سرویس: استان ایلام
کد خبر: 2065
|
20:48 - 1392/01/15
نسخه چاپی

رئیس ستاد انتخابات استان ایلام:

ثبت نام از داوطلبان میان دوره ای مجلس شورای اسلامی از روز شنبه در ایلام آغاز می شود

ثبت نام از داوطلبان میان دوره ای مجلس شورای اسلامی از روز شنبه در ایلام آغاز می شود
رئیس ستاد انتخابات استان ایلام گفت: ثبت نام از داوطلبان میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه شمالی استان از روز شنبه 17 فروردین ماه در ایلام آغاز می شود.

به گزارشایلام فردا،بهرام نیا رئیس ستاد انتخابات استان و معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام گفت:در راستای برگزاری یک انتخابات پرشور همراه با حضور حداکثری مردم استان ایلام،تمهیدات لازم را متناسب با تقویم روزشمار انتخاباتی پیش بینی کرده ایم.

وی ادامه داد:همه دستگاههای اجرایی و نظارتی با تعامل و همکاری همه جانبه آماده برگزاری یک انتخابات سالم و پرشکوه در استان هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان ایلام بیان کرد:در استان ایلام با توجه به برگزاری همزمان انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات شوراهای شهر و روستا و نیز انتخابات میان دوره ای مجلس در حوزه شمالی استان،322 حوزه انتخاباتی در استان پیش بینی شده که علاوه بر این حوزه ها 2 حوزه عشایری نیزدر شهرستان آبدانان نیز پیش بینی شده که مجموعا 324 حوزه انتخاباتی در استان کار اخذ رای را انجام خواهند داد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام در خصوص ثبت نام از داوطلبان انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ثبت نام از شنبه 17 فروردین ماه به مدت یک هفته آغاز خواهد شد،گفت:عزیرانی که قرار است در این عرصه حضور پیدا کنند لازم است به مرکز حوزه انتخابیه شهرستان ایلام یعنی فرمانداری ایلام مراجعه و فرم ثبت نام و داوطلبی را دریافت کنند.

بهرام نیا ادامه داد:کسانی نیز که خارج از مرکز استان و نیز خارج از کشور حضور دارند و قصد داوطلبی در انتخابات میان دوره ای مجلس را دارند لازم است برای دریافت فرم ثبت نام و داوطلبی به وزارت کشور و سفارت خانه ها ویا کنسول گری ها مراجعه نمایند.

وی اضافه کرد:با توجه به اینکه ثبت نام از داوطلبان انتخبات حضوری است، از کسانی که قصد حضور در این عرصه را دارند تقاضا داریم که ثبت نام خود را به روز های آخر مهلت ثبت نام موکول نکنند تا کارعوامل اجرای و نظارتی با مشکل روبرو نشود.

رئیس ستاد انتخابات استان ایلام شرایط ثبت نام از داوطلبان میان دوره ای مجلس در حوزه شمالی را طبق ماده 28 مجلس شورای اسلامی دانست و تصریح کرد:از جمله شرایط لازم برای دواطلبان مجلس شورای اسلامی دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد و یا معادل آن،اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی،تابعیت جمهوری اسلامی،ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه،نداشتن سوءپیشینه و برخورداری از نعمت سلامتی و داشتن حداقل 30 سال سن تمام و حداکثر 70 سال سن تمام است.

انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه شمالی استان همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و نیز انتخابات شورای شهر و روستا 24 خرداد ماه سال جاری در استان همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب