سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 11561
|
10:04 - 1393/09/26
نسخه چاپی

بخشدار ملکشاهی:

راه ملکشاهی در کمای محرومیت بسر می برد

راه ملکشاهی در کمای محرومیت بسر می برد
بخشدار ملکشاهی گفت:راه ملکشاهی در کمای محرومیت بسر می برد.

به گزارش ایلام بیدار به نقل از ملکشاهی آنلاین،آزاد شریفی نژاد بخشدار مرکزی ملکشاهی اظهار کرد:مرز بین المللی مهران ظرفیت های زیادی را برای مردم استان ایلام بویژه شهرستانهای همجوار فراهم نموده است که می توان با همت مسئولین و ایجاد زیرساخت های لازم بخوبی از این ظرفیت ها و مزیت بوجود آمده بهره برداری کرد و و ضعیت اقتصادی منطقه را بهبود بخشید .

وی افزود : اکنون بر همگان روشن شده است که تنها راه دسترسی به مرز مهران مسیر ایلام-صالح آباد - مهران نیست ، بلکه راه ملکشاهی نیز می تواند سهم زیادی در این مقوله ایفا کند .

شریفی نژاد اضافه کرد : با ورود خیل زائرین و مشتاقان عتبات عالیات گنجایش راه اصلی ایلام -مهران پاسخگوی این همه جمعیت و حجم ماشین آلات سبک و سنگین نبود ، به همین دلیل مسئولین و مردم به این فکر افتادند که برای تردد و دسترسی آسانتر از مسیر ایلام -ملکشاهی - مهران استفاده نمایند ، اما آنچه که جای تاسف دارد متروکه بودن و نامناسب بودن بخشی از این راه است ، وجود پیچ های خطرناک و حادثه خیز ، کم عرض بودن جاده ، عدم تابلوهای هشدار دهنده و ... باعث باعث سردرگمی رانندگان و بروز حوادث جاده ای گردیده است .

این مسئول تصریح کرد : راه ملکشاهی می تواند بعنوان دومین گذرگاه ورود زائرین به مرز مهران وعتبات عالیات محسوب گردد . متاسفانه باید گفت راه مواصلاتی ملکشاهی همچنان در کمای محرومیت بسر می برد .و این محور تنها گذری است در سطح استان که از اعتبارات ملی بی بهره است ، درحالی که این شهرستان از جنوب با شهرستان مهران و از غرب با شهرستانهای آبدانان و دهلران و استان خوزستان و از شمال با شهرستان ایلام ارتباط مواصلاتی دارد ، اما تاکنون در جهت ارتقاء آن به راه شریانی اقدامتی صورت نگرفته است .

بخشدار مرکزی ملکشاهی عنوان کرد : اکنون که موقعیت جدیدی پیش روی ما قرار گرفته و تجربه به حضور صدها هزار نفری زوار تلنگری را برای تمهیدات لازم بویژه ساماندهی راهها به مسئولین گوشزد نموده است ، امید آن است که در این مقوله با بررسی جوانب امر گزینه بهسازی و استانداردسازی راه ملکشاهی مدنظر متولیان امر واقع گردد .

شریفی نژاد افزود : در این راستا اتخاذ تدابیر لازم از جمله ارتقاء سطح امنیتی با تاسیس ایستگاه یا پاسگاه انتظامی در روستای گنبدپیرمحمد ، تقویت و تجهیز امکاناتی و تجهیزاتی جمعیت هلال احمر شهرستان ، استقرار پایگاههای امداد و نجات در طول مسیر و سایر امکانات رفاهی مورد انتظار است .

وی گفت : امیدواریم مسئولین با مدنظر قراردادن ضرورت توجه ویژه به راه ملکشاهی به مهران هم رضایت زائرین و مسافران و میهمانان خارج از استان را فراهم نماییم و هم اینکه در تحول اقتصاد مردم منطقه نقش آفرین باشند که مزایای این اقدام می تواند به جلوگیری از مهاجرت بی وریه مردم و ایجاد اشتغالزایی و نشاط و شادابی و امید مردم کمک نماید .

بخشدار مرکزی ملکشاهی راه ارتباطی ملکشاهی را نیازمند توجه ویژه مسئولین دانست و گفت : راه ملکشاهی که در کمای محرومیت بسر می برد مسیر فرعی تردد زوار عتبات عالیات است ومی تواند دروازه ورود به مهران و عتبات عالیات باشد .

شریفی نژاد تاکید کرد : محور مواصلاتی ملکشاهی محل تلاقی شهرستانهای مهران - آبدانان ، دهلران و نقطه اتصال استان ایلام به خوزستان می باشد که بایستی به راه شریانی تبدیل شود .

انتهای پیام /ب

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد