سرویس: سیاسی
کد خبر: 18015
|
12:08 - 1394/10/05
نسخه چاپی

رئیس ستاد انتخابات استان ایلام در نشست خبری:

رشد 86 درصدی ثبت نام داوطلبان مجلس/ آغاز کار بررسی صلاحیت داوطلبان/ تبلیغات زودهنگام انتخاباتی بدون اغماض پیگیری می شوند

رشد 86 درصدی ثبت نام داوطلبان مجلس/ آغاز کار بررسی صلاحیت داوطلبان/ تبلیغات زودهنگام انتخاباتی بدون اغماض پیگیری می شوند
رئیس ستاد انتخابات استان ایلام از رشد 86 درصدی ثبت نام داوطلبان مجلس و 56 درصدی خبرگان رهبری در ایلام خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسیایلام بیدار، "حسین کلانتری"، رئیس ستاد انتخابات استان ایلام در نشست خبری با اصحب رسانه و مطبوعات ایلام در محل ستاد انتخابات استان گفت: کار ثبت نام از داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی پایان یافته است.

وی اظهار کرد: در این رابطه تعداد 14 داوطلب برای مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرده اند که جوان ترین سن شرکت کننده در مجلس خبرگان 26 سال و مسن ترین 58 سال بوده است.

این مسئول افزود: آمار داوطلبین ورود به مجلس خبرگان نسبت به دوره گذشته با احتساب مجلس خبرگان چهارم 600 درصد رشد داشته است.

رئیس ستاد انتخابات استان ایلام ادامه داد: علاوه بر این امار نسبت به داوطلبان و کرسی های مجلس خبرگان در کل کشور به تعداد 801 نفر، 56 درصد افزایش ثبت نام در مجلس خبرگان رهبری صورت پذیرفته است.

کلانتری در ادامه با اشاره به آمار تعداد داوطلبان مجلس نیز گفت: تعداد داوطلبان شرکت کننده در حوزه انتخابیه ایلام 81 نفر بوده که از ای تعداد چهار نفر زن و 77 نفر مرد هستند.

وی میانگین سنی داوطلبان مجلس حوزه انتخابیه ایلام را 30 تا 75 سال عنوان کرد و از ثبت نام 27 داوطلب برای انتخابات حوزه دهلران خبر داد.

این مسئول بیان کرد: در این راستا و در حوزه انتخابیه دهلران از این تعداد 24 نفر آقا و سه نفر خانم هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان ایلام اضافه کرد: در مجموع تعداد 108 داوطلب برای انتخابات مجلس استان ایلام ثبت نام کرده که 101 نفر آقا و هفت نفر خانم هستند.

کلانتری خاطرنشان کرد: از این تعداد 10 نفر لیسانس، 83 نفر فوق لیسانس و 15 نفر دکتری هستند و رنج و میانگین کلی داوطلبان مجلس استان 30 تا 65 سال بوده است.

وی بیشترین میانگین سنی داوطلبان مجلس استان ایلام را 41 تا 45 سال بیان کرد.

این مسئول تعداد داوطلبان شرکت کننده در انتخابات مجلس دور گذشته را 41 نفر ذکر کرد که این رقم در انتخابات دهم به 81 نفر رسیده به طوری که با رشد 98 درصدی همراه بوده است.

رئیس ستاد انتخابات استان ایلام گفت: در حوزه دهلران نیز دوره قبل مجلس تعداد 17 نفر داوطلب ثبت نام کردند که این امار در انتخابات دهم به 27 نفر رسیده به طوری که با افزایش 59 درصدی همراه بوده است.

کلانتری در مجموع از رشد 86 درصدی داوطلبان مجلس استان ایلام خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع تعداد افرادی شرکت کننده در انتخابات مجلس دهم تعداد 19 نفر سابقه ثبت نام داشته و تعداد پنج نماینده ادوار بومی برخوردار بوده است.

این مسئول از آغاز روند بررسی صلاحیت داوطلبان خبر داد و گفت: هیئت های اجرایی ظرف 10 روز کار بررسی ها را انجام و بعد از اتمام این زمان فرماندار حوزه انتخابیه ظرف 24 ساعت نتیجه را به داوطلبانی که رد صلاحیت شده را ابلاغ می نماید تا آن داوطلبان ظرف مدت چهار روز نسبت به اعتراض خود اقدام نمایند.

رئیس ستاد انتخابات استان ایلام افزود: در مجموع بعد از بررسی های نهایی از طرف شورای نگهبان اسامی نهایی 29 بهمن ماه منتشر می شود.

کلانتری تأکید کرد: تبلیغات زودهنگام انتخاباتی بدون اغماض پیگیری می شوند.

انتهای پیام/س

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد