سرویس: استان ایلام
کد خبر: 17210
|
07:00 - 1394/08/11
نسخه چاپی

بارندگی ها به سه اثر تاریخی آبدانان خسارت وارد کرد/

خسارت 100 میلیاردی سیل به شهرستان آبدانان

خسارت 100 میلیاردی سیل به شهرستان آبدانان
فرماندار آبدانان گفت: بارش سیل‌آسای باران در آبدانان باعث خسارت 100 میلیارد ریالی به زیرساختهای این شهرستان شده است.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازآبدانان خبر، "مجید عسکری" فرماندار آبدانان با اشاره به بارش شدید باران و جاری شدن سیل در روزهای گذشته اظهار کرد: بارش باران در چند روز گذشته خسارات جبران ناپذیری به بخش های کشاورزی، زیر ساخت های آب، برق و مخابرات، راه های بین عشایری و بین مزارع، محصولات زراعی و باغی وارد کرده است.

وی با اشاره به اینکه بارش باران و آب‌گرفتگی معابر در شهرستان آبدانان خوشبختانه کشته و مصدومی نداشته است، افزود: بارش سیل‌آسای باران در آبدانان باعث خسارت 100 میلیارد ریالی به زیرساختهای این شهرستان شده است که امیدواریم با تخصیص اعتبار این خسارات در اسرع وقت جبران شود.
فرماندار آبدانان گفت: وی تصریح کرد: بر اثر بارش های چند روز اخیر باران و جاری شدن سیلاب، 400 کیلومتر از راه های عشایری این شهرستان تخریب شده است و تعداد 54 راس دام از عشایر این منطقه را سیلاب برده است.
وی گفت: 65 تن انواع محصولات زراعی و باغی شامل کنجد، برنج، سبزی، صیفی جات و زیتون در 45 هکتار زمین زراعی و باغی خسارت 80 درصدی دیده اند.
این مسوول خاطر نشان کرد: جاده بین مزارع سه بخش مرکزی، سرابباغ و مورموری دچار خسارت فراوان شده اند.
فرماندار آبدانان تصریح کرد: تعداد 60 تخته چادر و 15 سیاه چادر از عشایر شهرستان را سیل برده و راه های ارتباطی عشایر در بان گنبد، دهبنه، گرازان، قده، دینارکوه و قدرتی از بین رفته است و زیر ساخت های آب، برق و مخابرات این شهرستان نیز دچار خسارت شده است.
عالی ترین مسوول دولت در شهرستان آبدانان با بیان اینکه سیل و بارش باران به ابنیه تاریخی این شهرستان خسارت های زیادی وارد کرده است، گفت: سه ابنیه تاریخی تپه باستانی پشت قلعه، هزاردر و بقعه پیرمحمد(ع) در جابر انصار دپار خسارت 20 درصدی شده و جاده دسترسی دریاچه دوقلوی سیاه گاو نیز بطور کامل از بین رفته است که در مجموع، بیش از 5 میلیارد ریال برای ترمیم این آثار نیاز است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد