سرویس: استان ایلام
کد خبر: 59515
|
09:00 - 1402/03/07
نسخه چاپی

رئیس مرکز بهداشت چرداول:

کاهش مصرف دخانیات نیازمند فرهنگ‌سازی عمومی است

کاهش مصرف دخانیات نیازمند فرهنگ‌سازی عمومی است
رئیس مرکز بهداشت چرداول گفت: کاهش مصرف دخانیات نیازمند فرهنگ‌سازی عمومی است.

محمد خان‌محمدیان سرپرست معاونت بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت چرداول در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: مصرف تنباکو و انواع آن، تقریباً به تمام دستگاه‌های بدن، آسیب رسانده و یکی از اصلی‌ترین عوامل مرگ قابل‌پیشگیری در جهان است.

وی افزود: مردم باید با مضرات مصرف انواع دخانیات آشنا شوند و بدانند که مصرف دخانیات بیشتر به آن‌ها آسیب می‌زند؛ ولی متأسفانه امروز می‌بینیم برخی از جوانان برای خودنمایی، تفریح و یا تأثیرات عصبی یا مواردی ازاین‌قبیل به سمت مواد مخدر و دخانیات می‌روند.

خان‌محمدیان در ادامه گفت: به مناسبت گرامیداشت روز جهانی بدون دخانیات «۳۱ می مصادف با ۱۰ خردادماه» و هفته ملی بدون دخانیات ۴ لغایت ۱۰ خردادماه "، باهدف انجام اقدامات و فعالیت‌های فراگیر در سطح شهرستان با همکاری ارگان‌های ذی‌ربط به‌منظور اجرای سیاست‌های مؤثر بر کاهش مصرف دخانیات و ارتقای سطح آگاهی عمومی، به‌ویژه جوانان و نوجوانان نسبت به مضرات استعمال دخانیات اقداماتی انجام‌گرفته است.

 رئیس مرکز بهداشت چرداول تصریح کرد: کاهش مصرف دخانیات نیازمند فرهنگ‌سازی عمومی است تا مصرف آن کاهش پیدا کند و بتوانیم آثار آن را در جامعه کاهش دهیم، البته باید عوامل انگیزشی را در جوانان تقویت کنیم و جوانان و نوجوانان را به سمت انجام تفریحات سالم و توجه به اشتغال در آینده هدایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز همه در قبال سلامت جامعه مسئول هستیم تا بتوانیم و هرکس به نحوی در این زمینه نقشی دارد که می‌تواند در تحویل جامعه سالم به آینده مؤثر باشد.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب