سرویس: استان ایلام
کد خبر: 10741
|
20:36 - 1393/08/15
نسخه چاپی

قاتل خاموش در ایلام قربانی گرفت

قاتل خاموش در ایلام قربانی گرفت
در اثر گازگرفتگی در محله چالیمار ایلام زن جوانی جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعیایلام بیداربه نقل از ایلام رصد،در اثر گازگرفتگی زن جوانی جان خود را از دست داد.

در پی این حادثه که شب گذشته در محله چالیمار ایلام به وقوع پیوست متأسفانه یک نفر از همشریان ایلامی جان خود را از دست داده و همسر ایشان نیز به بیمارستان انتقال یافته و در حالت کما به سر برده و حال مساعدی ندارد.

مهندس شریفی رئیس گاز ناحیه ایلام در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ایلام رصد علت اصلی حادثه را  نصب و اتصالات غیرقانونی وغیراستاندارد اعلام کرد.

وی افزود: عدم توجه به ایمنی وسایل گرمایشی و همچنین خروجی گاز مونواکسیدکربن باعث این حادثه بوده است.

شریفی در خصوص علت مرگ گفت: علت مرگ در این حادثه به دلیل گازگرفتگی یا خفگی براثر تصاعد گازمونواکسید کربن بوده که پزشکی قانونی به زودی علت اصلی را اعلام می کند.

وی در توصیه ای به همشریانی که از گاز شهری استفاده می کنند بیان داشت: متأسفانه پس از تأییدیه های نظام مهندسی و شرکت گاز در خصوص اتصالات منازل  به صورت مکرر مشاهده شده که همشریان با دستکاری در نوع اتصالات و خروجی های جدید ایمنی در این کار را راعایت نکرده و بعضاً حوادث ناگواری نیز اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: گاز مونواکسید کربن به قاتل خاموش معروف بوده که هیچگونه عارضه قابل پیش بینی را ندارد و تا وقتی که فرد دچار سرگیجه و فلج شدن اعضای بدن قابل تشخیص نبوده و در این صورت نیز راه فراری وجود ندارد و منجر به مرگ و حوادث ناگوار می شود.

رئیس گاز ناحیه ایلام در پایان تأکید کرد: در استفاده از گاز شهری تمام اصول ایمنی را رعایت کرده و با توجه به آغاز فصل سرما نسبت به باز نمودن راه های خروجی گاز مونواکسیدکربن اقدام وهمچنین به استحکام کلاهک های خروجی گاز در پشت بام ها توجه ویژه شده تا انشاءالله سال بی حادثه ای را در استان و کشور سپری نماییم.

 

انتهای پیام/ع

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد