سرویس: استان ایلام
کد خبر: 1680
|
17:17 - 1391/12/05
نسخه چاپی

استاندار: ایلام تشنه سرمایه گذاری است

استاندار: ایلام تشنه سرمایه گذاری است
استاندار ایلام گفت: این استان به سبب داشتن شرایط ویژه تشنه سرمایه گذاری در بخش های مختلف است.

 

به گزارش ایلام فردا به نقل از ایرنا، ˈمحمود عباس زادهˈ روز شنبه در نشست مشورتی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی و شورای برنامه ریزی استان ایلام بیان کرد: این استان در حوزه منابع نفت و گاز، کشاورزی، منابع طبیعی و گردشگری از ظرفیت های محنصر به فرد و کم نظیری برخوردار است.

وی ادامه داد: توسعه همه جانبه و شکوفایی توانایی های استان ایلام در گرو استفاده بهینه از ظرفیت ها و سرمایه های خدادادی منطقه بوده که برای تحقق این مهم نیاز به توجه ویژه دولت و مجلس بوبژه اعضا کمیسیون برنامه و بودجه است.

استاندار ایلام با اعلام این که توسعه زیرساخت ها در کنار افزایش بودجه های عمرانی و اقتصادی جزو ضروری ترین نیازهای جدی منطقه است، افزود: ایلام در زمره استان های محروم کشور جای دارد در حالی که این منطقه با داشتن ظرفیت ها و توانمندی های بسیار در عرصه های مختلف نباید غیربرخوردار و محروم باشد.

عباس زاده بر ضرورت اصلاح برخی قوانین برای بهبود امور اقتصادی و زیرساختی مناطق محروم و استان های کم جمعیت تاکید کرد و گفت: ملاک جمعیت در بودجه و اختصاص منابع به استان ها باید اصلاح شود.

مدیر ارشد استان ایلام افزود: ملاک توزیع اعتبارها باید مبتنی بر تکمیل زیرساخت های مناطق باشد تا استان های غیر برخوردار بتوانند رشد و توسعه جهشی داشته باشند.

وی با بیان این که استان ایلام دارای کمترین میزان جمعیت کشور است افزود: اختصاص اعتبار بر مبنای شاخص جمعیتی باعث می شود که این استان همواره در میزان جذب بودجه آن گونه که باید نتواند از موقعیت ها بهره گیرد.

استاندار ایلام بودجه امسال این استان را نزدیک یک هزار و 650 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این مقدار اعتبار آن قدر کم و ناچیز است که در مقایسه با منابع کشور کمتر از 25 صدم درصد است و چنانچه تمام آن تخصیص یابد در هیچ کجای بودجه کشور به چشم نخواهد آمد.

عباس زاده با بیان این که سهم مناطق محروم در بودجه ریزی باید بیشتر دیده شود، افزود: از غرب تا شرق کشور پنج استان محروم بیشتر وجود ندارد که باید با رویکرد و راهبرد ویژه به مسائل آنها نگریسته شود.

استاندار مهمترین مشکل فراروی ایلام را نبود شبکه راه مطلوب دانست و گفت: این استان گرانیگاه سفر کاروان های زیارتی کشور و گردشگری مذهبی به عتبات عالیات است و باید به بخش راه های آن توجه جدی شود

عباس زاده توازن منابع و مصارف در بانکها را نیز از دیگر مشکلات فراروی این استان دانست و اظهار کرد: این مساله باعث شده تسهیلات آن گونه که باید در اختیار متقاضیان برای اجرای طرح های اقتصادی در استان ایلام قرار نگیرد.

وی بر ضرورت اصلاح قانون تعادل منابع و مصارف در بانک ها نیز تاکید کرد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با بیان این که دولت بر توسعه همه جانبه این منطقه اهتمام جدی دارد، افزود: انتظار می رود که مجلس شورای اسلامی نیز در تصویب بودجه و قوانین به استان های کمتر توسعه یافته و محروم نگاه ژرف تر و ویژه ای داشته باشند.

عباس زاده ابراز امیدواری کرد: با هم افزایی دولت عدالت محور و مجلس شورای اسلامی ایلام و دیگر استان های محروم بتوانند در مسیر رشد و شکوفایی بیشتر قرار گیرند تا رویکرد عدالت گستری به عنوان کارویژه دولت و کارگزاران نظام در کشور محقق شود

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد