سرویس: ویژه انتخابات 94
کد خبر: 19309
|
08:57 - 1394/12/15
نسخه چاپی

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان در گفتگو با ایلام بیدار:

آغاز بررسی صحت انتخابات توسط شورای نگهبان/ مردم تخلفات انتخابات را گزارش دهند

آغاز بررسی صحت انتخابات توسط شورای نگهبان/ مردم تخلفات انتخابات را گزارش دهند
کار شروع بررسی صحت انتخابات در سراسر کشور از امروز آغاز و یک ماه بعد از تعیین تکلیف آخرین حوزه مرحله دوم انتخابات برگزار می شود.

"یوسف امیدی"، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان ایلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسیایلام بیداردر خصوص آخرین وضعیت روند انتخابات گفت: مهلت دریافت شکایات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی که از روز شنبه هفته گذشته تا دیروز (جمعه) ادامه داشت، پایان یافت.

وی اظهار کرد: چنانچه شهروندان مستنداتی در رابطه با تخلفات انتخاباتی در اختیار دارند می توانند آن را در تقدیم دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان نمایند.

این مسئول افزود: با توجه به اینکه مهلت شکایات داوطلبان با پایان رسیده از امروز (شنبه) شهروندان می توانند مستندهای خود را ارائه کنند.

امیدی ادامه داد: شهروندان اگر اعتراضی به روند انتخابات یا تخلفات صورت گرفته همراه با مستند دارند می توانند در قالب تصویر، عکس و یا نامه به هیئت نظارت استان تحویل دهند تا پیگیری ها صورت گیرد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان ایلام بیان کرد: از آنجا که صحت همه حوزه های انتخابیه بر عهده شورای نگهبان است لذا این کار زمان بر بوده و در قانون زمان ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در قانون اساسی بررسی صحت انتخابات زمان مشخصی ندارد و به شرایط حوزه های انتخابیه مربوطه بستگی خواهد داشت و مهلتی برای این کار در نظر گرفته نشده است.

این مسئول عنوان کرد: یک ماه بعد از تعیین تکلیف آخرین حوزه مرحله دوم انتخابات برگزار می شود و نتایج برای وزارت کشور نیز ارسال خواهد شد.

امیدی گفت: کار شروع بررسی صحت انتخابات در حوزه های انتخابیه سراسر کشور از امروز آغاز می شود و هیئت های نظارت استانی در این خصوص دخالتی نخواهند داشت و تنها شورای نگهبان کار بررسی صحت انتخابات را انجام خواهد داد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان ایلام تأکید کرد: دفاتر نظارت استانی در این راستا آماده دریافت مستندات تخلفات انتخاباتی مردمی در روند انتخابات است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب