سرویس: استان ایلام
کد خبر: 20692
|
08:26 - 1395/03/09
نسخه چاپی

فرماندار دهلران:

دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی در دهلران دایر شد

دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی در دهلران دایر شد
فرماندار دهلران از راه اندازی دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی این شهرستان در محل فرمانداری خبر داد.

به گزارشايلام بيدار، امیدعلی سبزی، فرماندار دهلران در نشست شورای اداری دهلران گفت: در راستای شعار سال و اقدام و عمل این دبیرخانه راه اندازی و پیگیری های لازم در این خصوص و تسهیل در این امر مهم را انجام می دهد.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی و تشکیل این ستاد در دولت افزود: در راستای تحقق شعار سال و توجه دولت تدبیر و امید به فرامین رهبری این ستاد در دولت راه اندازی و در شهرستان ها نیز اقدامات لازم را در خصوص اقتصاد مقاومتی با اقدام و عمل مناسب در دستور کار دارد.
فرماندار دهلران تاکید کرد: مدیران و مسئولان دستگاه های شهرستان به عنوان عضو این دبیرخانه و عضو ستاد مقاومتی شهرستان موظف هستند در جهت تحقق شعار سال همگام با دولت و مردم حرکت کنند و اقدام و عمل لازم در این زمینه در دستور کار قرار دهند.
سبزی با اشاره به ظرفیت های شهرستان مرزی دهلران در زمینه اقتصاد مقاومتی گفت: تلاش برای تحقق این مهم با برنامه یرزی و توجه به ظرفیت ها به جد و به صورت همه جانبه دنبال می شود.
وی توجه به طرح های نیمه تمام در این راستا را مورد تاکید قرار داد و افزود: بانک ها و موسسات مالی در خصوص اعطای تسهیلات مورد نیاز به طرح های اقتصاد مقاومتی همکاری داشته باشند.
فرماندار دهلران یادآور شد: شناسایی ظرفیت ها و تلاش برای بهره وری مناسب از این ظرفیت ها با حمایت دولت و مشارکت مردم زمینه ساز اقتصاد مقاومتی است که همه باید در عمل و اقدام مد نظر داشته باشند.
وی تاکید کرد: تلاش برای رونق تولید و اشتغال در این بخش ها باید در کانون توجه برنامه های اقتصاد مقاومتی شهرستان قرار گیرد و جلسات این ستاد بطور منظم و با برنامه دنبال می شود تا نتایج مثبتی حاصل شود.
سبزی با اشاره به استفاده شهرستان از اعتبارات رودخانه های مرزی و طرح احیای 50 هزار هکتاری دشت عباس افزود: دولت در این زمینه ها اعتبار زیادی سرمایه گذاری کرده که موجب تحول اقتصادی منطقه و گام در جهت اقتصاد مقاومتی است.
فرماندار دهلران با اشاره به آثار و برکات برجام در کشور نیز اظهار کرد: این برکات در کوتاه مدت و بلند مدت به خوبی نمایان است و کشورها موظف به پایبندی به تعهدات خود هستند.
امام جمعه دهلران نیز در این نشست گفت: توجه به اقتصاد مقاومتی و فرهنگ دینی را که از تاکیدات رهبری است باید مد نظر همه باشد.
حجت الاسلام سید محسن موسوی افزود: بخش کشاورزی، دامداری و صنعتی شهرستان ظرفیت های خوبی در جهت اقتصاد مقاومتی هستند که باید سرمایه گذاری لازم در این زمینه ها انجام شود و از ظرفیت نخبگان در بخش کشاورزی استفاده شود.
وی اطاعت پذیری از قانون را یادآور شد و گفت: اجرای دستورات پایین ترین رده های اداری لازم است چون ما در عصر ولایت فقیه هستیم ودر جامعه اسلامی زندگی میکنیم و رابطه دولت وملت صمیمی و دوستانه و اطاعت پذیری است و همه باید در خدمت نظام باشند.
موسوی با اشاره به تسهیلات صندوق کار آفرینی و امید افزود: حمایت این صندوق از طرح های اشتغالزایی نقش خوبی در کار آفرینی دارد.
در این نشست بر ضرورت نظارت جدی بر بازار با توجه به ایام ماه رمضان و توجه به کیفیت نان، فعال کردن ستاد مبارزه با سالک با توجه به گرمای شهرستان، برنامه ریزی برای افزایش سلوهای ذخیره گندم، آمادگی ستاد بحران شهرستان برای هرگونه آتش سوزی مراتع و توجه به اوقات فراغت جوانان و نوجوانان تاکید شد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد