سرویس: سیاسی
کد خبر: 1490
|
16:23 - 1391/11/22
نسخه چاپی

احمدی نژاد: به خاطر رهبری فعلا سکوت می کنم

احمدی نژاد: به خاطر رهبری فعلا سکوت می کنم
آرزوی شکستن پیمان میان ما و رهبر را به گور خواهند برد/ اگر اسلحه را از روی ملت ایران بردارید، من خودم گفت‌وگو می‌کنم.

به گزارش ایلام فردا به نقل از دانا،احمدی نژاد در سخنان امروز صبح خود به مسایل مختلفی اشاره کرد که دایره وسیعی از موضوعات داخلی و خارجی را در بر می گرفت. این سخنان به خصوص آنجا که به موضوعات انتخاباتی و داخلس اشاره دارد با واکنش هایی نیز مواجه شده است.

در ادامه برخی از مهمترین بخشهای سخنان او را می خوانید.

*رییس جمهوری با بیان این‌که انتظار نیست که دولت هم از خارج و هم از داخل تحت فشار باشد، گفت: البته در مورد مسائل اخیر و برخی موضوعات داخلی صحبت‌های مهمی است که باید با ملت در میان بگذارم، اما امروز به خاطر این‌که طعم شیرین پیروزی انقلاب در کام مردم تلخ نشود و به خاطر رهبری عزیزمان آن را به وقت مناسب دیگری در آینده موکول می‌کنم.

*احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به دستاوردهای ملت ایران در طول پس از پیروزی انقلاب به خصوص چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: در همین چند سال 40 میلیون نفر سهام عدالت گرفته‌اند و ان‌شاءالله این رقم به 45 میلیون نفر می‌رسد و مردم می‌توانند از این سهام در بازارهای بورس استفاده کنند و در طول این مدت ارزش سهام آنها سه برابر شده است.

*احمدی‌نژاد با بیان این‌که انقلاب و جمهوری اسلامی برای پاکی و عدالت و تامین عزت و کرامت و حقوق اساسی مردم آمده است، گفت: حفظ انقلاب در گرو همین است و همین محور وحدت ملی ماست و همه باید با هم و پشت سر رهبری برای صیانت از ارزش‌های انقلاب و حقوق ملت تلاش کنیم.

 وی تصریح کرد: این پیمان ناگسستنی ما با رهبری عزیز انقلاب و ملت است و دشمنان آرزوی گسستن این پیمان را به گور خواهند برد.

*رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: امروز به واسطه‌ی فشار‌های ناجوانمردانه‌ی دشمنان مردم در فشارند و دولت هم به طور شبانه‌روزی در تلاش است، تا مشکلات را برطرف کند و ان‌شاء‌الله در آینده در وقت مناسب درباره‌ی ابعاد توطئه و اقدامات دشمن علیه ملت ایران توضیحاتی را ارائه خواهم داد و هم‌چنین کارهای دولت را هم توضیح می‌دهم و می‌گویم اگر این کارها نبود وضع چه‌طور می‌شد.

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: آنها می‌خواستند شیرازه امور در ایران از هم بگسلد، اما به اهداف خود نرسیدند و هم‌اکنون دولت و به شدت از نارضایتی جمع کثیری از ملت در رنج است و همه توان خود را به کار می‌گیرد. اما به هر ترتیب امروز همه باید کمک و همراهی کنند و به وحدت بیشتری نیاز داریم تا خادمان در دولت بتوانند مشکلات کشور را حل کنند و فشار سنگین تحمیلی را از دوش مردم بردارند.

*رییس جمهور با بیان این‌که ما نباید هیچ سندی را علیه منافع عمومی و مصالح ملت امضاء کنیم و این خادم کوچک هرگز چنین سندی را امضاء نخواهند کرد، افزود:باید به گونه‌ای عمل کنیم که ملت همواره به قدرت عدالت‌آفرینی و انسان‌سازی و استیفای حقوق فردی و اجتماعی توسط انقلاب امیدوار باشد و هر روز امیدوارتر شود.

*رییس جمهور با تاکید بر این‌که گفت‌وگو باید در سایه احترام و عدالت باشد، نه فشار، خطاب به دولت مردان آمریکایی گفت: اگر اسلحه را از روی ملت ایران بردارید، من خودم گفت‌وگو می‌کنم.

*احمدی‌نژاد با اشاره به دولتمردان آمریکایی و با بیان این‌که آنها با این بهانه می‌خواهند به ملت ایران فشار بیاورند، تصریح کرد: اخیرا ادبیات خود آنها عوض شده است و با ادبیات بهتری صحبت می‌کنند. می‌گویند می‌خواهیم گفت‌وگو کنیم. ما نیز می‌گوییم گفت‌وگو خیلی بهتر است از درگیری. ملت ایران همیشه اهل تفاهم بوده است، ولی گفت‌وگو دارای آدابی است و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، نمی‌شود یک اسلحه بالای سر ملت ایران نگه داشت و بعد بگویید، مذاکره کنید و انتظار مذاکره داشته باشید.

رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که گفت‌وگو دارای آدابی است و اهدافی را دنبال می‌کند، گفت: گفت‌وگو باید برای تفاهم، عدالت و رفع سوء تفاهم‌ها و تقویت همگرایی باشد. نباید از گفت‌وگو به عنوان وسیله‌ای برای تحمیل نظرات استفاده کرد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد