ها و مشکلات را مشاهده کند.
 
وی با بیان اینکه در چندروز گذشته شاهد حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و مسئول بنیاد برکت کشور در استان بودیم، بیان نمود: از مسئولان استانی این انتظار را داریم که باتوجه به وجود برخی از مشکلات موجود و گستردگی شهرستان، زمینه حضور این عزیزان به دهلران را فراهم می کردند تا از نزدیک ضمن مشاهده مشکلات موجود و درخواست های مسئولان، رسیدگی و دستورات لازم را صادر می کردند.
 
حجت الاسلام موسوی ادامه داد: قطعا عدم حضور مسئولان کشوری در شهرستان دهلران باعث عدم شناخت ظرفیت های بالای موجود در دهلران و همچنین به ضرر استان خواهد بود زیرا با بهره مندی و استفاده بهینه از این پتانسیل ها می توان زمینه پیشرفت و توسعه استان را فراهم کرد.
 
وی تصریح کرد: مردم و مسئولان این شهرستان باتوجه به ذخائر موجود و ظرفیت های منطقه، انتظار دارند که اگر بودجه ای از مرکز می آید آنرا با یک نگاه عادلانه ای تقسیم کنند.
 
امام جمعه دهلران به عدم اختصاص بودجه های لازم درخصوص اماکن مذهبی اشاره و عنوان کرد: اماکن مذهبی همچون امام زاده گان، و مساجد و حسینیه ها دارای مشکلات زیادی بوده و باید گفت که برخی از مناطق شهری و روستایی شهرستان دهلران فاقد مسجد هستند.
 
وی ادامه داد: پیرو تأگیدات مقام معظم رهبری درخصوص موضوع فرهنگ، باید گفت که بودجه های دولتی در زمینه های فرهنگی بسار ضعیف است و باید گفت که سپاه پاسداران و بسیج سازندگی با ساخت مسجد در روستاها تاحدودی توانسته اند این خلاء بزرگ فرهنگی را پر کنند.
 
حجت الاسلام موسوی گفت: یکی از خواسته های به حق مردم مؤمن، ولایتمدار و نمازگزار جمعه دهلران، وجود مصلی جمعه دهلران است که می طلبد باتوجه به جمعیت بالای شهری، استقبال باشکوه و بی نظیر مردم در نمازجمعه و دیگر معیارهای موجود، ساخت مصلی جمعه دهلران در اولویت اصلی قرار گیرد.
 
وی با اشاره به برخی از مشکلات حوزه شهری دهلران از جمله عدم وجود یک المانی در شأن شهر دهلران، بیان داشت: مشکلات متعددی در حوزه های مختلف زیباسازی، آسفالت، خدمات شهری و.. وجود دارد که باتوجه به عدم وجود بودجه لازم در شهرداری ها، از توان شهرداری خارج است و می طلبد مسئولان دراین خصوص چاره اندیشی کنند.
 
امام جمعه دهلران عنوان کرد: بخش ها مختلفی همچون بهداشت و درمان، کشاورزی و صنایع تبدیلی نیاز مبرم به بودجه لازم دارند تا بتوانند ضمن خدمات رسانی مطلوب به شهروندان، آمار استان ایلام را در زمینه تولیدات کشاورزی و.. بالا ببرند.
 
انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد