سرویس: استان ایلام
کد خبر: 1622
|
18:29 - 1391/12/01
نسخه چاپی

يادواره روحاني مجاهد آيت الله حيدري ايلامي و شهداي روحاني استان ايلام برگزار شد

يادواره روحاني مجاهد آيت الله حيدري ايلامي و شهداي روحاني استان ايلام برگزار شد
يادواره روحاني مجاهد آيت الله حيدري ايلامي و شهداي روحاني استان ايلام صبح امروز (سه شنبه)با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان برگزار شد.

به گزارش ایلام فردا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه امیرالمومنین(ع)،در اين مراسم آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی، نماينده ولي فقيه در استان همدان، اظهار داشت: دوام و بقاي دين، نجات، هدايت و سعادت بشريت در گرو شهيد، شهادت و آرمان هاي عرشي شهيدان است.

نماينده ولي فقيه در استان همدان با اشاره به اهميت برگزاري يادواره هاي شهدا و زنده نگهداشتن ياد و خاطره شهيدان، گفت: اگر اين گونه مراسم نبود كم كم شهدا و آرمان هاي مقدس آنها فراموش مي شدند و وقتي شهدا فراموش شوند امت هم خودش را فراموش خواهد كرد.
آیت‌الله طه محمدی ادامه داد: وقتي ملتي خودش را فراموش كند همه دارايي هايش، منابعش، ميراث فرهنگي اش و هويتش را از دست خواهد داد و مالك هيچ چيزش نخواهد بود.
امام جمعه همدان با بيان اينكه بايد از اصل شهيد و شهادت به عنوان يكي از بزرگترين فرايض دين دفاع و حفاظت نمود، اظهار داشت: البته سلسله جنبان اين حركت آسماني در تاريخ ايران روحانيت مبارز شيعه بوده است.
وي با بيان آينكه جامعه اي كه در آن اسلام شيعي علوي حاكم نيست وادي خاموشان و سوت و كور است، افزود: روحانيت شيعه با الهام گرفتن از مكتب نوراني اهل بيت عصمت و طهارت (عليهم السلام) همواره در ميدان مبارزه با استبداد و استعمار پيشتاز بوده است
نماينده ولي فقيه در استان همدان انقلاب اسلامي را انقلاب روحانيت دانست و گفت: بدون روحانيت انقلابي رخ نمي داد
آیت‌الله طه محمدی تنها روزنه اميد و نجات براي 7 ميليارد انسان روي زمين را مكتب محمد (ص) و آل محمد (ص) دانست و تأكيد كرد: به فضل پروردگار نظراً و عملاً ميراث خوار اين مكتب، روحانيت شيعه هستند.
وي با بيان اينكه امروز اسلام، انقلاب، رهبري و ملت ما با تمام توان و جبهه باطل نيز با تمام قوا به ميدان آمده و در مقابل هم قرار گرفته اند، اظهار داشت: به فضل پروردگار حق تا قيامت پابرجا بوده و حكومت خواهد كرد.
در ابتداي اين مراسم، حجت الاسلام و المسلمين شمس اله جليليان، نماينده ولي فقيه در سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام اظهار داشت: ما هرچه داریم از امام (ره)، شهدا و علمای دین است.
نماينده ولي فقيه در سپاه استان ایلام افزود: علمای دین در طول تاریخ ایران همواره مدافع استقلال، تمامیت ارضی و وحدت کشور بوده اند.
وی با اشاره به حضور گسترده روحانیت در جبهه ها در طول دوران دفاع مقدس، گفت: روحانیون با حضور خود جبهه ها را به محراب عبادت تبدیل نمودند.
حجت الاسلام و المسلمين جليليان با اشاره به نقش بی بدیل آیت الله حیدری ایلامی در دفاع مقدس در استان ایلام، اظهار داشت: وی به عنوان یک مجتهد تراز اول و نماینده حضرت امام در استان، شخصاً لباس رزم بر تن نمود و با متحد و منسجم نمودن مردم، خط مقدمی در مقابل تهاجم دشمن بعثی ایجاد نمود.
نماينده ولي فقيه در سپاه امیرالمؤمنین (ع) با بیان اینکه کل روحانیون و طلاب استان ایلام در دوران دفاع 60 نفر بوده و از این تعداد 11 نفر به مقام رفیع شهادت نایل آمده اند، خاطرنشان کرد: از هر 6 نفر طلبه و روحانی ایلامی، یک نفر در دفاع مقدس به شهادت رسیده اند.
وی ادامه داد: علاوه بر این جامعه روحانیت استان دارای 3 نفر آزاده و تعداد زیادی جانباز است
حجت الاسلام و المسلمين جليليان اظهار داشت: تقریباً تمام طلاب و روحانیون ایلامی در زمان جنگ در جبهه ها حضور داشته اند.
در پايان اين مراسم از خانواده معظم آيت الله حيدري ايلامي و شهداي طلبه و روحاني استان ايلام تجليل به عمل آمد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد