سرویس: وبگردی
کد خبر: 1321
|
17:47 - 1391/11/08
نسخه چاپی

انفجار در سایت هسته ای فردو!

انفجار در سایت هسته ای فردو!
وب سايت آمریکایی WND مدعی شده است که زمان اين انفجار در پيش از ظهر چهارشنبه در قم، بيش از ۲۸۰ کارشناس و کارکنان تاسيسات فردو در دل کوه گرفتار شده اند.

به گزارش ایلام فردا، بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژیم صهیونیستی، روز يکشنبه، هشتم بهمن ماه، در جلسه دولت این رژیم مدعی شده است که "ايران می‌خواهد هالوکاست ديگری عليه يهوديان به راه اندازد".

طبق گزارش "رادیو فردا" نتانياهو اين سخنان را در نشست دولت خود و پس از انتخاباتی که سه شنبه گذشته در سرزمین های اشغالی برگزار شد، بر زبان آورد و اولين اظهارات رسمی او در جلسه کابینه اسرائیل بود.

به گزارش ایلام فردا،دولت نتانياهو تا تشکيل دولت بعدی، حالت دولت گذار را دارد. همه شواهد نشان می دهد که او از بخت بيشتری برای تشکيل دولت آتی برخوردار است.

نتانياهو گفته است: با گذشت تنها چند دهه از هالوکاست، اراده برای نابودی يهوديان ظاهرا تغييری نکرده اما چيزی که تغيير کرده است، قدرت يهوديان در دفاع از خود است که در آمادگی ما برای اقدام متجلی می شود و اگر يهوديان آماده اقدام نباشند، هيچ کسی برای دفاع از آنها اقدام نخواهد کرد و نمی توان به اقدامات مستقل و تک تک برای دفاع از يهوديان تکيه کرد مگر اينکه خود يهوديان از خويش دفاع کنند.

 

ناظران می گويند که آقای نتانياهو با اين سخنان بار ديگر ناخشنودی خود را از رويکرد آمريکا در قبال ايران نشان می دهد. دولت باراک اوباما تعيين ضرب الاجل برای برنامه هسته ای ايران را رد کرده است؛ امری که به تلاش های چند ساله نتانياهو برای واداشتن آمريکا به قائل شدن اولتيماتوم برای ايران ضربه زد.

نتانياهو در حالی ايران را به تلاش برای ايجاد هالوکاست ديگری متهم کرد و از خطر دستيابی ايران به سلاح اتمی سخن گفت که در آمريکا نيز سناتور جان کری پنجشنبه گذشته در نشست سنا گفت که آمريکا تنها قائل به مهار برنامه هسته ای ايران نيست و نخواهد گذاشت که ايران به سلاح اتمی دسترسی يابد.

اهود باراک، وزير دفاع اسرائيل، نيز آخر هفته در مصاحبه با وب سايت آمريکايی "ديلی بيست" گفت که آمريکا طرح های نظامی لازم را برای حمله به ايران به عنوان آخرين راهکار در برابر لجاجت های سران ايران در برنامه هسته ای اين کشور، تهيه کرده است.

باراک اين را نيز گفت که طرح های نظامی آمريکا عليه ايران، برای "جراحی از نوع ليزری" است و آمريکا درگير جنگ بزرگ ديگری مانند عراق و افغانستان نخواهد شد و نيز گفت "نبايد فکر کرد که شکستی در ممانعت از ايران در کار خواهد بود".

اهود باراک در اين مصاحبه هرچند خواهان برقراری تحريم های فلج کننده تر عليه ايران شد و "قطع کامل واردات و صادرات" به ايران را طلب کرد، اما خود نيز افزود که فکر نمی کند اين کارها نيز ايران را به تغيير ماهيت برنامه هسته ای اش وادار کند.

در روزهای گذشته رييس جمهوری اسرائيل و نيز هنری کيسينجر وزيرخارجه اسبق يهودی آمريکا در جريان مجمع جهانی اقتصاد در داوس سوييس، نسبت به ادامه برنامه هسته ای ایران هشدار داده و گفته اند که آمريکا يقيناً مانع از تحقق قصد اتمی شدن ايران خواهد شد.

 

وزيران امنيتی اسرائيلی: خبر انفجار در فردو "جالب" است، "استقبال" می کنيم

در همين حال، ژنرال ذخيره اسرائيلی و عضو ارشد حزب ليکود "موشه بوگی يعلون" که از او به عنوان يکی از دو گزينه برای احراز پست وزارت دفاع در دولت جديد اسرائيل نام برده می شود، روز يکشنبه در مصاحبه با راديوی سراسری اسرائيل، در پاسخ به پرسشی در مورد اينکه از گزارش های رسانه های آمريکايی، از جمله وبسايتWNDدر مورد انفجاری سهمگين در تاسيسات هسته ای فردو در قم چه می داند، تنها گفت: من هم اين را در روزنامه های امروز خواندم.

وبسايت آمريکايی يادشده به نقل از "حميد رضا ذاکری" يک ايرانی فراری از کشور که از سالها پيش خود را مرتبط با تشکيلات اطلاعاتی و شورای امنيت ملی ايران معرفی کرده بود، در ادعایی مضحکانه گفته است: انفجارهای مرموزی بخش وسیعی از سایت هسته ای فردو را تخریب کرده و البته این گزارش هنوز توسط هیچ یک از مقامات منابع غربی تائید نشده است.

این سایت آمریکایی مدعی شده است که زمان اين انفجار در پيش از ظهر چهارشنبه در قم، بيش از ۲۸۰ کارشناس و کارکنان تاسيسات فردو در دل کوه گرفتار شده اند.

 

 

 

منبع:جام نیوز

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد