سرویس: سیاسی
کد خبر: 19030
|
11:59 - 1394/11/30
نسخه چاپی

حداد عادل در اجتماع انتخاباتی:

نباید در دوران پسابرجام اقتصاد مصرفی و وابسته گسترش یابد/آمریکا به فکر مهندسی انتخابات ایران

نباید در دوران پسابرجام اقتصاد مصرفی و وابسته گسترش یابد/آمریکا به فکر مهندسی انتخابات ایران
سخنگوی شورای ائتلاف اصول‌گرایان کلید حل مشکلات اقتصادی را اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی نباید فقط در حرف گفته شود و اصرار داریم در فعالیت های اقتصادی پسابرجامی، اقتصاد مقاومتی حاکم باشد.

به گزارشايلام بيدار،غلامعلی حداد عادل در برنامه‌ای که امروز در مسجد امام صادق برگزار شد، با ابراز امیدواری از اینکه امیدواریم مجلسی بر سر کار بیاید که مسائل معیشتی مردم را در زمره اولویت‌های خود قرار دهد، اظهار داشت: ما باورمان این است که مهم‌ترین مسئله مردم، مسئله معیشت و اقتصاد است و مجلسی که با رای مردم تشکیل می‌شود باید عاقلانه، عادلانه به حل مشکلات اقتصادی مردم بپردازد.


وی با بیان اینکه کلید حل مشکلات اقتصای مردم اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: با اقتصاد مقاومتی می‌توان در برابر تحریم‌ها، توطئه‌ها و تهدیدها ایستادگی کرد و اقتصاد مقاومتی تنها نباید به زبان گفته شود بلکه ما معتقدیم که اقتصاد مقاومتی باید در فعالیت‌های اقتصادی پسابرجام مشخص باشد. 

حداد عادل با بیان اینکه تاکید داریم با شروع دوران پسابرجام نباید راه برای نفوذ اقتصادی بیگانه باز شود تصریح کرد: نباید به نحوی عمل شود که اقتصاد وابسته و اقتصاد مصرفی گسترش یابد و خریدها، قراردادها و ارتباطات باید در مسیری باشد که اقتصاد ما ریشه بومی پیدا کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی برپایه مقاومت اقتصادی امری ضروری است خاطرنشان کرد: ما معتقدیم امنیت شرط هر اصلاحی است و در اقتصاد نیز معتقدیم مبارزه با فساد باید سرلوحه اقدامات مجلس باشد و مبارزه با مفاسد اقتصادی امری فراجناحی است و نباید اسباب تسویه حساب جناحی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: معتقدیم مبارزه با مفاسد اقتصادی نباید در تبلیغات تاکید شود و این امری است که نیازمند پیگیری دائمی، اساسی و جدی و فراجناحی است.

حداد عادل امنیت را یکی از امتیازات بزرگ کشور جمهوری اسلامی خواند و اظهار داشت: بیگانگان در سال‌های اخیر تلاش کردند تا کشور را از نظر اقتصادی دچار مشکلات زیادی کنند اما نتوانستند امنیت را از کشور ما بگیرند و امروز  جمهوری اسلامی با همه فشارهای اقتصادی امن‌ترین کشور منطقه است که دعا می‌کنیم خداوند نعمت امنیت را از ما نگیرد و دعا می‌کنیم خداوند سایه رهبر معظم انقلاب را که پرچم‌دار عزت و اقتدار و امنیت کشور هستند از سر ما کم نکنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گسترش گروه‌های تروریستی در منطقه خاطرنشان کرد: اگر می‌بینید داعش در سوریه، عراق زمین‌گیر شده است، به دلیل تشخیص درست نظام جمهوری اسلامی در مقابل این فتنه جهانی است و آن روزی که آمریکایی‌ها، سعودی‌ها و دیگران به بهانه بهار اسلامی فتنه‌ای را در سوریه راه انداختند تا حکومت بشاراسد را سرنگون کنند، این رهبر معظم انقلاب اسلامی بود که با بصیرت و به درستی تشخیص داده‌اند که این یک توطئه است و در جهت شکستن حلقه مقاومت در منطقه است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از روزی که این توطئه در سوریه آغاز شد، پشتیبانی خود را از مردم سوریه اعلام کرد و شما شاهدید که این وضعیت به کجا رسیده است، اسرائیل غاصب در امنیت نشسته است، و توطئه آمریکایی، سعودی عبری عربی را باعث شده است که عده‌ای به نام جهاد و اسلام وارد سوریه شوند و در کشوری که بیش از هر کشور عربی دیگری با اسرائیل مقاومت کرده است بجنگند اما جمهوری اسلامی ایران با بصیرت و رهبری رهبر معظم انقلاب از مردم سوریه پشتیبانی کردند. 

حداد عادل خاطرنشان کرد: این مدافعان حرم هستند که در عراق و دمشق می‌جنگند تا امنیت و آرامش در کشور ما ایجاد شود و این امنیت را مدیون شهدا و مرهون تشخیص درست رهبری هستیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستید که عده‌ای در شعارهای تبلیغاتی و انتخاباتی خودشان کلمه آرامش را قرار داده‌اند اما این آرامش از کجا آمده است و این آرامش را همین فرزندان فداکار ملت به وجود آورده‌اند که پیکرهای آنان به وطن به عنوان مدافعان حرم برمی‌گردد.

حداد عادل خاطرنشان کرد: در همین سه چهار سال پیش بود که در اوایل فتنه در سوریه شاهد بودیم که عده‌ای از کسانی که در فتنه 88 بوده‌اند، نامه نوشتند و امضا جمع کردند و در مقابل با کسانی که می‌خواستند بشاراسد را سرنگون کنند همراهی می‌کردند و به مسئولان نظام جمهوری اسلامی انتقاد و اعتراض می‌کردند که چرا در مقابل این توطئه ایستاده‌اید و چرا از بشاراسد حمایت می‌کنید.

وی تصریح کرد: آنان اینقدر بی‌بصیرت بودند که نمی‌فهمیدند مسئله سوریه مسئله دموکراسی نیست وگرنه اگر مسئله دموکراسی مطرح باشد باید با نظام عربستان سعودی مبارزه کرد که اسمی از انتخابات نشنیده است اما چطور شده است که همه کشورهای عربی به سراغ سوریه آمده‌اند.

حداد عادل خاطرنشان کرد: افرادی دیروز از حمایت ایران از بشاراسد انتقاد می‌کردند و امروز شعار آرامش سر می‌دهند. این حساسیت‌های انتخابات پیش روی ما است که باید به آن توجه کنیم.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان با اشاره به شعار اصولگرایان در انتخابات مبنی بر پیشرفت، امنیت و معیشت تصریح کرد: پیشرفت باید در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، علمی، دفاعی، سیاسی، آموزشی باشد. امیدواریم با تلاش همه ملت ایران در سال 95 بتواند در همه ابعاد خدمت‌گزار باشد. 

وی ادامه داد: من درباره تفکر خود برای شما صحبت کردم اما باید اسم ک خود را افراطی‌گری و یا تندروی بنامیم. ممکن است فردی در مقام صحبت تند صحبت کند اما مسئله تندروی و افراط نیست بلکه مسئله پافشاری بر سر منافع ملت است که اینکه ما از لفظ مبهم و خوشایند اعتدال استفاده کنیم و بگوییم هر کاری انجام می‌دهیم چون اسم اعتدال بر آن است حق است و هر کس نقدی داشته باشد تندرو و افراطی است درست نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید مجلسی تشکیل شود که در سال همدلی و هم‌زبانی به همکاری با دولت بپردازد اما ما کمک به دولت را در جهت نقد سازنده به دولت می‌دانیم و اینکه مجلسی داشته باشیم که هر لایحه‌ای مطرح شود نقدی نداشته باشد درست نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از کسانی که در پشت نقاب اعتدال مخفی شدند. کسانی هستند که تندروی خودشان در سال‌های گذشته و در فتنه 88 را نشان دادند و ما باید به این امر توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مجلسی باید تشکیل شود که در عین حالی که با دولت همکاری دارد نقاط ضعف آن را هم به وی گوشزد کند خاطرنشان کرد: ما به دنبال تضعیف دولت به مجلس نمی‌رویم بلکه برای کمک به دولت می‌خواهیم به مجلس ورود کنیم چراکه کمک به دولت را هم در تایید اقدامات درست دولت می‌دانیم و هم در نقد تصمیماتی که تشخیص می‌دهیم درست نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود انتخابات را فرصت و نعمتی الهی خواند و اظهار داشت: در طول 4 سال ما برای مردم تصمیم می‌گیریم و یک روز مردم برای ما تصمیم می‌گیرند یعنی ملت تصمیم می‌گیرند که چه کسانی برای آنها در طی 4 سال تصمیم‌گیری کنند.

وی با بیان اینکه انتخابات روز تجلی اراده ملی است، خاطرنشان کرد:انتخابات روزی است که ملت از نظر سیاسی،احساس هویت و همبستگی می‌کنند و احساس می‌کنند که در سرنوشت کشور تاثیرگذار هستند.
حداد عادل با بیان اینکه پیش از انقلاب انتخابات تشریفاتی بود و مردم می‌دانستند که نمایندگان از پیش تعیین شده‌اند خاطرنشان کرد: آرای مردم در پای صندوق‌های رای تاثیری نداشت و مردم انقلاب کردند تا بتوانند برای سرنوشت کشور خودشان تصمیم بگیرند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی یک ایران کوچک است خاطرنشان کرد: 290 نفر از نماینده سراسر کشور زیر یک سقف گرد هم می‌آیند تا اراده ملت را در اداره کشور نشان دهند و دو کار مهم نظارت بر اجرای قانون و نظارت بر عملکرد مسئولان به خصوص مسئولانی که از نمایندگان مجلس رای اعتماد گرفتند را را برعهده دارد.

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان با اشاره به تحرکات دشمنان در قبال انتخابات تصریح کرد: در دوره‌های گذشته شبکه‌های ماهواره‌ای و بیگانگان اعلام می‌کردند و مرتب به مردم می‌گفتند که در انتخابات شرکت نکنید اما امروز یک پای انتخابات شدند و توصیه می‌کنند، اسم می‌برند خط و جهت می‌دهند.

وی با اشاره به هشدارهای مقام معظم رهبری گفت: ظاهرا آمریکایی‌ها به فکر مهندسی انتخابات افتاده‌اند که یک بار این کار را در قضیه برجام و عملی نکردن وعده‌های خود نشان می‌دهند و یک بار از طریق فضای تبلیغاتی انجام می‌دهند.

حدادعادل با بیان اینکه مردم در 37 سال پس از انقلاب بصیرت خود را نشان دادند، تصریح کرد: مردم پس از انقلاب فریب دشمن را نخوردند و در ماجرای تحریم و مسئله هسته‌ای دشمن انتظار داشت که فشار اقتصادی به اندازه‌ای شود که باعث آشوب‌های اجتماعی شود و مردم به جای آنکه پشت سر انقلاب باشند روبروی انقلاب بایستند.

این نماینده مردم تهران تصریح کرد: با این وجود مردم بصیرت خود را نشان دادند و دوست ودشمن را اشتباه نکردند و تحریم‌ها سبب نشد مردم دل از انقلاب بردارند چرا که می‌دانند دشمن به چه دلیل مسئله هسته‌ای را بهانه کرد.
سخنگوی ائتلاف اصولگرایان با اشاره به ضرورت وحدت اصولگرایان خاطرنشان کرد: یکی از ضرورت‌ها در امر انتخابات وحدت اصولگرایان بود که خیلی‌ها به آن امید نداشتند اما با لطف الهی سبب شد با سلیقه‌های مختلف این وحدت را صورت دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش اصولگرایان برای این امر تصریح کرد: فقهای بزرگی از جمله آیت‌الله موحدی‌کرمانی و دیگر بزرگان زمینه وحدت را پدید آوردند که نتیجه آن عرضه یک فهرست واحد 30 نفره در تهران شد، در تنظیم این فهرست اصولگرایان ساعت‌ها تلاش انجام دادند و حاصل این شد. 

وی ادامه داد: سعی شده است تا در تنظیم این فهرست به مسئله اصلی کشور که همانا اقتصاد و معیشت مردم است بیشترین بها داده شود و همین جهت که 10 نفر از متخصص علم اقتصاد در این لیست هستند و این غیر از اقتصاددانانی است که در سراسر کشور در فهرست اصولگرایان قرار دارند.

حدادعادل با بیان اینکه در تعیین این لیست از افراد باتجربه و جوان استفاده شده است، خاطرنشان کرد: 15 نفر از این لیست 30 نفره کسانی هستند که در سطح وزیر و رده‌های در انقلاب مسئولیت داشتند، همچنین در این فهرست تلاش شد تا از چهره‌های روحانی نیز حضور داشته باشند که 4 نفر روحانی در این فهرست هستند و 6 نفر بانوان در این لیست حضور دارند که صاحب تجربه مدیریت و قانونگذاری هستند.

وی در بخش پایانی سخنان خود در پاسخ به برخی تخریب‌ها اظهار داشت: در این چند وقت و در تخریب چهره‌های اصولگرا اقدامات صورت گرفته که برای مثال درباره من گفته شده است که من در مجلس کم‌کار بوده‌ام و کم صحبت کرده‌ام در حالی که یکی از افرادی که در مجلس همواره با وی همنشین و همراه بودم آقای مرندی است که می‌توانند گواهی دهند من از لحظه‌ای که وارد مجلس می‌شود تا زمانی که خارج می‌شوم یک دقیقه از کار مجلس غافل نیستم.

حدادعادل با بیان اینکه کار مجلس این نیست که فقط صحبت کنیم،‌خاطرنشان کرد: این حرف مانند این است که بگوییم در یک فیلم که ساخته می‌شود چرا کارگردان دیده نشد و در مجلس نوع کار ما به این شکل است و تصور نشود چون میکروفن من خیلی روشن و خاموش نمی‌شود، پس خودم هم کار نمی‌کنم.

این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه از سال 42 فعالیت سیاسی خود را با لبیک به فرمان امام خمینی (ره) آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: تا امروز که 53 سال از آن روز می‌گذرد همواره در مسیر خدمت به مردم اقدام کرده‌ام و امیدوارم راهم از این مسیر جدا نشود و امیدوارم خداوند نعمت جمهوری اسلامی را برای این نظام پایدار بداند.
منبع:فارس

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب