سرویس: استان ایلام
کد خبر: 20758
|
07:27 - 1395/03/12
نسخه چاپی

امام جمعه ایوان:

مسئولین موظف به خدمتگذاری مردم هستند

مسئولین موظف به خدمتگذاری مردم هستند
امام جمعه ایوان گفت: مسئولین موظف به خدمتگذاری مردم هستند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازجویزر، جلسه هم اندیشی و رفع مشکلات شهر زرنه با حضور بزرگان ، معتمدین ، شهردار و شورای شهر زرنه ، امام جمعه شهرستان و بخشدار زرنه برگزار گردید.

در این جلسه امام جمعه شهرستان پس از شنیدن راهکارها و انتقادات مردم ، اظهار کرد : در سطح شهر کارهای خوبی صورت گرفته است اما برخی انتقادات مردم و بزرگان وارد است ، ما باید دردها را بیان کنیم تا به فکر درمان آنها باشیم ، یکی از خواسته های بزرگان این است اگر کاری انجام می شود درست انجام شود ، مثلا ترمیم نوار حفاری ها در برخی قسمتها کیفیت لازم را ندارد.

 

وی افزود : مردم انتظار دارند مسئولین به آنها خدمت کنند از برکات نظام جمهوری اسلامی حضور مسئولین و شنیدن حرف دل آنهاست ، در زمان قبل از انقلاب مردم جرات نزدیک شدن به یک مسئول را نداشتند ، خواسته های مردم این شهر هم خواسته معقول و بجایی است ، برخی از مردم درخواست رفع مشکل سند زمینهای مابین بخش روستای املاک و شهر زرنه را دارند که امیدوارم مسئولین به این امر رسیدگی کنند و بنده هم در نماز جمعه شهرستان این مسئله را متذکر می شوم.

 

حجت الاسلام لروند با تقدیر از خدمات شورای شهر زرنه و شهرداری ادامه داد : شهرداری دآرمد نسبتا کمی دارد و بودجه ای هم که به شهرهای زیر 20هزار نفر جمعیت میدهند برابر قانون کم است ضمن اینکه بنابر اعلام شورای اسلامی شهر از محل اعتبارات ماده 180 نیز یک ریال از بودجه به شهرداری اختصاص داده نشده است و شهرداری با مشکلات مادی که دارد در حال خدمت است و انتظار می رود مسئولین شهرستان به این موضوع هم رسیدگی کنند.

 

امام جمعه شهرستان گفت : برخی دیگر از شهروندان اظهار کردند ما قبلا برای فروش گندم و جو به تعاونی خود زرنه مراجعه می کردیم و همین جا محصولات را به دولت می فروختیم ولی طی دوسال گذشته گفته اند باید به ایوان مراجعه کنید و محصول را آنجا تحویل دهید ، این مسئله برای برخی کشاورزان واقعا هزینه بردار است ، کشاورزی نمی تواند برای 2 تن محصول به ایوان مراجعه کند از مسئولین جهاد کشاورزی تقاضا دارم به این موضوع رسیدگی و باری از مشکلات مردم را بردارند.

 

 

در ادامه این جلسه اکبر محمدیان رئیس شورای شهر زرنه اظهار کرد : هدف از این هم اندیشی بررسی مشکلات و مسائل شهر زرنه است مردم حق دارند از کار نمایندگان خود در شورا و شهرداری مطلع باشند و این حق مسلم آنهاست.

 

وی افزود : احداث میدان در ورودی شهر زرنه ،الحاق روستای املاک به شهر زرنه ، احداث نماز خانه ، احداث سرویس بهداشتی عمومی ، توسعه فاز دوم پارک ، جدول گذاری ، زیبا سازی و جمن کاری بلوارها ، خرید لودر و ماشین حمل زباله برای شهرداری ، سنگ فرش خیابان ، روکش آسفالت ، تکمیل بلوار اصلی شهر ، روشنایی معابر ، احداث غسالخانه با همکاری سایر نهادها و نصب وسایل ورزشی در سطح شهر بخشی از خدمات شورا و شهرداری در سال 94 و 95 به مردم غیور شهر زرنه بوده است.

 

محمدیان ادامه داد : در سال گذشته بر روی کاغذ 435 میلیون تومان برای ما بودجه در نظر گرفتند که حتی یک ریال آن هم پرداخت نگردید و ما در این خصوص از مسئولین شهرستان گلایه داریم ، تنها بودجه ای که ما توانستیم در سال گذشته دریافت نماییم 150 میلیون تومان بودجه پارک امید بود که در حال حاضر پیمانکار مشغول به کار در این پارک می باشد.

 

رئیس شورای شهر زرنه گفت : شهر برای آباد کردن نیاز به همفکری و مساعدت مردم و همراهی شهرداری دارد ، شهرداری باید حداقل هر 6 ماه یکبار گزارشی از اقدامات خود را به مردم بدهد و مردم در جریان خدمات این نهاد قرار بگیرند ، با توجه به اینکه شهرداری منبع مالی پایدار ندارد باید به فکر ایجاد یک منبع درآمدزای مناسب باشد و درخصوص درآمدها نیز مردم را در جریان قرار دهد.

 

 

در ادامه این جلسه طاهر سواری بخشدار زرنه با تقدیر از شورا برای برگزاری جلسه هم اندیشی با بزرگان اظهار کرد : مسئولین وظیفه دارند به مردم پاسخگو باشند اما برخی مسائل باید به گوش مسئولین برسد تا برای آن چاره اندیشی کنند برای مثال جاده بین مزارع که خواست مردم زرنه است وظیفه جهاد کشاورزی است که اقدام نماید و ما هم در کمیته برنامه ریزی شهرستان آن را مطرح و از آن دفاع می کنیم.

 

وی ادامه داد : سال گذشته برای شهرداری زرنه 435 میلیون تومان بودجه در نظر گرفته شد که محقق نگردید و حتی این وضعیت برای شهرداری ایوان هم پیش آمد و این نه کوتاهی مسئولین شهرستان است و نه استان بلکه مسئله ای کشوری بود ، تخصیص پارک هم جدای از بودجه خود شهرداری بوده است که محقق شده است.

 

بخشدار زرنه ادامه داد : مسائل داخلی شهرداری را قطعا شورا نظارت خواهد کرد و در هر جایی که لازم باشد ما کمک کار شورا و شهرداری خواهیم بود ، همزمان با ورود بنده به بخشداری زرنه فرماندار محترم ایوان از محل منابع فرمانداری لطف نمودند و مبلغ 1 میلیارد تومان را به شهر زرنه تخصیص دادند که مبلغ 700 میلیون توامن آن برای بهسازی و آسفالتمسیر ویله گیلانغرب که سالها به حال خود رها شده بود هزینه گردید و واقعا بار بزرگی را از روی دوش مردم و رانندگان برداشت و 300 میلیون هم برای احداث پارک تا کنون هزینه گردیده است.

 

 

همچنین در این جلسه مهندس کامران حسنی شهردار با اشاره به خدمات شهرداری در طول سال گذشته گفت : شهرداری در طول سال گذشته یک میلیارد و 300 میلیون تومان درآمد داشته است که 544 میلیون از محل کمک سازمان همیاری شهرداریها، 370 میلیون تومان مالیات بر ارزش افزوده و 180 میلیون تومان آن از محل منابع داخلی بوده است که متاسفانه یک 180 میلیون تومان و یک 43 میلیون تومان که یارانه قیر بوده است به حساب شهرداری نیامده است.

 

وی ادامه داد : مشکل دیگری که گریبانگیر شهرداری در طول سال گذشته بوده است از محل ماده 180 یک ریال به حساب شهرداری نیامده است ، از 180 میلیون تومان درآمد داخلی شهرداری 103 میلیون آن مربوط به خسارت حفاری های فاضلاب بوده که امور آب به شهرداری پرداخت کرده است که صرف بهسازی و تعمیر نوار آسفالت شده است و بخشی هم در راستای ماشین آلات و هزینه های جاری شهرداری هزینه گردیده است ، حقوق پرسنل درماه بیش از 50 میلیون تومان بوده است .

 

شهردار زرنه تصریح کرد : در سال گذشته شهرداری توانست از محل همین درآمدها یک دستگاه لودر ، ماشین حمل زباله ، نمازخانه ، غسالخانه مشترک ، زیباسازی شهر ، روشنایی معابر ، چمن کاری میادین و بلوارها ، خرید زمین برای احداث پارک ، 376 میلیون تومان آسفالت معابر و دهها مورد دیگر خدمت رسانی نماید.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب