سرویس: اجتماعی
کد خبر: 17498
|
10:11 - 1394/08/27
نسخه چاپی

معاون وزیر کشور عراق در مهران:

زائران بدون گذرنامه وارد كشور عراق نشوند

زائران بدون گذرنامه وارد كشور عراق نشوند
معاون وزیر کشور عراق گفت: زائراني كه قصد ورود به خاك عراق را دارند بدون گذرنامه وارد خاك اين كشور نشوند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازآوای مهران، استاد سمير معاون وزیر کشور عراق و رئیس ستاد اربعین کشور عراق در نشست هماهنگی ستاد های اربعین  ایران وعراق كه در پایانه مرزی مهران برگزار شد داشتن گذرنامه برای ورود زائران به كشور عراق الزامي دانست و گفت: در جهت نظم بيشتر تردد بين دو كشور ايران و عراق در اربعین  به کشور داشتن گذرنامه رسمي ضروري است.

وي اظهار كرد: برقراری امنیت  زائران در کشورعراق توسط سه گروه امنیتی به عهده دارند تا در این ایام مشکلی برای زائران پیش نیاید وزائران با خیالی راحت در این همایش بزرگ شیعیان در اربعین حسینی شر کت کنند.
کلانتری معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام نيز در این جلسه گفت : مرز  بین المللی مهران وزرباطیه آمادگی کامل دارد تا پذیرای مسافران در اربعین باشد.
وی افزود: در دوپایانه مرزی مهران وزرباطیه امکاناتی در خصوصی و گیت های خروجی ، آب  وبرق  و امکانات بهداشتی صورت گرفته است
معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام ادامه داد:پیش بینی میشود امسال  با حجم بیشتر زائران در این مرز مواجه باشیم  که درخواست ما از طرف عراقی این بود فعاليت گیتهای خود را برای تسهیل در تردد به 24 ساعت کار برسانند  تا  از ازدحام جلو گیری شود
کلانتری در ادامه به ضرورت  گرفتن ویزا بر ای داخل شدن به کشور عراق اشاره کرد و گفت: دو کشور تصمیم دارند برای برقراری  نظم وامنیت افرادی که قصد شر کت  در همایش بزرگ اربعین را دارند حتما باید  گذز نامه وویزا داشته باشند .
معاون سیاسی امنتی استانداری ایلام  افزود: افزایش نمایندگی های کنسول گری از 4  به 15 نمایندگی  رد داخل کشور می تواند  کمک بسیاری در خصوص جلوگیری از  ازدحام  وگرفتن سریع ویزا در  سراسر کشور نمايند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد