سرویس: استان ایلام
کد خبر: 19545
|
19:29 - 1395/01/07
نسخه چاپی

مسئول گروه جهادی حاج عبدالله والی:

گروه های جهادی فرهنگ کار و تلاش را در مناطق محروم نهادینه کنند

گروه های جهادی فرهنگ کار و تلاش را در مناطق محروم نهادینه کنند
مسئول گروه جهادی حاج عبدالله والی گفت: گروه های جهادی باید طوری رفتار کنند که فرهنگ کار و تلاش به مناطق محروم منتقل شود.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازنسیم دهلران، گروه جهادی حاج عبدالله والی که متشکل از تعدادی از دانشجویان مومن و دارای روحیه انقلابی دانشگاه های تهران می باشد، به تأسی و با الگوگیری از اخلاص و روحیه جهادی و خدمت به محرومین زنده یاد حاج عبدالله والی، چندسالی است که گمنامانه اما مصمم و بااراده با حضور در منطقه زرین آباد به یاری محرومان و نیازمندان این منطقه آمده اند.

حاج عبدالله والی نماینده امام راحل در منطقه محروم بشاگرد- بود که در سال ۱۳۶۱ طی حکمی رسمی برای محرومیت زدایی از منطقه بشاگرد از سوی نماینده ولی فقیه در کمیته امداد مأموریت پیدا کرد که به آن منطقه رفته و وضعیت منطقه را بهبود ببخشد.
 
او طی حدود ۲۲ سال و با اجرای طرحهای گسترده عمرانی، مردم محروم بشاگرد را از فقرهای مختلف رهانید و چهره قبلی این منطقه را بکلی دگرگون کرد به همین خاطر وی به عنوان نماد مدیریت جهادی شناخته می‌شود.
 
براساس این گزارش؛ سجاد باقری- مسئول گروه جهادی حاج عبدالله والی- در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار کرد: گروه جهادی حاج عبدالله متشکل از 30 نفر برادر و خواهر می باشد برای پنجمین سال متوالی است که در منطقه زرین آباد حضور پیدا می کند.
 
وی افزود: با توجه به اتمام مأموریت این گروه در شوش دانیال و نزدیکی استان ایلام و شهرستان دهلران به خوزستان و همچنین محرومیت این استان و نظر مسئولان کمیته امداد امام خمینی(ره)دهلران، گروه جهادی حاج عبدالله تمرکز خود را در حد توان بر روی رفع محرومیت در منطقه زرین آباد قرار داد.
 
مسئول گروه جهادی حاج عبدالله والی با بیان اینکه این گروه جهادی در حوزه های عمرانی، فرهنگی، علمی-ورزشی و تأمین جهیزیه در منطقه زرین آباد در حال فعالیت می باشد، تصریح کرد: در سال های ابتدایی حضور در این منطقه به دلیل عدم شناخت و آگاهی از فرهنگ و آداب مردم آن بیشترین تمرکز گروه در حوزه عمرانی معطوف بود.
 
وی با بیان اینکه تمامی هزینه های این گروه بصورت شخصی و بدون حمایت هیچ نهاد و ارگانی تأمین می شود ادامه داد: بعد از گذشت چندسال از حضور گروه جهادی حاج عبدالله در منطقه زرین آباد و شناخت و شکل گیری ارتباط دوطرفه بین مردم و اعضای گروه، رویکرد گروه را به سمت حوزه های فرهنگی و سایر بخش ها سوق دادیم.
 
باقری عنوان کرد: احداث 3 چشمه سرویس بهداشتی و حمام، احداث کامل یک باب واحد مسکونی با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی متخصص عضو گروه، مرمت و بهسازی خانه عالم شهر پهله، بهسازی و مرمت نمازخانه آموزشگاه دخترانه سمیه شهر پهله و همچنین افزایش ارتفا دیوارهای حیاط این آموزشگاه به دلیل مشرف بودن یکی از مکان های نظامی روبروی آن در مدت زمان 10 روز حضور در منطقه زرین آباد از مهمترین فعالیت های صورت گرفته توسط گروه جهادی حاج عبدالله می باشد.
 
وی اضافه کرد: در حوزه عمرانی در مجموع بالغ بر 300 میلیون ریال توسط گروه جهادی حاج عبدالله در راستای محرومیت زدایی در منطقه زرین آباد خدمات ارائه شده است.
 
مسئول گروه جهادی حاج عبدالله والی با اشاره به خدمات صورت گرفته در حوزه های فرهنگی و... خاطر نشان کرد: 6 مورد دیوار نویسی با استفاده از شابلون و رنگ که یک روش سریع و نوین می باشد در سطح شهر پهله با صرف هزینه ای بالغ بر 2 میلیون تومان جهت خرید رنگ و برش CNC، در راستای حوزه فرهنگی صورت گرفته است.
 
وی گفت: برگزاری کلاس های قرآن، ارائه مشاوره خانواده به زنان خانه دار، برگزاری مسابقات فوتسال، پخش فیلم برای عموم مردم از دیگر فعالیت های صورت گرفته در حوزه فرهنگی می باشد که مجموع برآورد ریالی این فعالیت ها بیش از 50 میلیون ریال می باشد.
 
باقری با اشاره به تجهیز کتابخانه عمومی شهر پهله با اهدا هزار جلد کتاب کمک آموزشی به ارزش 150 میلیون ریال برای دانش آموزان اظهار کرد: یکی از برنامه های گروه جهادی حاج عبدالله حمایت از دانش آموزان مستعدی است که به دلیل مشکلات مالی قادر به ادامه تحصیل نیستند.
 
وی ادامه داد: طبق هماهنگی های بعمل آمده با اداره آموزش و پرورش زرین آباد، مقرر گردید که هر دانش آموزی که در یکی از دانشگاه های دولتی شهر تهران در کنکور پذیرفته شود علاوه بر اهدا یک سکه تمام بهار آزادی، کمک هزینه این دانش آموز تاپایان دوران تحصیل توسط این گروه جهادی تأمین شود.
 
مسئول گروه جهادی حاج عبدالله والی عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه های این گروه کمک به خانه دار شدن افراد بی بضاعت و نیازمند است اما به دلیل عدم توان بالای مالی گروه در خصوص ساخت منزل برای این افراد، گروه جهادی حاج عبدالله هزینه اجاره مسکن تعداد 5 نفر خانوار از افراد بی بضاعت را به مدت 2 سال تقبل نمود.
 
وی با اشاره به ایجاد مرکز قرآنی نسیم هدایت در شهر پهله گفت: در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در بین مردم منطقه، این گروه با اجاره یک واحد مسکونی و بهسازی، رنگامیزی تجهیز آن با وسایلی چون ویدئو پروژکتور، سیستم صوتی، رایانه و... بمدت 5 سال و با هزینه 150 میلیون ریال درجهت ترویج این فرهنگ آسمانی فعالیت داشته است.
 
باقری تصریح کرد: با معرفی خانواده های نیازمند و بی بضاعت از طرف مرکز نیکوکاری مسجد صاحب الزمان(عج) شهر پهله و با توجه به سال نو، گروه جهادی حاج عبدالله اقدام به توزیع سبد غذایی در بین این خانواده های نیازمند به ارزش 50 میلیون ریال نمود.
 
وی با اشاره به اهدا اقلام دارویی به ارزش 10 میلیون ریال به درمانگاه شهر پهله اظهار داشت: طی هماهنگی های صورت گرفته با درمانگاه این شهر مقرر گردید این درمانگاه لیست تجهیزات و اقلام دارویی مورد نیاز را در اختیار گروه جهادی حاج عبدالله قرار دهد تا از طریق وزارت بهداشت رایزنی های لازم در این خصوص انجام شود.
 
مسئول گروه جهادی حاج عبدالله والی خاطر نشان کرد: در راستای حمایت از خانواده های بی سرپرست و بی بضاعت، این گروه با شناسایی 4 نفر خانواده که به لحاظ مالی در وضعیت نامطلوبی قرار دارند ماهیانه با پرداخت مبلغ 500 هزار ریال بمدت 2 سال از این خانواده ها حمایت کند.
 
وی ادامه داد: برخی از خانواده ها دارای فرزند معلول بودند که این گروه با تهیه یک عدد ویلچر و خرید یک دستگاه ماشین لباسشویی و همچنین تأمین هزینه پوشاک این افراد معلول، سعی در برداشتن باری از دوش این خانواده های بی بضاعت را دارد.
 
باقری با اشاره به تأمین پوشاک و اثاثیه منزل برای افراد نیازمند و بی بضاعت به ارزش 200 میلیون ریال عنوان کرد: این گروه در نظر دارد تا در مرداد ماه سال جاری 40 نفر از دانش آموزانی را که تاکنون توفیق زیارت بارگاه امام هشتم را کسب نکرده اند در قالب یک اردوی تفریحی زیارتی به مشهد مقدس اعزام کند.
 
وی ابراز نمود: فعالیت‌های جهادی در مناطق محروم باید به نحوی باشد که روحیه کار و تلاش را در اهالی روستاها ایجاد کند و به آنها امید برای ساختن آینده‌ای بهتر بدهد.
 
وی خاطرنشان کرد: صرف اینکه یک گروه جهادی در یک منطقه برخی از نیازهای مردم را برطرف کند، عمق حرکت جهادی را روشن نمی‌سازد، بلکه باید طوری رفتار کرد که به جای متوقع کردن افراد روستا از این گروه‌ها، فرهنگ کار و تلاش به مناطق محروم منتقل شود.
 
انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد