سرویس: استان ایلام
کد خبر: 1760
|
16:27 - 1391/12/12
نسخه چاپی

سردار علی فضلی در ایلام:

راهیان‌نور حج بصیرتی ملت است/استفاده از ظرفیت ریلی در اعزام راهیان‌نور فراهم شد

راهیان‌نور حج بصیرتی ملت است/استفاده از ظرفیت ریلی در اعزام راهیان‌نور فراهم شد
سردار علی فضلی گفت:جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه راهیان‌ نور حج بصیرتی ملت است از پیوستن دو استان بوشهر و هرمزگان به عنوان میزبان راهیان نور به دلیل رشادت‌هایی که در دریا رخ داده خبر داد.

 

به گزارش ایلام فردا،سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین و فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و پسیج در حاشیه نوزدهمین جلسه قرارگاه راهیان نور که صبح امروز(شنبه) در محل هتل زاگرس ایلام برگزار شد در گفت و گو با خبرنگاران گفت:راهیان‌نور حج بصیرتی است در واقع این حج بصیرتی به فضل خداوند به یمن شهدای دوران دفاع مقدس به یمن رزمندگان اسلام و بسترسازی که در همه استان‌ها شکل گرفته امروز در یک اوج نسبتا قابل قبولی قرار دارد.

وی ادامه داد: این فعالیت‌ها جای توسعه کیفی و کمی فراوانی دارد، در سال گذشته نزدیک به 4 میلیون نفر از مردم ایران اسلامی در دو قالب سازماندهی شده و خودجوش عازم کربلاهای ایران شده‌اند.

این فرمانده نظامی اضافه کرد: طبیعتا به نسبت زیرساخت‌های‌ ما ترکیب جمعیت از استان خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی را شامل می‌شود.

سردار فضلی با اشاره به دو استان بوشهر و هرمزگان تصریح کرد: این دو استان ساحلی خلیج همیشه فارس هم به دلیل مجاهدت‌های که در دریا رخ داده است به عرصه راهیان‌ نور پیوستند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: دوره زمانی اجرای کاروان‌های راهیان‌ نور یکساله بوده و از اول اردیبهشت هر سال شروع و تا پایان فروردین سال بعد استمرار دارد.

وی ادامه داد: در سال گذشته 4 میلیون نفر در قالب اساتید دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، دانشجویان، طلاب، دانش‌آموزان، فرهنگیان، متخصصین و همه اقشار جامعه با به کارگیری ظرفیت‌های مجموعه استان‌های میزبان سفر به یادمان‌های دفاع مقدس صورت گرفت.

این فرمانده نظامی اضافه کرد: اکنون که در سال 91 بوده و سفر کاروان‌ها تا فروردین 92 ادامه دارد، با عنایت خداوند از مجموعه استان‌های پنج‌گانه کشور تاکنون یک‌میلیون و 900 نفر در قالب راهیان‌ نور اعزام شده‌اند.

سردار فضلی تصریح کرد: البته روزهای آتی به اوج سفرهای کاروان‌های نور رسیده و آمار افزایش چشمگیری خواهد یافت و این روند تا پایان اسفند سال 91 و فروردین سال 92 ادامه دارد.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در میان افراد اعزام شده 500 هزار نفر از جمعیت دانش‌آموزان بوده و مابقی هم شامل سایر اقشار است.

وی ادامه داد: ظرف چند سال گذشته از توسعه کمی و کیفی مطلوبی در حوزه اعزام کاروان‌های راهیان‌نور برخوردار شده‌ایم.

این فرمانده نظامی اضافه کرد: به عنوان مثال از اعزام 400 هزار نفر در سال 86 شروع شده که به یک‌میلیون و 400 هزار نفر در سال 88 رسیده‌ایم در سال 89 نیز این آمار به یک‌میلیون و 860 هزار نفر رسیده است.

سردار فضلی تصریح کرد: در سال 90، 2 میلیون و 937 هزار و 32 نفر در قالب کاروان‌های راهیان‌نور به مناطق عملیاتی اعزام شده‌اند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: از مجموعه دست‌اندرکار در دو حوزه لشگری و کشوری از جمله ارتش مقتدر جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی، جهاد، استانداری‌ها، ائمه جمعه و جماعات، فرمانداری‌ها، آموزش و پرورش، صدا و سیما، رسانه‌ها و به ویژه مردم شریف استان‌های میزبان که مهمان‌نوازی می‌کنند، صمیمانه قدرشناسی دارم.

وی ادامه داد: برای اسکان شب‌مانی زائران باید شرایط مطلوبی ایجاد شود که امروز این مهم اجرایی شده است.

 

اتباع 52 کشور مهمان راهیان ‌نور می‌شوند

سردار فضلی در ادامه اظهار داشت:در سال گذشته 6 هزار و 700 نفر مهمان خارجی به یادمان‌های دفاع مقدس سفر کردند.

وی ادامه داد: این تعداد خارجی مسلمان و غیر مسلمان بوده و از کشورهای مختلف جهان به ایران اسلامی سفر کرده و از یادمان‌های دوران دفاع مقدس بازدید داشتند.

این فرمانده نظامی اضافه کرد: در مجموع از 52 کشور جهان مسافران و گردشگران به یادمان‌های دوران دفاع مقدس سفر می‌کنند.

سردار فضلی تصریح کرد: عموما مهمانان و مسافران از کشورهای آسیایی بوده و شامل لبنان، پاکستان و ... هستند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: افزون بر این از کشورهای اروپایی، آمریکایی و ... در مهمانی کاروان‌های راهیان‌نور حضوری جدی و پررنگ دارند.

وی ادامه داد: حتی چند نفری از خاخام‌های یهودی طی سال گذشته از یادمان‌های دوران دفاع مقدس بازدید کردند.

این فرمانده نظامی اضافه کرد: امسال نیز خاخام‌ها درخواست جمعیتی بیش از سه برابر سال قبل داشتند که از یادمان‌ها بازدید کنند.

سردار فضلی تصریح کرد: در حال حاضر امکان اعزام این افراد فراهم شده و این افراد به خوزستان سفر کردند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ما هم خدا را شاکر هستیم که در خدمت مهمانان راهیان‌نور بوده و توفیق استمرار راه زینبی (س) هشت ساله دفاع مقدس برای آرمان‌های متعالی شهیدان در رکاب مقام معظم رهبری اجرایی می‌کنیم.

 

85هزار دانش‌آموز با قطار اعزام می‌شوند

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج اظهار داشت:این تعداد دانش‌آموزان از خراسان رضوی، سمنان، تهران و تهران بزرگ به یادمان‌های دوران دفاع مقدس اعزام شدند.

وی ادامه داد: امیدواریم با ایجاد زیرساخت‌ها که دولت و مجلس فراهم می‌کند بخش عمده‌ای از سفرهای کاروان‌های راهیان ‌نور به صورت ریلی انجام شود.

وی افزود: اتصال خطوط ریلی کشور به غرب کشور، دو خطه شدن خوزستان و ... از جمله نیازهای زیرساختی در این حوزه است.

وی ادامه داد: فداکاری و مجاهدت رزمندگان اسلام و در واقع آحاد مردم از جمله مردم ایلام که درگیر جنگ بود بر کسی پوشیده نیست.

وی ادامه داد: مردم در حمایت و پشتیبانی از کیان ایران اسلامی در برابر هجمه‌های پی‌درپی دشمنان از هیچ کوششی دریغ نکردند.

این فرمانده نظامی اضافه کرد: بخش قابل توجهی از خاک استان ایلام به یک میدان مین بزرگ تبدیل شده بود.

سردار فضلی تصریح کرد: امروز باید تلاش شود به یاری خداوند برای قدرشناسی از مجاهدت و فداکاری ملت ایران از هیچ کوششی دریغ نشود و این مهم به گوش جهانیان برسد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در حال حاضر بستری در کشور فراهم شده که رشادت‌های ملت ایران به گوش جهانیان برسد.

وی ادامه داد: از مسئولان استان انتظار دارم ظرفیت‌های استان را به طور کامل برای پذیرایی از زائران راهیان‌نور مهیا کنند.

این فرمانده نظامی اضافه کرد: امکانات ملی هم باید به استان ایلام سرازیر شود، طبیعتا در حوزه اسکان توسعه قابل قبولی در مناطق مد نظر داریم که البته کافی نیست و باید همچنان توسعه یابد.

سردار فضلی تصریح کرد: مسئولان استان ایلام دو رسالت بزرگ دارند در مرحله اول خودشان میزبان راهیان‌ نور هستند و در مرحله دوم اعزام به کربلاهای ایران در سایر مناطق از جمله خوزستان و غرب و شمال کردستان غافل نشده‌اند

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: تاکنون نیز 10 هزار نفر از مردم استان به مناطق و یادمان‌های دوران دفاع مقدس دیگر استان‌ها اعزام شده که تنها 8 هزار نفر از این افراد را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند.

وی در پایان از سردار کاکی فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام و جانشین فرمانده مرکزی قرارگاه راهیان‌نور در استان ایلام و همکارانش در سپاه و مسئولان استان سپاسگزاری کرد.

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد