سرویس: سیاسی
کد خبر: 1226
|
22:09 - 1391/10/30
نسخه چاپی

بی بی سی، فتنه، خشونت

بی بی سی، فتنه، خشونت
شبکه بی بی سی با پخش چند باره برنامه «به عبارت دیگر» تلاش نمود فتنه گران88 را زنده کند. این برنامه بدون انعکاس خشونت های فتنه گران در حوادث سال 88 که تصاویر آن ها هم منتشر شده است، از آن ها به دلیل عدم استفاده از خشونت تمجید شد!

 

بی بی سی در برنامه «به عبارت دیگر خود» مدعای جدید و جالبی را مطرح کرد.

مجری این برنامه، عنایت فانی، به حوادث انتخابات سال 88 در ایران اشاره کرد و مدعی شد: «مسائل جاری ایران و اتفاقاتی که بعد از انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ایران رخ داد خیلی ها را شگفت زده کرد؛ یعنی یک جنبش اعتراضی شروع شد که به طورمشخص اعتراضشان به یک مورد مشخص یعنی تقلب در انتخابات بود؛ ولی تعریف مشخصی از این تحول و شورش اجتماعی جایی نیست.»

کارشناس این برنامه کوشید تا نقش کشورهای غربی را در این حوادث کمرنگ کند.

 

«میلانی» گفت: «گمان می کنم که نوع حرکتی که اتفاق افتاد نوعی حرکت دموکراتیک است؛ برخلاف آن چه رژیم ادعا می کند این ها ساخته و پرداخته آمریکا یا انگلیس نیست؛ بلکه ساخته شرایط قرن 21 است! این نوع انقلاب ها ما را به یکی از بدیل های غیر خشونت آمیز تبدیل کرده است.»

مجری برنامه مدعی شد: «این که با وجود تمام خشونت هایی که علیه این تظاهرات شده است؛ ولی این افراد و کسانی که در خیابان های تهران به اشکال مختلف به اعتراضات خود ادامه می دهند به هیچ وجه دنبال خشونت نرفتند. این شما را غافلگیر نکرد؟»

 

میلانی در جواب مجری برنامه بدون اشاره به خشونت های صورت گرفته، که تصاویر آن نیز منتشر شده است، گفت: «نه، من را غافلگیر نکرد. مردم[منظور فتنه گران] متوجه شدند که اگر دموکراسی می خواهند باید از طریق دیگری جز خشونت به قدرت برسند

 

گفتنی است این ادعاها در حالی مطرح می شود که علت حوادث پس از انتخابات این بود که فتنه گران نتیجه دموکراسی را نپذیرفتند و اقلیت به رأی اکثریت مردم احترام نگذاشتند.

در این حوادث از سوی فتنه گران انواعی از رفتارهای غیر قانونی و خشونت آمیز به کار رفت؛ از آتش زدن سطل زباله و اتوبوس ها گرفته تا چماق کشی و تیراندازی.

 

چرا بی بی سی با وجود این دلایل مستند و تصاویر منتشر شده، به تطهیر و تمجید از فتنه گران می پردازد و حتی به راحتی مدعی می شود آن ها از خشونت استفاده نکردند؟ آیا تعریف خشونت و اغتشاش نزد بی بی سی چیز دیگری است؟

 

هنگامی که مردم لندن در اعتراض به دولتشان، اعتراض می کنند، بی بی سی آن ها را اغتشاش گر می نامد و به پلیس انگلستان حق می دهد با آن ها برخورد کند؛ اما آشوب های عده ای در تهران را دموکراسی خواهی می نامد و با تحریف وقایع ار آن ها حمایت می کند.

 

 

 

منبع:جام نیوز

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد