سرویس: استان ایلام
کد خبر: 10340
|
18:26 - 1393/07/23
نسخه چاپی

در حال بروزرسانی/

اعتراض مردم مورموری به نحوه امداد رسانی/بخشدار مورموری:به دنبال رفع مشکلات مردم هستیم

اعتراض مردم مورموری به نحوه امداد رسانی/بخشدار مورموری:به دنبال رفع مشکلات مردم هستیم
بخشدار مورموری گفت:مسئولان به دنبال رفع مشکلات مردم هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعیایلام بیدار،زمین لرزه ای به قدرت 5.6 مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در ساعت 17 و 5 دقیقه مورموری از توابع شهرستان آبدانان را لرزاند.

همچنین زمین لرزه ای به قدرت 4.3 مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) چند دقیقه بعد از زمین لرزه 5.6 و در ساعت 17 و 15 دقیقه باعث ترس و وحشت مردم شد.

این زمین لرزه ها که در بخش های موسیان و دشت عباس در شهرستان دهلران نیز احساس شد،موجب خروج مردم از منازلشان گردید.

* 21 نفر زخمی شدند

در پی وقوع این زمین لرزه ها،21 نفر مصدوم شده که این مصدومان به صورت سرپایی درمان شدند.

خوشبختانه تاکنون خسارات جانی گزارش نشده است.

* جلسه ستاد بحران استان تشکیل شد

محمد رضا مروارید استاندار ایلام با بیان اینکه خوشبختانه این زمین لرزه ها تاکنون تلفات جانی را در پی نداشته است،اظهار کرد:با توجه به وقوع پس‌لرزه ها لازم است که مردم امشب را نیز در چادرها سپری کنند.

وی گفت: نیروهای امداد و نجات به منطقه اعزام شده اند و جلسه ستاد بحران استان نیز برگزار شد.

* زمین لرزه بار دیگر مورموری را لرزاند

دقایقی پیش زمین لرزه ای به قدرت 3.6 مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) بار دیگر مورموری را لرزاند.

این هشتمین زمین لرزه پیاپی بود که در (چهارشنبه) این منطقه را لرزانده است.

*مورموری همچنان روی ویبره

زمین لرزه های پیاپی همچنان مروموری را می لرزاند.

این زمین لرزه ها موجب ترس و اضطراب مردم شده به طوری که بر اساس گزارشات دریافتی هم اکنون برخی از مردم مناطق زلزله زده در شهرستانهای آبدانان و مورموری در بیرون از منازل خود به سر می برند.

دقتیقی پیش نیز دو زمین لرزه این منطقه را لرزاند.

شدن این زمین لرزه ها 3.2 و 3 ریشتر بوده است.

*تمام مسیرهای ارتباطی آبدانان باز است

مجید عسکری فرماندار آبدانان با بیان اینکه تمامی مسیرهای ارتباطی آبدانان باز است،اظهار کرد: با توجه به وقوع زلزله 5.6 ریشتری در مورموری خوشبختانه این لرزش تخریبی در پی نداشت.

وی افزود: تمامی مسیرهای ارتباطی در آبدانان باز است و وسایل نقلیه می توانند تردد داشته باشند اما مسیر ارتباطی اندیمشک_دشت عباس و آبدانان دچار ریزش شد و نیروهای راهداری در حال آواربرداری هستند و البته باید اعلام کرد که این محور نیز به صورت کامل مصدود نشده است.

فرماندار آبدانان تصریح کرد: در پی گزارش های رسیده به ما تا کنون هیچ گونه خسارت جانی نداشته ایم.

*بارش باران در منطقه زلزله زده مورموی
بر اساس گزارش های رسیده از منطقه زلزله زده مورموری آبدانان هم اکنون بارش باران در این منطقه شروع شده و بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان  بارندگی ها در این منطقه ادامه دارد. 
مردم زلزله زده مورموری به دلیل نگرانی از وقوع زمین لرزه دوباره هم اکنون بیرون از خانه ها و در فضای باز به سر می برند. 

*معاون عمرانی استاندار:مردم امشب را،بیرون از خانه سپری کنند

شاپور پولادی با اشاره به وقوع زمین لرزه 5.6 ریشتری در مورموری اظهار کرد: این زمین لرزه باعث ریزش کوه در مسیر جاده دشت عباس به مورموری شد و به چند دستگاه خودرو عبوری در  این مسیر خسارت وارد کرد.

وی از مردم خواست برای اطمینان بیشتر امشب را خارج از منازل خود سپری کنند.

*اعتراض و تحصن مردم مورموری در مقابل بخشداری

مردم بخش مورموری در اعتراض به خدمات رسانی ضعیف در پی وقوع زلزله 5.6 ریشتری دیروز در بخش مورموری در مقابل بخشداری تحصن کردند.

براساس این گزارش تعداد بیش از 100 نفر از ساکنان بخش مورموری اقدام به تحصن کرده که بنا بر پیگیری های خبرنگار  ما این تعداد رو به افزایش است.

یکی از اهالی بخش مورموری در گفتگویی با اشاره به تحصن مردم گفت: با توجه به زلزله های پی در پی، مردم این مناطق با مشکل روحی  و روانی دسته پنجه نرم می کنند.

وی افزود: با توجه به گرد و غبار و سردی هوا و نیز بارش باران هیچ گونه اقدام مناسبی در این راستا انجام نگرفته است.

این ساکن اهل مورموری با انتقاد از ارائه چادرهای مسافرتی بین زلزله زدگان توسط هلال احمر گفت: متأسفانه چادرهای توزیع شده بین مردم از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده به نحوی که چادرها توان مقابله با شدت باد را ندارند.

وی ادامه داد: مردم مناطق زلزله زده خواستار رسیدگی عاجل مسئولان بوده و منتظر اقدام عملی آنان هستند که در غیر این صورت مردم خود به فکر باشند.

مردم بخش مورموری در ادامه در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه تاکنون هیچ اقدام و جواب خاصی از سوی مسئولان ارائه نشده، خواستار رسیدگی مشکلات زلزله زدگان شدند.

براساس این گزارش، زمین لرزه ای به قدرت 5.6 مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در ساعت 17 و 5 دقیقه روز گذشته مورموری از توابع شهرستان آبدانان را لرزاند.

*اکیپ های امدادی بسیج وارد مناطق زلزله زده شدند/فراخوانی گردان بیت المقدس برای امداد رسانی

سرهنگ پاسدار "محمدعلی جعفری" در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار حوادث ایلام بیدار اظهار کرد: به دنبال وقوع چند زمین لرزه و پس لرزه که از عصر دیروز در منطقه مورموری به وقوع پیوست،نیروهای امدادی بسیجیان و سپاه شهرستان آبدانان به حالت آماده باش درآمدند.

وی افزود: در این راستا سپاه و بسیج در لحظه های اولیه حادثه با حضور در مناطق زلزله زده مردم را به حفظ آرامش دعوت کرد.

این فرمانده نظامی با اشاره به حضور میدانی سپاه و بسیج در مناطق آسیب دیده، ادامه داد: سپاه در ستاد بحران شهرستان حضور و اقدام به فراخوانی نیروهای پایور و گردان بیت المقدس بسیج کرد.

جعفری در ادامه از اعزام اکیپ های امدادی بسیج به مناطق زلزله و روستاهای آسیب دیده جهت کمک به مصدومین خبر داد.

فرمانده سپاه ناحیه آبدانان با اشاره به بکارگیری امکانات پشتیبانی، مهندسی و امدادی سپاه ناحیه اعم از خودرو و آمبولانس، گفت: ستاد بحران در حوزه مقاومت بسیج مورموری تشکیل و در این ستاد تصمیماتی به جهت هرگونه همکاری با سایر دستگاه های اجرایی اتخاذ شد.

*بخشدار مورموری:به دنبال رفع مشکلات مردم هستیم

"ناصرنوری" در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار حوادث ایلام بیدار با بیان اینکه تحصن امروز مردم مورموری به نحوی بزرگنمایی بوده، اظهار کرد:  تدابیری اندیشیده شده که چادر در بین مردم توزیع شود.

این مسئول ادامه داد: در ابتدای وقوع زلزله به قید فوریت چادرهایی که از کیفیت پایینی برخوردار بوده، در بین مردم توزیع شد.

بخشدار مورموری تأکید کرد: با این وجود تمام مردم چادر دریافت کرده اند.

نوری بیان کرد: با توجه به اینکه پس لرزه های بسیار زیادی به وقوع پیوسته و بحث سرما و بارندگی، لذا مسئولان مربوطه موضوع را پیگیری و در آخرین تصمیم بنا شد تا چادر با مدیرت خاصی بین مردم توزیع گردد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نیز در بخش کلات مورموری هیچ گونه قطعی و کمبودی در بحث غذا، آب و برق وجود ندارد.

این مسئول گفت: البته شدت زلزله به حدی نبوده که تخریب صد درصدی و تلفات جانی را به همراه داشته باشد.

بخشدار مورموری ضمن ابراز بی اطلاعی از آمار دقیق مصدومان خاطرنشان کرد: تعداد دو دانش آموز ساکن مورموری بر اثر زلزله از ناحیه دست دچار آسیب دیدگی شده که بلافاصله مورد مداوا قرار گرفتند.

نوری در پاسخ به توزیع مواد غذایی بین زلزله زدگان نیز گفت: شدت زلزله به نحوی نبوده که باعث تخریب صد درصدی باشد که در این صورت نیازی به توزیع مواد خوراکی نیست و مردم زندگی عادی خود را سپری می کنند.

 

این خبر در حال بروز رسانی است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد