سرویس: اجتماعی
کد خبر: 17462
|
08:01 - 1394/08/25
نسخه چاپی

عضو هیئت علمی دانشگاه ایلام تأکید کرد؛

لزوم ترویج آموزه های اصیل اسلامی در بین دانشجویان/ حاصل تفکرات لیبرالی غرب انزوای جوانان است

لزوم ترویج آموزه های اصیل اسلامی در بین دانشجویان/ حاصل تفکرات لیبرالی غرب انزوای جوانان است
حجت الاسلام دکتر حسینی نیا گفت: ترویج آموزه های اصیل اسلامی در بین جوانان و دانشجویان، باعث وجود نشاط و سرزندگی می شود.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام رصد، حجت الاسلام "محمدرضا حسینی نیا"، معاون آموزشي دانشکده الهيات دانشگاه ایلام در خصوص برگزاری برنامه های فرهنگی با نشاط جهت استقبال دانشجویان، اظهار داشت: اگر انسان خود را در مسیر خدا قرار دهد خدا همه ی آنچه که لازم است برای زندگی انسان حتی خنده نشاط و شور او را تعیین و فراهم کرده است.

وی افزود: اسلام به ورزش به عنوان ابزار نشاط خیلی اهمیت می دهد پیامبر اسلام خود اهل ورزش بوده و دیگران را نیز به ورزش های شنا، تیراندازی اسب سواری و کوهنوردی سفارش می نمودند، البته این چهار ورزش به عنوان نمونه اند امروزه نیز باید پیگیر سایر ورزش ها بود و بدون شک در سرزندگی و شادی جوانان تاثیر گذار خواهند بود.

حسنی نیا تصریح کرد:  جوانان ما هر چقدر با ورزش ارتباط داشته باشند سرزنده تر و در زندگی امیدوار تر هستند اما جوانی که اهل ورزش نیست اولا در اجتماع منزوی است و ثانیا این انزوا باعث می شود افکار پریشان به سرش راه باید و عواقب نامناسبی در پیش داشته باشد.

عضوهیدت علمی دانشگاه ایلام، با تکیه بر فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان مبنی بر تاکید ایشان برکار فرهنگی عمیق وبرمبنای معنویت اسلامی، خاطرنشان کرد: فرمایش مقام معظم رهبری که غربیها از اختلاط زنان و مردان چه سودی برده اند  باید باز شود، آنچه که در غرب مرسوم است کاملا مبتنی بر یک جهان بینی کاملا مادی است و در آن هیچ خبری از آخرت نیست اما در نظام اسلامی جهان بینی هم مادی است و هم معنوی یعنی هم دنیا و هم آخرت مد نظر است.

حسینی نیا بیان داشت: تفکرغرب مبتنی بر لیبرال است لیبرال یعنی آزادی حتی اگر این آزادی منجر به مزاحمت برای آزادی دیگران شود این آزادی، آزادی حیوانی و مطلق است یعنی هر کاری که دلشان می خواهد انجام دهند اما آزادی در اسلام مبتنی بر آموزه هایی است که مطابق با فطرت انسان است.

وی در خصوص برگزاری کنسرت های دانشگاهی در راستای ایجاد شور و نشاط در بین دانشجویان، افزود: احکام لیبرال با فطرت انسان سازگار نیست برعکس آموزه های اسلام سازگار با فطرت اند. مثلا اگر انسان اهل گناه باشد گناه موجب تخریب روانی می شود، برنامه هایی مثل خندوانه شوخی و خنده و جک دارد بدون گناه متاسفانه برخی مواقع شوخی،خنده ها و جک های ما گناه آلود است.

معاون آموزشی دانشکده الهیات دانشگاه ایلام،اضافه کرد:  اسلام با شادی و نشاط مخالف نیست "هو اضحک و ابکی" خدا هم می خنداند هم می گریاند. اگر ضحک در جامعه ی ما منطبق بر آموزه های اسلام باشد قطعا بهتر است. آنچه که مد نظر رهبری است مبانی است که در غرب اومانیسم است یعنی انسان محوری در جهان هستی لیبرالیسم است یعنی آزادی مطلق و سکولاریسم یعنی جدایی دین از سیاست و جهان بینی مادی یعنی اینکه فقط دنیا هست آخرت وجود ندارد.

وی گفت: اگر انسان هم دنیا را بخواهد و هم آخرت این دنیا را پایان زندگی نمی داند و آگاه است بعد از این دنیا زندگی دیگر را شروع می کند که پر از نعمت و شادابی است و بر این اساس ما باید این مبانی را در میان جوانان و قشر دانشجو تسری دهیم.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد