سرویس: وبگردی
کد خبر: 1541
|
18:11 - 1391/11/26
نسخه چاپی

ما هر طور بخواهيم لباس مي پوشيم!/تصاوير

ما هر طور بخواهيم لباس مي پوشيم!/تصاوير
بزرگترين مسابقات موسيقي در آمريكا، آمد و رفت اما شركت كنندگان و ستارگان آن با بي اعتنايي به خواست والدين آمريكايي، باز هم جشنواره اي از ابتذال و پوشش هاي بدن نما به راه انداختند.

جشنواره گرمي كه هر ساله در لس آنجلس آمريكا برگزاري مي شود و به گفت برخي بزرگترين و مهم ترين رويداد سالانه در زمينه موسيقي است اما امسال يك تفاوت عمده داشت، دو سه روز مانده به برگزاري و اهداي جوايز، خوانندگان و آهنگسازان دعوت شده یا نامزد دریافت جایزه از سوی نهاد برگزارکننده،‌ ایمیلی غیرمنتظره دریافت کردند.

جنیفر لوپز

جنیفر لوپز

 

ایمیل هايي كه در آنها "توصیه‌هایی درباره‌ انتخاب لباس" شده و از ‌به اصطلاح ستارگان و مهمانان مراسم  خواسته بود از پوشيدن لباس‌هایی كه بدن‌نماست یا چاک و پهلوی سینه ‌یا باسن را نمایش می‌دهد خودداري كنند. این تصمیم در پی اعتراض والدین نوجوانان گرفته شده است.

ایمیل اما فقط به توصیه اکتفا نکرده است، شبكه "سی بی اس" كه همه ساله اين جشنواره را پوشش تلويزيوني مي دهد به مهمانان هشدار داده بود که اگر لباس آن‌ها این‌چنین باشد، در مراسم فرش قرمز معروف جوایز گرمی، دوربین‌ها تصویر آن‌ها را نشان نداده و سانسور خواهند شد.

جنیفر لوپز

 

شبکه‌ تلویزیونی "سی بی اس" اعلام کرد که دلیل این تصمیم، فشارهای بسیار از سوی "شورای نظارت والدین بر رسانه‌ها" در ‌آمریکاست.

این شورا در سال‌های اخیر بارها از تلویزیون و مراسم اهدای جوایز سینمایی، تلویزیونی و موسیقی انتقاد کرده که برای نوجوانان که بینند‌ه‌های پروپاقرص این برنامه‌ها هستند، "بد آموزی" دارد.

بسیاری از والدین در آمریکا پوشیدن این لباس‌های بدن‌نما را برای نوجوانان مناسب نمی‌دانند. تا به حال چندباری شورای نظارت والدین بر رسانه‌ها از شبکه‌های تلویزیونی به دلیل نشان دادن این لباس‌ها بر تن ستارگان شکایت و پیگیری حقوقی کرده است. شبکه‌های تلویزیونی و از جمله "سی بی اس" چندبار در دادگاه محکوم شناخته شده و جریمه پرداخت کردند.

اما اين مراسم هم همانند سال هاي قبل برگزار شد و مهمانان آن را به صحنه خودنمايي ها، ابتذال و عريان نمايي تبديل كردند. در اين ميان آنچه كه اصلا بدان توجه نشد و تنها بر زمين  ماند خواست بخش عظيمي از مردم آمريكا بود كه با بي اعتنايي ستارگان مواجه شد.

جنیفر لوپز

 

جنيفر لوپز يكي از بد پوشش ترين ها

 

سانسور بي سابقه رسانه هاي مدعي آزادي بيان

بي اعتنايي به خواست والدين آمريكايي اما يك ضلع ديگر هم داشت سانسور رسانه اي. شعاردهندگان پر سروصداي آزادي بيان كه از چند روز جلوتر خود را براي پوشش اين تورنمنت بزرگ موسيقي آماده و براي آن لحظه شماري مي كردند اما از انعكاس نگراني درخواست كنندگان چشم پوشيدند و آن را در سكوتي عميق رها كردند.

 

تنها سايت دويچه وله بود كه طي يك خبر نسبتا مفصل به بازگويي نگراني خانواده هاي آمريكايي پرداخت و بعد هم به فاصله 24 ساعت خبر مربوط به آن را از صفحه سايت خود محو كرد. شايد نگران بود كه در اين وسط تنها بماند و شماتت هم صنفان اش را به جان بخرد كه چرا به موضوعي به اين بي اهميتي پرداخته است.

 

شبكه بي بي سي هم كه عجيب روي آزادي بيان تعصب دارد و هميشه نگران نقض آن بويژه در ايران است طي گزارشي چند دقيقه اي كه براي پوشش اهداي جوايز گرمي تدارك ديده بود تنها به يكي دو جمله كوتاه بسنده كرد و گفت: "از هنرمندان خواسته بودند لباس های بیش از حد عریان نپوشند اما کو گوش شنوا."

 

همين يكي و دو جمله كوتاه كافي بود تا بي بي سي رسانه اي نشان داده شود كه صداي همگان از آن به گوش مي رسد با اين حال اين رسانه انگليسي ترجيح داد هرگز توضيح بيشتري ندهد تا بينندگان آن ندانند كه درخواست كنندگان چه كساني بودند، چرا اين درخواست را داشته اند و آنها چرا نگران بوده اند.

 

نكته ديگري كه بدجور توي ذوق مي زد و صد البته به يك روال مرسوم در اين جشنواره ها مبدل گشته نوع پوشش كاملا متفاوت خانم ها و آقايان بود، زنان كه بايد پوشيده تر باشند اما با لباس هايي كه هر كدامشان را گويا حيوان درنده اي صد چاك كرده حاضر بودند و مردان از ترس اینکه در تیررس هدف نگاه نامحرمان نباشند!  خود را تا یقه با کت و شلوار، کروات و پاپیون گرفتار پوشش كرده بودند.

جنیفر لوپز

جنیفر لوپز

جشنواره گرمی

جنیفر لوپز

جنیفر لوپز

جنیفر لوپز

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد