سرویس: استان ایلام
کد خبر: 20781
|
03:58 - 1395/03/13
نسخه چاپی

مشکلات عدم متخصص زنان و زایمان مردم را کلافه کرده است؛

تولد در دزفول، زندگی در دهلران

تولد در دزفول، زندگی در دهلران
نبود متخصص زنان و زایمان در شهرستان دهلران باعث مهاجرت بیماران به شهر دزفول شده است.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازنسیم دهلران، مسأله کمبود دکتر متخصص و تجهیزات بیمارستانی در شهرستان دهلران سالیان سال است که بر سر زبان ها می چرخد و معدود رسانه ای یافت می شود که از این موضوع خبری درج نکرده باشد.

طرح نظام و سلامت یکی از طرح های خوب دولت در بحث درمان بوده است. این طرح در بیمارستان دهلران نیز باعث افزایش تجهیزات پزشکی و دکتر متخصص گردید.
این افزایش تجهیزات پزشکی و دکتر متخصص در دهلران با توجه به اینکه در سال های قبل از طرح نظام و سلامت، بسیار به بحث درمان دهلران بی توجهی شده بود هنوز هم نتوانسته آنگونه که باید مورد رضایت مردم واقع شود.
یکی از دغدغه های مردم دهلران در خصوص پزشکان متخصص، نبود جایگزین آن ها در زمان مرخصی است که البته حل این معضل به سادگی نیست و خارج از دست مسئولان شهرستان و استان است.
اما در بین پزشکان متخصص، حضور برخی، تا حدودی ضروری تر است مانند متخصص زنان و زایمان، که هم وسیله ای است برای نجات جان مادر و هم به دنیا آمدن نوزادی که می تواند آمار کشور ایران را به سمت جوان بودن سوق دهد.
مسأله جوان بودن کشور به قدری مهم است که رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرماید " برای دشمنان ما بهترین چیز این است که ایران یک کشوری باشد با بیست، سی میلیون جمعیّت که نصف این جمعیّت کهن سال، میان سال و ازکار افتاده باشند."
این ضرورت نشان می دهد که باید در نبود یک هفته مرخصی متخصص زنان و زایمان چاره ای اندیشیده شود تا برای مادران و فرزندان این مرز و بوم مشکلی به وجود نیاید.
متأسفانه مدتی است که متخصص زنان و زایمان در بیمارستان شهداء دهلران در مرخصی طولانی تر از یک هفته به سر می برد و این موضوع باعث ناراحتی شهروندان دهلرانی شده است. ناراحتی که نه از مرخصی متخصص بلکه از نبود جایگزینی می باشد.
صالح چراغی، یکی از شهروندان دهلرانی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: برای نشان دادن سونوگرافی خانمم به متخصص زنان و زایمان مجبور شدم مسافت 135 کیلومتری دهلران تا دزفول رو برم.
وی افزود: طی نمودن مسافت طولانی با وسیله نقلیه آن هم در جاده دهلران – دزفول که خیلی استاندارد نیست برای یک خانم حامله اصلا خوب نیست اما به دلیل نبود متخصص زنان و زایمان در دهلران چاره ی دیگری نداریم.
رضا مقدم، دیگر شهروند دهلرانی نیز در این باره گفت: برای یک مشورت ساده که می توانستیم چند روز را نیز صبر کنیم به بیمارستان شهداء دهلران رفتیم ولی آن ها گفتند که مرخصی متخصص زنان و زایمان کمی طولانی تر است.
وی افزود: من مجبورم دو هفته مانده به زایمان همسرم وی را به دزفول یا اندیمشک که نزدیک ترین شهرها به دهلران هستند ببرم تا هنگام زایمان دغدغه ی وجود متخصص زنان و زایمان نداشته باشیم.
این شهروند عنوان کرد: اسکان دو هفته ای در شهری دیگر باعث متحمل شدن هزینه های زیادی می شود که از الان تهیه این میزان پول برای من دغدغه ی بزرگی شده است.
مرخصی رفتن متخصص زنان و زایمان یک امر عادی در هر بیمارستانی است اما خوب بود مسئولان شهرستان و استان برای اینکه این مدت زمان نبود متخصص که کمی بیشتر از معمول است جایگزینی می آوردند که در هفته ای چند بار برای درمان بیماران حضور داشته باشد و مشکلات را به حداقل برساند.
مرخصی قانونی و یا حوادثی دیگر باعث شده در زمان وجود متخصص زنان و زایمان در بیمارستان شهداء دهلران، باز مردم به شهرهای اطراف خصوصاً دزفول بروند و این امر باعث گردیده تا فرزندان دهلرانی در شناسنامه دارای دو تابعیتی محل تولد دزفول و محل صدور دهلران شوند. 
نبود متخصص زنان و زایمان در دهلران و حضور گسترده مادران در مطب های دزفول به قدری افزایش یافته است که حتی متخصصان دزفول نیز متوجه آن شده اند و برای تبلیغ مطب های خود به رقابت در شهر دهلران نیز پرداخته اند.
 
در دزفول تولد، در دهلران زندگی
 
انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب