سرویس: ورزشی
کد خبر: 16929
|
12:34 - 1394/07/26
نسخه چاپی

قهرمان کاراته جهان در گفتگو با ایلام بیدار:

مسئولان شأنی برای ورزشکاران قائل نیستند/ قولی های استاندار ایلام عملی نشد

مسئولان شأنی برای ورزشکاران قائل نیستند/ قولی های استاندار ایلام عملی نشد
ذبیح الله پورشیب گفت: هیچ گونه حرکتی از سوی مسئولان استان برای رفع دغدغه های ورزشکاران نشده است.

گروه ورزشی ایلام بیدار::26 مهر ماه بعنوان روز تربیت بدنی نامگذاری شده است؛ فارغ از برنامه های این روز از سوی دستگاه های متولی اما آنچه بیشتر باعث شده که نسبت به تهیه این گزارش اقدام شود، فراموشی قهرمانان استانی، کشور و ملی اهل این استان است.

موضوعی که پیشتر و در گزارش های قبل نسبت به آن، گزارش هایی در پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار منتشر گردیده است.

قهرمانان ملی و جهانی استان ایلام از عدم توجه مسئولان استان به ورزش و فراموشی ورزشکاران ملی گله مندند، قهرمانانی که با وجود تلاش های زیاد و سخت برای دست یابی به عناوین قرهمانی و سربلند کردن نام ایلام عزیز اما مورد بی مهری مسئولان استان قرار گرفته اند.

بی توجهی به این مدال آفرینان در موقعیتی که مسابقات تمامی ندارد و اکثر این قهرمانان هم اکنون نیز در اردوی تیم های ملی به سر می برند برای مسئولان به دور از انتظار است، چرا که این افراد تنها حامی خود برای ادامه این سلسله موفقیت ها را حمایت های مجدانه مسئولان می دانند که از آن بی بهره اند.

پای درد دل های قهرمان کاراته جهان

"ذبیح الله پورشیب"، قهرمان کاراته جهان در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلام بیدار در رابطه با این مشکلات می گوید: مسئولان ورزش استان تمام تلاششان بر این است تا دغدغه ورزشکاران استان را برطرف کنند تا با خیال راحت ورزش خود را ادامه دهند؛ اما آن تلاش ها تاکنون به نتیجه نرسیده است؛ البته مقصر در این میان ورزش  و جوانان و شخص مدیر مجموعه نیست بلکه از زمانی که آقای حیدرزاده پای کار امده در حال تلاش فراوان است و به تمامی رشته های ورزشی لطف های فراوانی داشته است.

در کل منابع و بودجه هایی که ورزش استان دارد جوابگو نیست و باید ارگان های دیگر و شرکت هایی که در استان وجود دارند باید حمایت کنند و پوشش های لازم را در این زمینه انجام دهند، بنده در ماه های گذشته دیداری با استاندار ایلام دیداری داشتم و قول هایی نیز در این دیدار داده شد اما از همان وقت تاکنون نه هیچ گونه دیدار و یا صحبتی در این باره با بنده نشده است.

اعلایی؛ تنها استانداری که حامی ورزش قهرمانی بود

پورشیب بیان کرد: امیدوار بودیم که آقای استاندار مجدد ما را به یاد آورد و در این قضیه نه تنها جناب مروارید بلکه سایر مدیران غیروزرشی نیز در این حوزه اقدامی نکرده اند؛ بایستی حداقل شرایط اشتغال برای ورزشکاران حرفه ای استان فراهم گردد تا مهمترین دغدغه فکری آنان نسبت به آینده ورزش برطرف گردد. باتوجه به اینکه واقعا به مشکلات و وعده های داده شده رسیدگی نمی شود نباید انتظار این را داشت که در اینده تعداد ورزشکاران ملی در استان رو به افزایش باشد.

موقعی که انگیزه ایجاد نگردد و قول های عملی نشده داده شود متأسفانه بسیاری نیز به همین علت به امر ورزش رجوع نمی کنند و ان انگیزه لازم برای ادامه کار و یا شروع ایجاد نشده است؛ مدیر کل ورزش و جوانان استان خوشبختانه از طریق وزارت ورزش پیگیر هستند که شرایطی برای قهرمانان استان ایجاد نماید تا در تربیت بدنی شاغل شوند ولی وی به تنهایی نمی تواند کاری را به پیش ببرد.

توقع و انتظار ما از مسئولان استان بخصوص استاندار ایلام این است که با توجه به توانایی ها شرایط شغلی مناسبی برای ورزشکاران ایجاد کند، متأسفانه آقای استاندار تاکنون اقدامی برای بنده انجام نداده است و تنها استانداری که در این مدت به بنده کمک کرد آقای اعلایی استاندار سابق ایلام بود که کمک های فراوانی در این زمینه کرد؛ توقع داریم که آقای مروارید که هم استانی محسوب می شود انتظار است تا بر روی ورزشکاران تمرکز کند و شرایطی را برای ادامه ورزش قهرمانان فراهم کنند.

مسئولان شأنی برای ورزشکاران قائل نیستند

این قهرمان ملی ادامه داد: ورزشکاران باستی شرایطی داشته باشند تا بدون دغدغه به ورزش بپردازند تا پس از آن موفقیت های آتی را از ان خود کنند که متأسفانه این فضا در استان ایلام وجود ندارد، دیداری که با استاندارایلام برای حل برخی مشکلات داشتم متأسفانه تاکنون هیچ گونه عکس العملی از سوی وی برای حل این مشکلات مشاهده نکردم.

اما این در حالی است که در استان های دیگر و در ادارات تربیت بدنی و سایر ادارات قهرمانان مشغول به کار هستند ولی در ایلام مسئولان انگار علاقه ای به این کار ندارند و یا از حوزه انان خارج است؛ بهتر است یک سری اقدامات انجام گیرد تا برای سایر جوانان انگیزه ای باشد که در این حوزه ورود کنند که با این وضعیت نمی توان شاهد رشد حضور ورزشکاران در سطح استان و رقابت های ملی و کسب عناوین بود.

مسئولان استان برای حل مشکلات نه پاسخگو هستند و نه پیگیر و در این خصوص مسئولان استان شأن و منزلتی برای ورزشکاران قائل نیستند.

حتی در مقایسه با مابقی دوستان قهرمان در سایر استان ها شاید تعداد عناوین بیشتری داشته باشیم ولی در استان مسئولین برخی ادارت و به جز اداره ورزش و جوانان که احترام قائل است، با اینکه شناخت دارند اما هیچ ارزشی قائل نبوده و نیستند از این لحاظ که هیچ وقت استقبال درست و حسابی صورت نمی گیرد و هیچ وقت تقدیر و تشکر درست و حسابی از انان صورت نمی گیرد و این قهرمانان محتاج 100، 200 و 500 هزار تومان نیستند و اینها دردی از دردهای ورزشکاران دوا نمی کند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب