سرویس: استان ایلام
کد خبر: 20984
|
01:00 - 1395/03/23
نسخه چاپی

در راستای حمایت از خانواده‌های زندانیان

جشن های حمایت نسیم مهر در ایلام اجرا می شود

جشن های حمایت نسیم مهر در ایلام اجرا می شود
جشن های حمایت نسیم مهر در راستای حمایت از خانواده‌های زندانیان در ایلام اجرا می شود.

به گزارشايلام بيدار، اکبر محبی، مدیرکل امور زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی استان ایلام اظهار کرد: سازمان زندان‌ها، متولی امر نگهداری زندانیان است که در این راستا توجه ویژه‌ای به اصلاح و تربیت و امورات فرهنگی در زندان شده است.

وی، بابیان اینکه سازمان زندان‌ها توجه ویژه‌ای هم به خانواده‌های زندانیان دارد، ابراز کرد: در ماه مبارک رمضان برنامه‌های فرهنگی در سطح زندان‌ها ازجمله حفظ و قرائت قرآن کریم، کلاس‌های اخلاق، درمانگاه سلامت در سطح بندهای مختلف ازجمله بندهای زیر 18 سال، 18 تا 30 سال، بزرگ‌سال و بند نسوان  برگزار می‌شود که زندانیان تحت تعالیم اسلامی و برنامه‌های فرهنگی قرار می‌گیرند.

محبی، بیان کرد: زندانیانی که حضور فعالی در برنامه‌های فرهنگی و دینی دارند و به‌ویژه بتوانند حافظ قرآن شوند از طریق بخش‌نامه‌هایی که قوه قضاییه اعمال کرده و در آیین‌نامه سازمان زندان‌ها هم پیش‌بینی‌شده، می‌توانند از  مرخصی‌ها، آزادی‌ها مشروط، عفوها و ارائه تسهیلات استفاده کنند و این امر زمینه‌ای برای حضور فعالیت  افراد در برنامه‌های فرهنگی شده است.

مدیرکل امور زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی استان ایلام، گفت: در کنار این اقدامات، در راستای حمایت از خانواده‌های زندانیان، در ماه مبارک رمضان جشن‌های حمایت نسیم مهر که در تقویم رسمی کشور ثبت‌شده، برگزار می‌شود و این جشن‌های نسیم مهر  هرساله در ماه مبارک رمضان مصادف با میلاد مسعود امام حسن مجتبی(ع) در 15 رمضان برگزار می‌شود و امسال این امر در استان گسترش داده‌شده که در مراکز 5 شهرستان جشن نسیم مهم برگزار می‌شود.

وی، بابیان اینکه جشن‌های گل‌ریزان در راستای جمع‌آوری کمک‌های مردمی و آزادی زندانیان جرائم غیر عمد برگزار می‌شود، افزود:  هدف از جمع‌آوری کمک‌های مردمی، بیشتر در حوزه فرهنگ‌سازی است که بتوانیم مردم را بیشتر با وضعیت زندانیان و خانواده‌های آنان آشنا کنیم.

محبی، بیان کرد: وقتی افراد به زندان می‌افتند، خانواده‌های آنان دچار آسیب‌های شدیدی می‌شوند و باید مردم با این موضوع آشنایی پیدا کنند که دید و نگاهی که به زندانی و خانواده‌های زندانیان دارند تغییر کند و باید گفت که کمک به خانواده زندانیان نجات جامعه بوده و  می‌توان با کمک به خانواده زندانیان جامعه را از بسیاری انحرافات اجتماعی دور کرد.

وی، ابراز کرد: با فعالیت‌های فرهنگی و دینی در زندان و تعامل با سایر دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی ازجمله دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، علاوه بر اینکه زندانیان با تعالیم اسلامی آشنا می‌شوند حتی برخی از زندانیان به‌جایی می‌رسند که در کنار آن حافظ قرآن می‌شوند و این لذت و افتخاری برای ماست.

مدیرکل امور زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی استان ایلام، افزود: جشن‌های گل‌ریزان برای زندانیانی است که به دلیل جرائم غیر عمد ازجمله مهریه، تصادف و مسائل اقتصادی، ناخواسته وارد زندان شده‌اند که البته آشنایی مردم با مسائل حقوقی و قانونی، نقش مهمی در زمینه جلوگیری از ورود افراد به زندان دارد.

محبی،  تصریح کرد: باید برای مردم این فرهنگ ایجاد شود که در هنگام عقد، مهریه سنگین گرفته نشود و اینکه کسی که توان پرداخت مهریه را ندارد آنر ا قبول نکند، فردی که اعتبار لازم را در حساب بانکی ندارد، چک بلامحل نکشد و یا اینکه در بحث بیمه خودرو، افراد حتماً باید خودروی خود را بیمه کنند،دوراندیشی داشته باشند و موارد قانونی را ضمن آگاهی، رعایت کنند.

وی، با اشاره به اینکه هدف از این برنامه‌ها بیشتر آگاهی مردم و فرهنگ‌سازی است، گفت: جشن حمایت  در روز 25 خرداد سال جاری در محل سالن اجتماعات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ساعت 9 و 30 دقیقه صبح، به همت انجمن حمایت از زندانیان استان ایلام با حضور مسئولان و خیرین و نیکوکاران و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

مدیرکل امور زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی استان ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: از همه آحاد مردم، نهادهای دولتی و غیردولتی و به‌خصوص نیکوکاران و خیرین استانی دعوت می‌شود که با حضور در جشن‌های حمایت، گل‌ریزان و نسیم مهر در امر پسندیده یاری خانواده‌های زندانیان سهیم باشند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد