سرویس: استان ایلام
کد خبر: 20759
|
07:34 - 1395/03/12
نسخه چاپی

تلنگر/

مهران، شهری که دو ماه شهردار ندارد

مهران، شهری که دو ماه شهردار ندارد
شورای شهر مهران پس از قریب به دو ماه هنوز شهردار شهر مهران که میزبان زائرین اربعین است را انتخاب نکرده است.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام پویا، با گذشت بیش از چهل روز از استعفای شهردار مهران تدبیر شورای اسلامی شهر مهران و مدیران ارشد استانی  جهت اجرای راهپیمایی عظیم شیعیان در مهد پایداری و مقاومت و دروازه عتبات عالیات درحاله ای از ابهام است.

از آنجا که مدیران کلان مملکتی در رأس آن وزارت کشور و وزارت خارجه  با تشکیل کمیته ساماندهی ستاد اربعین امسال استارت این حرکت عظیم ملی را داده اند و در این میان استاندار ایلام هم به عضویت این کمیته منصوب گشته و همچون ادوار گذشته دروازه عتبات عالیات به عنوان اصلی ترین محور تردد زوار  امسال میزبان بیش از دو میلیون زائر خواهد بود چه اندیشه ای حاکم بر تفکر اعضای محترم شورای شهر مهران در عدم معرفی شهردار است؟ آیا این کار عظیم که نیازمند برنامه ریزی جامع و هدفمند ملی  به منظور پیگیری این مهم است با سرپرستی شهرداری که بر اساس قانون اجازه بیش از سه ماه سرپرستی داده نشده امکان پذیر است؟
به نظر می رسد اجرای این امر و خدمت به زوار برای مسئولین استانی از اهمیت چندانی برخوردار نیست یا در جریان نیستند که اربعین  امسال به دلیل شیطنت آل سعود در جلوگیری از برگزاری حج  برای زوار ایرانی جمعیت بیشتری از مشتاقان ابا عبدالله الحسین (ع) به سمت مهران سرازیر خواهند شد و این شوک عظیم برای استان و  موجب مشکلات عدیده ای  همچون سالیان گذشته برای این عزیزان خواهد شد.
از آنجا که انتظار می رفت مسئولین به وعده خویش عمل می نمودند و در بحث تزریق اعتبارات لازم در حوزه عمرانی ، راه  و زیر ساخت استان اقدامی عملی می نمودند و شاهد کندی و یا تعطیلی این حرکت بودیم از سمت دیگر، عدم مدیریت شهری مهران به دست فردی توانمند جهت پیگیری و برنامه ریزی منظم در خصوص استقبال از این عزیزان موجب شده اربعین امسال با مشکلات عدیده ای بیشتر از سالیان گذشته مواجه گردند.
دلیل این وعده های های غیر عملیاتی مسئولین و تعلل اعضای محترم شورای شهر مشخص نیست که امیدواریم در راستای تکریم زائرین حرم مطهر سیدالشهدا (ع) اقدامی عملی صورت پذیرد و در صورت تعلل و به نتیجه نرسیدن شورای محترم شهر، استاندار محترم بر اساس اختیارات خاص قانونی شخصا نسبت به معرفی  شهردار اقدام نماید.
امیدواریم شورای اسلامی شهر مهران  بیش از این در انتخاب شهردار تعلل نکند و این امر مهم و  ضروری را تعیین و به مردم معرفی کند و این دل نگرانی را با یک انتخاب شایسته پاسخ دهند و مسئولین استانی در راستای پیگیری موانع سد راه، قدمی مثبت بردارند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب