سرویس: استان ایلام
کد خبر: 20917
|
07:41 - 1395/03/19
نسخه چاپی

مدیر کل منابع طبیعی استان:

اقدامات لازم برای پیشگیری از حریق در ایلام انجام شد

اقدامات لازم برای پیشگیری از حریق در ایلام انجام شد
مدیر کل منابع طبیعی استان گفت: اقدامات لازم برای پیشگیری از حریق در استان ایلام انجام شده است.

به گزارشايلام بيدار، رضا احمدی، مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام اظهار داشت: آتش سوزی یکی از خطرناکترین و مخرب ترین عوامل تخریب محسوب می شود که همه ساله بخش های وسیعی از عرصه های منابع طبیعی را تحت تأثیر قرار داده و خسارات سنگینی را به این منابع تحمیل می کند.

وی افزود: جلوگیری از این امر نیاز به برنامه ریزی صحیح و اصولی و به کارگیری بهترین و کارآمدترین پرسنل و پیشرفته ترین وسایل و ادوات را دارد.

مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام عنوان کرد: تاکنون اقدامات ویژه ای در این زمینه توسط اداره کل منابع طبیعی استان ایلام صورت گرفته که شامل مستقر کردن کانکس با کلیه امکانات و نیروی شبانه روزی در مناطق بحرانی، مستقر کردن چادرهای گروهی با امکانات اطفاء حریق در مناطق صعب العبور با نیروهای آماده شبانه روزی، توزیع اقلام شخصی برای نیروها شامل چراغ قوه، اره، جلیقه، بیل، آتش کوب، چفیه، کفش و...بوده است.

وی عنوان کرد: احداث دکل های دیده بانی در مناطق مشرف به جنگل به صورت شبانه روزی، ایجاد پست های ورود و خروج جنگل با ثبت شماره خودرو، نام و نام خانوادگی فرد، استفاده از پهباد جهت شناسایی مناطق حریق، شناسایی متخلفان و رصد و پایش مناطق جنگلی استان به صورت دائمی، گشت های شبانه روزی کلیه پرسنل در تمام ساعات شبانه روز و..از دیگر اقدامات انجام شده در این ارتباط بوده است.

احمدی عنوان کرد: برای پیشگیری از حرق جنگل در استان ایلام اقدامات دیگری مثل تجهیز تمام خودروهای کمک دار به دستگاه رادفایر آتش خاموش کن، هماهنگی و همکاری با کلیه دستگاه ها جهت آماده باش نیروها در هنگام حریق، فرهنگ سازی در بین مردم و استفاده از سازمان های مردم نهادو دوستداران طبیعت در راستای پیشگیری از حریق، تهیه اقلام فرهنگی شامل بروشور، تک برگ، تیزر تلویزیونی،کلیپ، مستند و اقلام تبلیغاتی و توزیع بین مردم و..نیز انجام شده است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب