سرویس: اجتماعی
کد خبر: 17636
|
10:35 - 1394/09/09
نسخه چاپی

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) در نشست خبری در پایانه مرزی مهران:

راه اندازی مرز دهلران تردد زوار را سهل تر می کند/ لزوم تخصیص بودجه ویژه اربعین

راه اندازی مرز دهلران تردد زوار را سهل تر می کند/ لزوم تخصیص بودجه ویژه اربعین
سردار صادق حسینی گفت: بازگشايي مرز دهلران بعنوان گذرگاه دوم مرزي استان برای تسهیل در تردد زائران امری اجتناب ناپذیر است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ايلام بيدار مستقر در مرز مهران، سردار "سید صادق حسینی"، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه در مرز مهران اظهار کرد: مرز مهران از لحاظ امنيتی و فاصله زماني تا عتبات عاليات، بهترين مرز كشور است و زائران بي شماري اين مرز را براي تردد خود انتخاب مي نمايند.

 وی گفت: با توجه به حجم ورود زائران به استان ايلام و به منظور روان سازي ترافيك و كاهش ازدحام جمعيت در پايانه مرزي مهران، راه اندازي و بازگشايي مرز دهلران بعنوان گذرگاه دوم مرزي استان، ضرورتي اجتناب ناپذير و خدمتي مضاعف به زائران است.

این فرمانده نظامی افزود: علي رغم محدوديت ها، كمي ها و كاستي ها، زائران 22 استان كشور مرز مهران را بهترين گزينه براي ورود به كشور عراق مي دانند و با شور و شوق خاصي خود را به اين مرز بين المللي مي رسانند.

حسینی ادامه داد: وي تعريف و لحاظ نمودن اعتبار معين و مشخص براي برگزاري هرچه بهتر مراسم اربعين در رديف بودجه ملي و برنامه 5 ساله ششم توسعه را مورد تأكيد قرار داد و گفت: با ايجاد خطوط ريلي و بهسازي و افزايش ناوگان هوايي مي توان زمينه تردد و حمل و نقل زائران را در استان ايلام تسهيل نمود.

فرمانده سپاه استان ایلام به ایجاد اردوگاه سپاه برای زائران در پایانه مرزی خبر داد و گفت: در اين اردوگاه كه مسماي به نام نامي« سيدالشهداء(ع) » است، 21 تخته چادر 240 مترمربعي و با ظرفيت بيش از 6 هزار نفر، برپا شده است.
وی بیان کرد:  در اين اردوگاه؛ حسينيه، حمام، سرويس بهداشتي، لوازم خواب و وسايل گرمايشي مناسب مستقر شده است.
این فرمانده نظامی در ادامه افزود: با توجه به استقبال مردم از مراسم اربعین حسینی در کربلا و تقویت زیرساخت ها لذا بایستی اعتبارات ویژه اربعین تخصیص داده شود.
 
انتهای پیام/س
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد