سرویس: سیاسی
کد خبر: 59514
|
08:37 - 1402/03/07
نسخه چاپی

امام‌جمعه چرداول:

تحرکات دیپلماسی کشور منجر به شکوفایی اقتصادی خواهد شد

تحرکات دیپلماسی کشور منجر به شکوفایی اقتصادی خواهد شد
امام‌جمعه چرداول گفت: تحرکات دیپلماسی کشور منجر به شکوفایی اقتصادی خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمدجواد قنبر بیگی امام‌جمعه چرداول در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: دو نگاه در دیپلماسی ما وجود دارد یک نگاه مربوط به گذشتگان که نگاهشان به غرب بود و همه دنیا را غرب و اروپا می‌دانستند. 

 

وی افزود: صاحبان این نگاه از هر شیوه‌ای که می‌توانستند دنبال گرفتن امتیاز از دشمن بودند، چه باعزت چه با ذلت چه با گردن‌کج کردن در برابر دشمنان چه با امضای معاهدات دست‌وپاگیر مثل اف ای تی آف و ... این نوع نگاه گاهی باعث خدشه‌دار کردن عزت ملت ایران در مواجهه با دشمنان شد و البته دشمنان با این روش جری‌تر شدند و ما لطمات فراوانی خوردیم.

 

قنبر بیگی در ادامه گفت: نگاه دیگر، غرب همه دنیا نیست، کشور ما هزاران کیلومتر مرز مشترک با همسایگان دارد که در ارتباط با کشور‌های آسیایی، روسیه، چین، هند، پاکستان، ایران در حال جایگزین‌کردن و تقویت مناسبات با این کشورهاست البته با حفظ عزت و اقتدار و جایگاه خود و جدیداً هم کشور مسلمان اندونزی با جمعیت فراوان و توفیقات اقتصادی معنادار در دستور کار قرار گرفته است. 

امام‌جمعه چرداول خاطرنشان کرد: مجموع این تحرکات عزتمندانه دیپلماسی منجر به شکوفایی اقتصادی و برداشتن بارهای سنگین از دوش مردم خواهد شد و در این میان‌سر غرب بی‌کلاه خواهد ماند. 

 

وی تصریح کرد: این دیپلماسی به معنای نادیده‌گرفتن غرب نیست آنها در مواضع خصمانه خود همچون خودبرتربینی، تحریم‌ها، همراهی با آمریکا و... فاصله بگیرند تا زمینه ارتباط و تعامل سازنده با حفظ احترام متقابل فراهم شود.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب