سرویس: اجتماعی
کد خبر: 17297
|
09:04 - 1394/08/16
نسخه چاپی

رئیس شورای شهر سرابله در گفتگو با ایلام بیدار تأکید کرد؛

لزوم ارائه امکانات به سرابله در شرایط بحران/ ستاد بحران اعتبار ویژه به استان اختصاص دهد

لزوم ارائه امکانات به سرابله در شرایط بحران/ ستاد بحران اعتبار ویژه به استان اختصاص دهد
رئیس شورای اسلامی شهر سرابله با توجه به همکاری دولت برای کمک به سیل زدگان گفت: بنده کار خاصی ندیدم که تحسین نمایم و الکی از کسی تمجید نمی کنم.

"حمید گراوند"، رئیس شورای اسلامی شهر سرابله در گفتگو با خبرنگار اجتماعیایلام بیداردر رابطه با وقوع سیل اخیر در استان ایلام گفت: انتظار داشتیم با توجه به حاد بودن استان در زمان وقوع سیل شخص رئیس جمهور نیز به ایلام سفر و به این موضوع اهمیت ویژه ای می داد.

وی اظهار کرد: در شهر سرابله با توجه به نبود امکانات ناچار به کرایه برخی ماشین ها برای عادی سازی سطح شهر و کمک به سیل زدگان شدیم.

این مسئول افزود: در همین راستا از سایر استان ها نیز گله مندیم که اگر چنین سیلی در سایر استان های کشور به وقوع می پیوست در تمامی شهرها خیمه هایی برای دریافت کمک های نقدی و غیرنقدی برپا می شد اما برای استان ایلام در داخل استان نیز به خودمان رحم نمی کنیم و تنها در چند جای بسیار بسیار محدود کمک هایی ارائه شد.

رئیس شورای اسلامی شهر سرابله ادامه داد: شهرستان هم اکنون از سه سیل بند برخوردار است که نیازمند تکمیل با اعتباری بالغ بر حدود 20 میلیارد ریال است؛ باید این را گفت که همان خطری که ایلام را در بحث سیل تهدید می کند شهرستان چرداول و به خصوص شهر سرابله را نیز تهدید می کند.

گراوند بیان کرد: سیل بندها هم اکنون در اثر وقوع سیل با مشکل مواجه شده اند به طوری که برای وقوع سیل های احتمالی بعدی با خطر جدی مواجه هستند.

وی عامل به وجود آمدن شرایط فوق را کف سازی نادرست سیل بندهای ایلام عنوان و گفت: بایستی پایه های این سیل بندها به میزان 30 الی 40 سانت بتن کاری شوند.

این مسئول تأکید کرد: بایستی دست اندرکاران امر به هنگام بازسازی این سیل بندها پایه های آن را بتن ریزی کنند تا از ریزش دوباره سیل بنده جلوگیری بعمل آید.

رئیس شورای اسلامی شهر سرابله با توجه به همکاری دولت برای کمک به سیل زدگان گفت: بنده کار خاصی ندیدم که تحسین نمایم و الکی از کسی تمجید نمی کنم.

گراوند خاطرنشان کرد: مردم غرب کشور با شمال کشور هیچ فرقی ندارند و باید این سوال را پرسید که چرا در دو سال گذشته در این گونه مواقع بحران، 80 درصد اعتبارات بحران به شهرستان های شمال صورت می گیرد در حالی که ایلام با این شهرستان ها تفاتی ندارد و باید این را هم بگویم که عرضه نمایندگان هم خیلی بی تأثیر نیست.

 

انتهای پیام/س 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد