سرویس: استان ایلام
کد خبر: 20915
|
07:35 - 1395/03/19
نسخه چاپی

معاون استاندار ایلام:

قیمت بالای میوه موجب نارضایتی مردم شده است

قیمت بالای میوه موجب نارضایتی مردم شده است
معاون استاندار ایلام گفت: قیمت بالای میوه و تره بار در ایلام موجب نارضایتی مردم شده است.

به گزارشايلام بيدار، حشمت الله عسگری در جلسه تنظیم بازار در استانداری ایلام اظهار داشت: اختلاف بسیار زیاد قیمت میوه در عمده فروشی ها با مغازه های عرضه تره بار سطح شهر سوالات بسیاری را برای مردم و مسئولان به وجود می آورد.

وی افزود: قیمت میوه ها در مرکز شهر ایلام به نسبت غرفه های شهرداری که در دور میادین مستقر شده اند، بسیار پایین تر است؛ لذا باید چاره ای اندیشیده شود تا موجبات ارزان شدن قیمت میوه را در شهر ایلام فراهم کنیم.

معاون استاندار ایلام، رتبه ایلام در تولید میوه را آخرین استان کشور اعلام کرد و افزود: چون ایلام از ابتدا یک استان باغبانی نبوده از نظر تولید میوه در رتبه آخر کشور است به طوری که استان ماقبل ما، دو برابر ایلام میوه تولید می کند.

عسگری، یکی دیگر از عوامل گرانی میوه در شهر ایلام را نبود رقابت در میدان مرکزی میوه و تربار اعلام کرد و افزود: برای ایجاد رقابت در بین عمده فروشان میوه و تره بار این میدان، باید نسبت به ایجاد یک میدان دیگر در شهر ایلام اقدام کنیم.

وی خواستار ساماندهی هرچه سریعتر بازار میوه و تره بار در استان شد و تصریح کرد: غرفه هایی که توسط شهرداری ایلام در اطراف میادین شهر یجاد شده اند به خاطر اجاره بالا موجب ایجاد مشکلاتی شده اند و به نوعی میتوان شهرداری را در افزایش قیمت ها مقصر دانست.

وی با اشاره به اینکه شهرداری با انجام کار کارشناسی، ظرف مدت یک هفته نسبت به جانمایی و تعیین مکان ایجاد بازارچه خورده فروشی میوه در شهر ایلام اقدام کند و غرفه های این بازارچه را با قیمت مناسبی در اختیار دستفروشها قرار دهد، گفت: غرفه های میوه فروشی دور میادین شهر ایلام جمع آوری و نسبت به انتقال و ساماندهی آنها در بازار جدید اقدام شود.

عسگری اظهار داشت: تمام دست فروش های میوه فروش به بازار جدید منتقل شوند و غرفه های دور میادین شهر ایلام که متعلق به شهرداری هستند،با نظر سازمان صنعت و معدن و تجارت به امورات فرهنگی و هنری تغییر کاربری دهند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب