سرویس: اقتصادی
کد خبر: 59523
|
13:41 - 1402/03/07
نسخه چاپی

استاندار ایلام:

بانک‌ها اهتمام بیشتری نسبت به تسهیلات اشتغال و ازدواج داشته باشند

بانک‌ها اهتمام بیشتری نسبت به تسهیلات اشتغال و ازدواج داشته باشند
استاندار ایلام گفت: بانک‌ها اهتمام بیشتری نسبت به تسهیلات اشتغال و ازدواج داشته باشند

به گزارش ایلام بیدار، حسن بهرام نیا استاندار ایلام روز یکشنبه در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان ایلام، با تاکید بر ضرورت تقویت قدرت چانه‌زنی مدیریت بانک ها در راستای جذب و پرداخت تسهیلات، اظهار کرد: مدیران بانک‌های استان پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج را یکی از اولویت‌های خود قرار دهند.

 

وی با تاکید ریاست جمهوری در راستای تسریع و تسهیل پرداخت تسهیلات وام ازدواج و فرزندآوری، ابراز کرد: لازم است که بانک ها برای پرداخت این تسهیلات در زمینه اخذ ضامن با متقاضیان همکاری لازم را داشته و این تسهیلات چند ضامنی نباشد و بانک‌های خصوصی استان نیز در زمینه پرداخت تسهیلات طرح ها همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند.

 

استاندار ایلام یاداور شد: تعدادی از طرح های مهم و تولیدی استان در قالب تبصره ۱۸ تعریف نمی شوند، اما این طرح‌ها، رونق تولید و اشتغال را به دنبال دارند که لازم است بانک‌ها از محل منابع داخلی خود، اعتبار لازم را برای ادامه کار آنها، تامین مالی کنند که از این محل بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

 

بهرام نیا با تاکید بر تامین مالی طرح‌هایی که از محل سفر ریاست جمهوری مصوب شده است، افزود: تسریع در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی باید در راس کار فعالیت بانک‌ها قرار گیرد که باید بانک‌ها نسبت به پرداخت این تسهیلات تلاش داشته باشند، یکی از اولویت‌های استان بنا بر تاکیدات ریاست محترم جمهوری اشتغال و تسهیلات مسکن است.

 

وی گفت: بخشی از تسهیلات تبصره ۱۶ تا پایان تیرماه وقت دارد، استان در در بحث تبصره ۱۶ یکی از استان های موفق کشور است و تا کنون ۹۳۰ میلیارد تومان در این زمینه پزداخت شده است، این در حالی است که متوسط پرداختی کشور ۱۹ درصد و استان ایلام ۳۵ درصد است، ولی استان ایلام این ظرفیت را برای پرداخت و ادامه تسهیلات تبصره ۱۶ دارد.

 

استاندار ایلام بیان کرد: از بانک های استان با توجه به ظرفیتی که در مجموعه عوامل بانکی استان وجود دارد، انتظار می رود که بیشتر از این تعامل لازم با دستگاه های اجرایی و در جذب تسیهلات و با دریافت کنندگان تسهیلات داشته باشند.

 

بهرام نیا یادآور شد: استان ایلام از نظر تعهد اشتغال مقام اول را کسب کرده است یعنی استان ایلام ۶ هزار و ۶۷۱ تعهد ثبت اشتغال در سامانه ملی رصد داشته است که این در استان ایلام ۱۷ هزار ثبت اشتغال ایجاد شد و در واقع ۲۶۶ درصد رشد تعهد ثبت اشتغال داشته ایم و استان ایلام در مقیاس ملی رتبه اول را کسب کرده است.

 

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه در بخش کاهش میزان بیکاری استان ایلام نیز رتبه دوم کشور را کسب کرده است، گفت: کاهش میزان بیکار به معنای ریشه کن شدن بیکاری نیست، بلکه وجود حتی یک نفر بیکار در استان دغدغه آور و نگران کننده است، بلکه نسبت به تعداد بیکاران در استان کاهش ایجاد شده است که در مقیاس ملی در این زمینه رتبه دوم را کسب کرده ایم که نتیجه همراهی و همدلی و مشارکت دستگاه های اجرایی و بانک ها و مردم و کارگروه اشتغال بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: از مدیران دستگاه های اجرایی استان و بانک ها انتظار می رود با همان آهنگی که تا کنون پیش رفته و به این جایگاه رسیده است، برای سال جاری نیز حرکت کرده و میزان تعهدات اشتغال استان تحقق یابد.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد