سرویس: استان ایلام
کد خبر: 1371
|
15:48 - 1391/11/13
نسخه چاپی

رییس دانشکده علوم قرآن ایلام:

رهبری،مردم و محتوای انقلاب سه رکن تداوم انقلاب هستند

رهبری،مردم و محتوای انقلاب سه رکن تداوم انقلاب هستند
رییس دانشکده علوم قرآن ایلام گفت: رهبری،مردم و محتوای انقلاب سه رکن تداوم انقلاب هستند.

 

به گزارش ایلام فردا،علی‌اصغر شریفی‌راد رییس دانشکده علوم قرآن ایلام با بیان اینکه انقلاب ما یک انقلاب اسلامی است گفت:هر انقلابی دارای سه رکن رهبری،مردم و اهداف و محتوای انقلاب است.

وی ادامه داد:رهبری انقلاب ما نه تنها یک رجل و شخصیت مذهبی،بلکه یک مرجع تقلید هست و مردم ما هم از آغازین روزهای انقلاب از سال 42 تا بهمن 57 به دنبال استقرار احکام اسلامی در جامعه بودند و شعار های انقلاب هم برگرفته از اصول و تعالیم اسلام و سنت پیامبر و ائمه معصومین(ع) بود.

رییس دانشکده علوم قرآن ایلام اضافه کرد:وقتی که یک انقلاب تمامی ارکانش مبتنی بر اسلام باشد و هدف اصلی انقلاب برپایی یک حکومت عادلانه و نظام قسط باشد که البته این هدف،هدف تمامی انبیا بوده آنگاه زمینه تعالی مردم را فراهم می آورد.

شریفی راد در ادامه با بیان اینکه سه رکن گفته شده زمینه تداوم انقلاب را فراهم می کنند بیان کرد: وقتی که انقلاب به وقوع می پیوندد،منافع بسیاری را تهدید می کند؛چه برخی جریانات استکباری و چه برخی از قدرتهای استکباری؛طبیعتا با مقاومت مواجه خواهد شد،برای اینکه مردم انگیزه تداوم انقلاب را داشته باشند باید یک انگیزه درونی داشته باشند که این انگیزه درونی همان تکالیف اسلامی و ارزشهای اسلامی هستند.

وی تصریح کرد:به تعبیری می توان گفت هرچه ما به ارزشهای اسلامی اهتمام بیشتری داشته باشیم زمینه بسط و گسترش و تعمیق انقلاب اسلامی را بیشتر فراهم می کنیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب