سرویس: ویژه انتخابات 94
کد خبر: 18395
|
12:05 - 1394/10/27
نسخه چاپی

با اعلام تأیید صلاحیت ها توسط شورای نگهبان صورت گرفت/

رقابت 46 نفر برای کسب سه کرسی مجلس در استان ایلام

رقابت 46 نفر برای کسب سه کرسی مجلس در استان ایلام
با پایان فرصت شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایلام صلاحیت 46 کاندید تأیید شد.

گروه سیاسی ايلام بيدار:: فرایند بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس در شورای نگهبان، به پایان رسید و شورای نگهبان شب گذشته لیست افراد تأیید صلاحیت و همچنین رد صلاحیت شده را جهت اعلام به کاندیداها به فرمانداری ها اعلام کرد.

در این فاصله هیأت  نظارت استان ایلام پرونده های داوطلبان اعم از کسانی که در هیأت های اجرائی رد صلاحیت شدند یا غیر آنها را بررسی کردند.

36 نفر در حوزه انتخابیه ایلام تأیید صلاحیت شدند

ناصر خوشخبر فرماندار ایلام در گفتگو با خبرنگاران در خصوص لیست اسامی شورای نگهبان گفت: س از بررسی لیست کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان ایلام از مجموع 81 نفر داوطلب نمایندگی، تعداد 36 نفر توسط هیات نظارت بر انتخابات تایید شدند.

وی افزود: بر اساس لیست منتشر شده از سوی هیات نظارت 30 نفر از داوطلبان این حوزه انتخابیه رد صلاحیت شده و همچنین صلاحیت 10 نفر نیز احراز نشده است.
فرماندار ایلام یادآور شد: از مجموع داوطلبان ثبت نام شده در این دوره از انتخابات، چهار نفر نیز انصراف خود را اعلام و یک نفر هم حوزه انتخابیه خود را تغییر داد.
خوشخبر اضافه کرد: از مجموع کاندیداهای ثبت نامی شش نفر در هیات های اجرایی رد صلاحیت شدند که بعد از شکایت به هیات نظارت چهار نفر از این تعداد رد صلاحیت، یک نفر تایید و یک نفر هم عدم احراز صلاحیت شده است.

تأیید صلاحیت 10 نفر در حوزه انتخابیه دهلران

"امید علی سبزی"، فرماندار دهلران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایلام بیدار در خصوص آخرین وضعیت صلاحیت داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه جنوب گفت: تعداد 10 داوطلب از حوزه انتخابیه شهرستان های دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره تأیید صلاحیت شدند.

وی اظهار کرد: در مجموع تعداد 27 داوطلب برای شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه دهلران ثبت نام کرده بودند که از این تعداد که دو نفر از داوطلبان این حوزه انصراف داده بودند.

این مسئول افزود: از 25مجموع  داوطلب تعداد دو داوطلب از سوی هیئت اجرایی انتخابات نیز رد صلاحیت شده بودند.

فرماندار دهلران ادامه داد: از مابقی این تعداد و از 23 داوطلب تعداد 10 داوطلب تأیید صلاحیت شدند.

سبزی بیان کرد: از مجموع 25 نفری که ثبت نام نهایی انجام داده اند در مجموع 10 نفر تأیید صلاحیت شدند که شامل 38 درصد داوطلبین ثبت نامی است.

43 درصد دواطلبین مجلس در استان ایلام تأیید شدند

در مجموع 108 نفر ثبت نامی برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان ایلام 46 نفر تأیید صلاحیت و 12 نفر نیز صلاحیت آنها احراز نشده است.

همچنین در این دوره 44 نفر رد صلاحیت شده و 6 نفر نیز از ثبت نام انصراف داده اند.

استان ایلام داری سه کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب