سرویس: استان ایلام
کد خبر: 1767
|
17:39 - 1391/12/12
نسخه چاپی

استاندار ایلام: روحیه ایثارگری رمز پیروزی ملت مقابل استکبار است

استاندار ایلام: روحیه ایثارگری رمز پیروزی ملت مقابل استکبار است
استاندار ایلام گفت: روحیه ایثارگری و شهادت طلبی رمز پیروزی ملت ایران در مقابل توطئه ها و تهدیدهای نظام سلطه و استکبار جهانی است.

 

به گزارش ایلام فردا به نقل از ایرنا، ˈمحمود عباس زادهˈ روز شنبه در نشست قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در ایلام اظهار کرد: عاشورا عرصه رویارویی نور و تاریکی مطلق بود و انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز ادامه دهنده مسیر سرخ شهادت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش است.

وی افزود: قیام امام حسین (ع) و روشنگری های حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) در مسیر و هدفی مشترک انجام شد و امروز نیز پس از پایان جنگ تحمیلی نهادینه کردن فرهنگ جهاد و شهادت در کشور بویژه برای نسل جوان و نوجوان کمتر از ایثارگری های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس نیست.

استاندار ایلام تاکید کرد: دو مکتب و دیدگاه سیاسی امروز در جهان مبنای کارکرد و حرکت قرار گرفته که یکی بر پایه عقلانیت مبتنی بر وحی و معارف الهی و دیگری عقلانیت بریده از وحی و معارف الهی است.

عباس زاده ادامه داد: تمامی ˈایسمˈ ها، خطوط و مکتب های فکری مادی جهان در خدمت تفکر غربی مبتنی بر عقلانیت بریده از وحی و سیاست های استکبار جهانی قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: پیروزی انقلاب اسلامی و حرکت ملت ایران از جنس نور بود که اهداف استعماری کشورهای غربی را در منطقه و جهان به خطر انداخت.

استاندار ایلام بیان کرد: ایران اسلامی اکنون منافع آمریکا به عنوان قدرت نخست اقتصادی جهان را به خطر انداخته و با وجود تحریم های گسترده با عنایت خداوند متعال این مشکلات را پشت سر خواهد گذاشت.

عباس زاده افزود: اگر روحیه ایثارگری، تلاش و مجاهدت و حس معنوی را در کشور توسعه دهیم، نتیجه اثرگذار آن را در دیگر بخش های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی خواهیم دید.

وی وجود کاروان های راهیان نور را حرکتی مفید و نورانی دانست و تاکید کرد: استفاده از زبان هنر در حوزه های مختلف رسانه ای نقش بسزایی در نهادینه کردن این فرهنگ دارد.

مدیر ارشد استان در ادامه ایلام را مهد مردمانی غیور و ایثارگر عنوان کرد که با تقدیم هزاران شهید و جانباز دین خود را به انقلاب و نظام بخوبی ادا کرده است.

عباس زاده گفت: یکی از شگردهای نظام سلطه ایجاد شکاف میان مسلمانان بویژه محبان مکتب اهل بیت (ع) است.

وی اظهار کرد: جنگ تحمیلی میان ایران و عراق حاصل تفرقه افکنی و توطئه استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل برای ایجاد اختلاف و تشتت میان دو مردم کشور اسلامی بود.

استاندار ایلام افزود: ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس ابهت حزب بعث این فرقه دست آموز غرب به سرکردگی صدام را شکست و امروز همگرایی و هم افزایی با محوریت ایران اسلامی در منطقه و جهان علیه کشورهای استعماری شکل گرفته است.

عباس زاده در ادامه به ویژگی های ایلام پرداخت و گفت: این استان 10 سال به طور مستقیم درگیر جنگ با کشور عراق بود و 24 سال پس از آن نیز همچنان از آثار باقی مانده از جنگ تحمیلی در رنج است.

وی بیان کرد: بیش از 50 درصد گستره این استان آلوده به مواد منفجره و مین های عمل نکرده دوران دفاع مقدس است که بر پایه برآوردهای بین المللی پاکسازی این مناطق تا سال 1420 باید طول می کشید.

مدیر ارشد استان ایلام ادامه داد: با عنایت ویژه دولت مهرورز و شخص رییس جمهوری برنامه ای پنج ساله برای پاکسازی این مناطق تدوین شد و امسال جشن شکرانه پاکسازی تمامی مناطق استان از وجود مواد منفجره و گلوله های عمل نشده دوران جنگ تحمیلی برگزار می شود.

عباس زاده اضافه کرد: مردم سلحشور و غیور این استان شایسته هرگونه خدمت و توجه از سوی مسوولان نظام هستند اما با شیوه کنونی توزیع اعتبارهای کشوری بر پایه شاخص سرانه جمعیتی به سال ها و دهه ها زمان نیاز است که ایلام همپای دیگر استان های برخوردار روی سکوی توسعه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: نگاه مسوولان و کارگزاران نظام در پخش منابع در استان های محروم و کمتر برخوردار باید تغییر کند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد