سرویس: استان ایلام
کد خبر: 17809
|
09:54 - 1393/01/31
نسخه چاپی

مدیر کل اوقاف استان اعلام کرد؛

اجرای طرح عمرانی در 34 بقعه متبرکه ایلام

اجرای طرح عمرانی در 34 بقعه متبرکه ایلام
مدیر کل اوقاف ایلام از اجرای طرح عمرانی در 34 بقعه متبرکه ایلام خبر داد.

به گزارشايلام بيدار،  حجت الاسلام "محمد کاروند"، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، در این باره گفت: طرح توسعه شبستان امام زاده علی صالح(ع)، تخریب و بازسازی بقعه امام زاده عباس(ع) سیروان، ساخت مسجد جامع چوار، توسعه شبستان بقعه شیخ الیاس (ع) از جمله طرح های مهم در دست اقدام این اداره کل می باشد.

وی اظهار کرد: شبستان امام زاده علی صالح(ع) در فاز نخست این طرح به مساحت یک هزار و 600 مترمربع مرحله سازه فلزی پیچ و مهره آن به اتمام رسیده و در آینده نزدیک معماری، ساخت دیوار و ستون های آن به مناقصه گذاشته می شود.

مدیر کل اوقاف ایلام افزود: این شبستان در مجموع با 5 هزار مترمربع زیربنا در دو طبقه احداث شده و برای اجرای برنامه های مختلف و مناسبت ها آماده پذیرایی خیل عظیم زوار و گردشگران به این منطقه خواهد بود.

این مسئول نصب سیستم صوتی با 700 میلیون ریال اعتبار را از دیگر اقدامات انجام شده در این بقعه عنوان کرد.

وی اضافه کرد: مسجد جامع چوار نیز با توجه به ساختمان قبلی فرسوده آن و درخواست های مکرر مردم و مسئولان شهر چوار این مسجد تخریب و در 3 طبقه به صورت ستونی با 2 هزار و 250 مترمربع زیربنا در حال ساخت است.

کاروند یادآور شد: آیینه کاری، محوطه سازی و تسطیح قبور، کاشی کاری گنبد، احداث فضای سبز و تفریحی محوطه بقاع، آبرسانی، گازکشی، ساخت سرویس های بهداشتی و وضوخانه را از دیگر اقدامات انجام شده در سطح بقاع متبرکه استان بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام با بیان اینکه اعتبارات عمرانی و استانی اختصاص یافته برای طرح های عمرانی بقاع کافی نبوده از مسئولان و خیران خواست به عمران و آبادانی این اماکن مذهبی توجه ویژه داشته باشند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد