سرویس: ویژه انتخابات 94
کد خبر: 19060
|
09:06 - 1394/12/01
نسخه چاپی

داوطلب پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در ایلام:

اصل ولایت فقیه عجین شده با فقه شیعه است

اصل ولایت فقیه عجین شده با فقه شیعه است
داوطلب پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در ایلام گفت:اصل ولایت فقیه یک پدیده نوظهور نیست که پس از انقلاب ایجاد شده باشد، چون اصل ولایت فقیه عجین شده با فقه شیعه است و در ذیل آن بر میزان قدرت آن بحث است.

به گزارش خبرنگار سیاسیايلام بيدار،  در نخستین برنامه تبلیغاتی خود در رسانه ملی به نقش محوری ولایت فقیه در نظام و اهمیت حضور مردم در انتخابات هفتم اسفند نیز اشاره کرد. 

وی با بیان اینکه اصل ولایت فقیه یک پدیده نوظهور نیست که پس از انقلاب ایجاد شده باشد اظهار کرد: همه علما بر این اصل اتفاق نظر دارند چون اصل ولایت فقیه عجین شده با فقه شیعه است و در ذیل آن بر میزان قدرت آن بحث است. 
سعیدی گلپایگانی تاکید کرد: بر اساس اعلام نظر یکی از علما؛ اگر کسی ولایت فقیه را قبول نداشته باشد طعم فقه را نچشیده است، همین گفته به اهمیت و نقش ولی فقیه اشاره می کند. 
نامزد مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: هیچ شکی نیست که مردم با نقش محوری ولی فقیه آشنا هستند و برای آنها ملموس است که اصل نظام همین ولایت فقیه است و در این نظام هیچ نعمتی بزرگتر از ولایت فقیه نیست. 
سعیدی گلپایگانی گفت: این نظام حتی یک روز بدون ولایت فقیه نمی تواند باشد زیرا در عرصه های حساس و مهم انقلاب نقش ویژه ولی فقیه به خوبی خود را نشان داده به ویژه در طول هشت سال جنگ، فتنه 88، تحریم های کمر شکن و مساله حساس برجام شاهد آن بوده ایم. 
وی توضیح داد: با توجه به در پیش بودن دو انتخابات همزمان، انتخابات مجلس خبرگان به دلیل حساسیت و نقشی که در انتخاب رهبر دارد از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است زیرا این انتخابات یک انتخابات دیگر در دل خود دارد. 
سعیدی گلپایگانی افزود: آنچه که بر دوش خبرگان رهبری است محوریت نظام است که هموارد مورد طمع دشمنان بوده پس آزمون بزرگی برای همه مردم است که نسبت به حفظ شرایط رهبری مواظب باشند. 
وی در ادامه به اهمیت حضور مردم در انتخابات نیز تاکید کرد و گفت: علاوه بر آیات متعدد در خصوص اهمیت و نقش مردم در تعیین سرنوشت خود، بارها مقام معظم رهبری به اهمیت حضور پر شور مردم در عرصه انتخابات برای حفظ و اقتدار نظام تاکید فرموده اند. 
سعیدی گلپایگانیافزود: آنچه انقلاب را بیمه می کند و راه شهدا را ادامه می دهد و بیعت مجدد با نظام و رهبری است همین حضور پر شور و گسترده مردم در صحنه های حساس به ویژه انتخابات است. 
 اظهار کرد: مردم در تداوم انقلاب نقش ویژه ای دارند و جایگاه آنها بسیار حساس است و در راهپیمایی 22 بهمن به خوبی نقش خود را با حضور پر شور نشان دادند. 
وی یادآور شد: مساله انتخابات به جهتی دارای اهمیت بیشتری است زیرا در راهپیمایی بیعت ما با نظام تخمینی است اما در انتخابات این حضور شمارشی و کمیتی است. 
وی گفت: به هر میزان از حضور مردم در پای صندوق های رای خلا ایجاد شود به همان میزان راه برای ورود دشمن باز می شود. 
حجت الاسلام سعیدی گلپایگانی گفت: کشور ما جزیره ای امن در میان دریای نا امنی و نا آرامی و تنش ها است و تنها راه حفظ و بقا نظام و تداوم خون شهدا، حفظ ارزش ها، استقلال و آزادی کشور حضور مردم در پای صندوق های انتخابات است. 
وی از همه مردم استان خواست که با حضور موثر و گسترده خود در پای صندوق های رای پشتیبانی خود از نظام، حفظ ارزش ها، بیعت با رهبری را به نمایش بگذارند تا انقلاب آسیب نبیند و به دست صاحب اصلی اش امام زمان (عج) برسد. 

**
حجت الاسلام والمسلمین سید محسن سعیدی گلپایگانی، در تیرماه 1341در خاندان علم و فقاهت و سیادت در شهر مقدس قم دیده به جهان گشود. 
پدر بزرگوارش حضرت آیت الله سید محمد رضا سعیدی (ره) اولین شهید مجتهد در نهضت امام خمینی(ره)و یکی از نزدیکترین یاران امام در مبارزه علیه طاغوت بود که پس از زندان های متعدد اولین روحانی مبارزی بود که در زیر شکنجه های وحشیانه رژیم ستم شاهی به شهادت رسید. 
ایشان بر روی جلد قرآنی که در زندان ساواک در اختیار داشت وصیت نامه اش را نوشته بود و از همه فرزندان ذکور خود خواسته بود که درس حوزی بخوانند و روحانی شوند. 
پس از شهادت پدر بزرگوار ایشان، به مدیریت دایی حجت الاسلام سعیدی گلپایگانی منزل آنان مرکزیت مبارزه با رژیم طاغوت د زمان شاه شد. 
مادرش نیز از سادات مومنه ای بود که به تربیت صحیح فرزندان اهتمامی ویژه ای داشت، وی مربی خوبی جهت پرورش فرزندان خصوصا پس از شهادت همسرش بود به طوریکه همه فرزندان پسر وارد رشته علوم دینی شده و هم اکنون از اساتید حوزه علیمه قم هستند. 
**دوران تحصیل 
حجت الاسلام سید محسن سعیدی گلپایگانی پس از اخذ مدرک دیپلم در رشته اقتصاد وارد رشته علوم دینی شد،ابتداد در مدرسه کرمانی ها دروس مقدماتی حوزه را پشت سر گذاشت. 
وی با اعتقاد به عمق نگری و تعلم صحیح سعی بر خوب فراگرفتن داشت و سپس وارد دروس آزاد حوزه شد و در سطوح عالی بنام حوزه بهره برد و پس از اتمام سطح وارد درس خارج فقه و اصول شده و از محضرآیات عظام و استادان شایسته ای کسب فیض کرد. 
حجت الاسلام سعیدی دروس سطح را نزد آیت الله اعتمادی و آیت الله پایانی و اساتید دیگر برجسته اموخت و در دروس خارج فقه و اصول نیز از آیات عظام و شخصیت های برجسته ای همچون آیت الله هاشمی شاهرودی ،مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی ،آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله شهیدی بهره مند شدند. 
وی فعالیت های علمی و فرهنگی وسیعی داشته است بطوریکه در سطوح عالی که به بیش 20سال می رسد از یکی از مدارس های حرم آغاز و سپس در مدرسه مبارکه فیضه در حجره منسوب به حضرت امام (ره) ادامه داد. 
** فعالیت های فرهنگی 
حجت الاسلام سعیدی گلپایگانی در فعالیت های فرهنگی تلاش ویژه ای داشتخ و با حضور در عرصه تبلیغ و انجام خطابه و وعظ و روضه اهل بیت عصمت و طهارت را افتخار زندگی خود می داند واز جمله شهرهای تهران و قم و مشهد خصوصا حرم مطهر کریمه اهل بیت فاطمه معصومه سلام الله علیها به کرات و حرم امام رضا(ع)سخنرانی داشته و در مجموعه های نظامی کماکان به امر تبلیغ اشتغال دارند. 
انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب