سرویس: استان ایلام
کد خبر: 17285
|
07:02 - 1394/08/16
نسخه چاپی

معاون فرماندار چرداول:

کتابخانه عمومی شهر سرابله احداث می شود

کتابخانه عمومی شهر سرابله احداث می شود
همایش شهرداران و مسئولان کتابخانه های عمومی در شهرستان چرداول برگزار شد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازدیار زاگرس، "الیاس فتاحی"، معاون فرماندار شهرستان چرداول در همایش شهرداران و مسئولان کتابخانه های عمومی شهرستان چرداول گفت: توسعه سخت افزاری و نرم افزاری در کتابخانه های عمومی باید در اولویت قرار گیرد. 

وی اظهارداشت: دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به مقوله کتاب و کتاب خوانی دارد و رشد و بالندگی این فضاهای فرهنگی و علمی در دوسال گذشته اثرهای چشمگیری در بالا بردن فرهنگ کتاب خوانی در کشور داشته است. 

معاون فرماندار شهرستان چرداول به نقش و اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه و نهادینه شدن این موضوع به ویژه نهاد خانواده اشاره کرد و افزود: احساس نیاز به مطالعه و کتاب در تمام اقشار جامعه باید زنده گردد و به وجود آوردن محیط سرزنده و شاداب باعث پویایی و فعال شدن هرچه بیشتر کتابخانه های عمومی می شود. 

فتاحی با بیان نقش و جایگاه شهرداری ها در توسعه زیرساخت های کتابخانه های عمومی تصریح کرد: پرداخت سهم نیم درصد از سوی شهرداری ها اقدامی قانونی برای رفع مشکلات کتابخانه های عمومی است.

وی گفت: بزودی 100 میلیون ریال کمک و سهم شهرداری های تابعه شهرستان به حساب انجمن کتابخانه های عمومی چرداول واریز می شود. 

معاون فرماندار چرداول از واگذاری 500 متر مربع زمین از سوی شورای اسلامی و شهرداری سرابله برای ساخت کتابخانه عمومی در این شهر خبر داد. 

نام گذاری یک میدان و یا خیابان در شهرهای این شهرستان بنام کتاب، واگذاری زمین برای ساخت کتابخانه عمومی شماره دو سرابله، آسفالت معابر و خیابان هایی که کتابخانه ها در آنها قرار گرفته از مصوبه های این همایش بود. 

شهرستان چرداول به مرکزیت شهر سرابله دارای چهار باب کتابخانه عمومی است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد